Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مباحث مطرح شده مبنی بر موافقت معاون اول رئیس جمهور با حذف ارز دولتی واردات شکر، اظهارداشت: ما نیز این موضوع را شنیده ایم اما خبر قطعی نداریم.

وی با بیان اینکه حذف ارز دولتی از واردات شکر منجر به افزایش قیمت این محصول می‌شود، افزود: ما با کلیات این مساله موافقیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانایی اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید شکر در داخل زیاد است چرا که تمام هزینه‌های آن با ارز آزاد انجام می‌شود و زمانی که برای واردات این محصول ارز دولتی تعلق می‌گیرد، باعث سرکوب تولید داخلی می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید هر سال افزایش می‌یابد، ادامه داد: وقتی که واردات با دلار دولتی انجام می‌شود به این معنی است که برخلاف همه عوامل تولید داخلی که تحت تأثیر تورم، افزایش نرخ داشته، ارز دولتی بدون تورم و ثابت باشد و همین باعث می‌شود تولید داخل توان رقابت با محصول وارداتی را نداشته باشد.

دانایی تصریح کرد: به طور کلی ما موافق هستیم که نرخ ارز آزاد شود اما زمان آن هم خیلی مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه حذف ارز دولتی باعث واقعی شدن نرخ شکر می‌شود و کارخانجات می‌توانند تولیدات خود را با نرخ واقعی بفروشند، گفت: این مساله باعث توسعه تولید چغندر قند، توسعه کارخانجات فرآوری و توسعه تولید شکر خواهد شد.

دانایی با اشاره به اینکه نرخ مصوب شکر درب کارخانه در حال حاضر ۴,۰۵۰ تومان است، اضافه کرد: در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات شکر، نرخ آن به ۶۰۰۰ تا ۶,۲۰۰ تومان خواهد رسید و با توجه به اینکه هم اکنون مسئولیت تنظیم بازار شکر با انجمن ما است و باید ۸۲ میلیون مصرف کننده را نیز مدنظر قرار دهیم می‌گوئیم که الان زمان مناسبی برای حذف ارز دولتی این کالای اساسی نیست.

دبیر انجمن صنایع قند و شکر کشور با بیان اینکه هم اکنون به ایام عید نزدیک می‌شویم و بعد از آن نیز ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم، ادامه داد: این اقدام به نفع تولید و صنعت است اما از نظر تنظیم بازاری شوک سنگینی ایجاد خواهد کرد. اگر ۴ ماه قبل این کار را می‌کردند تاکنون تنش آن گرفته شده بود.

دانایی افزود: با حذف ارز دولتی واردات شکر موافق هستیم اما این اقدام باید در زمان مناسب انجام شود.

کد خبر 4834711 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن صنفی قند و شکر شکر وزارت جهاد کشاورزی ارز دولتی بانک مرکزی ایران سیل سیستان و بلوچستان قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بورس ایالات متحده آمریکا قیمت یورو سقوط هواپیمای اوکراینی ویروس کرونا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت سکه بهار آزادی عملیات بازار باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران اظهار داشت: از ظرفیت شهرداری برای حضور فعال در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شد و از این ظرفیت برای دوره دوم انتخابات که ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد نیز بهره خواهیم گرفت.

شهردار تهران درباره نصب دوربین بر لباس نیرو‌های شهربان و حریم‌بان تهران اظهار داشت: این موضوع در راستای ساماندهی یک امر کلی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

وی درباره واردات واگن‌های مترو و اختلافاتی که بین شهرداری و وزارت کشور وجود دارد، تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو، وزارت کشور است که هزار و ۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد. اما اختلاف نظر‌ها در مورد تایید بسته ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهرداری تهران اضافه کرد: به این قرارداد باید ظرف ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد ولی پاسخ طولانی شد که اعتراض آقای چمران را به همراه آورد. اما در زمان خودش این کار انجام شد.

واردات واگن مترو امسال انجام می‌شود

زاکانی درباره زمان واردات آن توضیح داد: امسال واردات واگن‌ها انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

وی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نشده است و در ایران تولید آسانسور و پله برقی وجود دارد و البته سال گذشته ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و ظرف سه ماه نصب آن به اتمام خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • اولیور کان: پست هافبک برای کیمیش مناسب‌تر است؛ در آن زمان باید جذب ارلینگ هالند را در نظر می‌گرفتیم
  • جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر
  • پله‌های برقی تهران بالاخره نونوار می‌شود
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • چه کسانی باید «لوزه» های خود را عمل کنند؟ / زمان مناسب جراحی لوزه
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند