Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@10:58:09 GMT

شباهت زیاد ویروس کرونا به آنفلوآنزای شدید

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۸۸۹

شباهت زیاد ویروس کرونا به آنفلوآنزای شدید

رضا فدایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رصد مسافرانی که به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم از چین وارد کشور می‌شوند، اظهارکرد: مسافران ورودی به فرودگاه‌های بین المللی کشور و از جمله فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بررسی می شوند تا اگر مسافری مشکوک به ابتلا به این ویروس بود، مراقبت ها و پیشگیری های لازم از انتقال ویروس انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس در استان اصفهان نداشته‌ایم، افزود: اگر مورد مشکوکی پیدا شود باید نمونه آن برای تشخیص به آزمایشگاهی که وزارت بهداشت در تهران معین کرده ارسال شود.

فدایی با بیان این‌که ویروس کرونا شباهت زیادی به سایر بیماری‌های تنفسی مثل ویروس مرس و آنفلوآنزای شدید دارد، تصریح کرد: اصول مراقبتی کرونا شبیه به همان ویروس هاست و نیاز به آمادگی‌های جدید برای مقابله با این ویروس نیست.

وی با تاکید بر این‌که بیمارستان‌ها برای مراقبت از بیماران بدحال تنفسی که به هر دلیل ممکن است دچار مشکل شوند آمادگی‌های پزشکی لازم را دارند، افزود: در اپیدمی آنفلوآنزا که در حال سپری کردن آن هستیم نیز تعداد زیادی بیمار تنفسی بدحال در بیمارستان ها بستری شدند و رسیدگی های لازم انجام شده است، هم‌چنین اگر خدای ناکرده ویروس کرونا هم مشاهده شود، شبیه آنفلوآنزای شدید خواهد بود.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان این‌که اگر کسی، از جمله از مسافران چینی اظهار بیماری کند، رسیدگی های استاندارد انجام شده و در صورت مشکوک بودن نمونه به آزمایشگاه‌های کشور ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه هم از ایرانیان حاضر در چین خواسته به صورت غیرضروری در اماکن شلوغ حاضر نشوند تا بیماری کنترل شود.

وی با بیان این‌که تاجایی که به ما ارتباط دارد بیماری‌های عفونی تنفسی را به صورت همیشگی و دائمی رصد می‌کنیم، گفت: ویروس کرونا هم یکی از این موارد است و مورد ویژه‌ای نیست.

فدایی هم‌چنین با اشاره به این‌که موج اول آنفلوآنزا را هنوز به طور کامل پشت سر نگذاشته‌ایم و احتمالاً تا اواخر بهمن ادامه دارد، تصریح کرد: فعلا نمی‌شود صحبتی از موج دوم بیماری کرد، البته بیماری نسبت به آذرماه درحال افت بوده و هفته به هفته رو به کاهش است.

وی با بیان این‌که ابتلا به آنفلوآنزا به شکل مراجعات موردی به بیمارستان‌ها در اصفهان ادامه دارد که مقتضای فصل سرماست، تاکید کرد: رعایت اصول بهداشت فردی همواره مورد توصیه است و ویروس‌های جدید این هم یکی از این موارد است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت تنفسی ۲۸ نفر از کارکنان یک کارخانه در اردبیل

سعید مهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امداد رسانی به ۲۸ نفر از کارمندان یکی از کارخانه های شهرک صنعتی شماره دو اردبیل توسط اورژانس ۱۱۵ اردبیل شامگاه یکشنبه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: عصر ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس ۱۱۵ اردبیل، مبنی بر مسمومیت کارکنان یک کارخانه با گاز شیمیایی، سریعاً نزدیکترین آمبولانس مستقر در شهرک صنعتی به محل حادثه اعزام شد.

رییس مرکز فوریت های پزشکی اردبیل گفت: در ادامه طی ارتباط تلفنی مرکز دیسپچ اردبیل با تماس گیرندگان به علت افزایش مصدومان، دو دستگاه آمبولانس ۱۱۵ از شهر نمین و اتوبوس آمبولانس اردبیل هم به محل اعزام شدند.

مهری افزود: بعد از رسیدن پرسنل اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه بلافاصله اقدامات درمانی در محل شروع و ۱۷ نفر توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان سبلان اعزام و ۱۱ نفر دیگر از مصدومین توسط سه دستگاه آمبولانس برای دریافت درمان‌های تکمیلی به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل تحویل داده شدند.

وی تصریح کرد: ۲۸ مصدوم این حادثه شامل ۳ مرد و ۲۵ خانم بودند که به غیر از یک نفر که در بیمارستان سبلان بستری می باشد بقیه بعد از اقدام درمانی تکمیلی با وضعیت جسمانی مساعد از بیمارستان ترخیص شده اند.

کد خبر 6062478

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک تنفسی
  • مسمومیت تنفسی ۲۸ نفر از کارکنان یک کارخانه در استان اردبیل
  • باورنکردنی؛ سوسک ۴ سانتی‌متری که در ریه یک هندی زندگی می‌کرد
  • مسمومیت تنفسی ۲۸ نفر از کارکنان یک کارخانه در اردبیل
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • عکس| یک شباهت باورنکردنی بین مسی و رونالدو با پسرانشان