Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ منابع خبری اعلام کردند که ارتش سوریه با آزادسازی دو روستا در جنوب شهر «ادلب»، به 500 متری شهرک «معره النعمان» به‌عنوان بزرگ‌ترین پایگاه «جبهه النصره» رسیده است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)»، یگان‌های ارتش سوریه پس از آزادسازی دو روستای «معر شمارین» و «تقانه» و انجام عملیات گسترده علیه گروه‌های تروریستی، شهرک «تلمنس» در جنوب منطقه کاهش تنش در ادلب را نیز از اشغال تروریست‌ها آزاد کرده و عناصر تروریستی را تا محور «وادی الضیف» در جنوب ادلب تحت تعقیب قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
از سوی دیگر، یک منبع نظامی آگاه به تلویزیون «روسیا الیوم» اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه عصر شنبه کنترل «معر شمشمه» در حومه جنوبی ادلب را در دست گرفته‌اند و در سایه این پیشروی، این نیروها در فاصله کمتر از 500 متری شهر معره النعمان قرار دارند.
 
روز گذشته خبرگزاری سانا اعلام کرد که ارتش سوریه موفق به پاکسازی روستاها و شهرک‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب و پیشروی به سمت معره النعمان شده‌اند.
 
خبرگزاری سانا تصریح کرد، نیروهای دولتی کنترل شهرک‌ها و روستاهای «کرسیان»، «معر شمارین»، «ابو جریف» و «تقانه» را بعد از سرکوب «آخرین لانه‌های تروریستی در آن» بازپس گرفته‌اند و ارتش «پیشروی جدیدی به سمت شهر معره النعمان» به دست آورده است.
 
شهرک معرة النعمان در مسیر جاده مواصلاتی میان دمشق پایتخت سوریه و شهر حلب مرکز شمال سوریه است و بزرگ‌ترین پایگاه گروه تروریستی جبهه النصره در حومه جنوبی ادلب به‌شمار می‌رود.
 
 این شهر قریب به 300 کیلومتر تا دمشق و 80 کیلومتر تا شهر حلب فاصله دارد و از موضع استراتژیک مهم و آب و هوایی معتدل برخوردار است.
 
این شهر که قدمتی چند هزار ساله دارد و به زادگاه شاعر و فیلسوف معروف ابوالعلاء المعری و آثار باستانی کهن خود معروف است، در اکتبر ۲۰۱۲ به تصرف تروریست‌ها درآمد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا سوریه ادلب معرة النعمان بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،  همزمان با حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و یورش‌های پیاپی ارتش این رژیم به منطقه‌های مختلف کرانه باختری، تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به حریم مقدس مسجدالاقصی نیز ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در سومین روز از عید یهودی موسوم به «پسح» تاکنون بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست حریم مبارک مسجدالاقصی را مورد تعرض قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده شهرک‌نشینان صهیونیست در ورودی «باب القناطین» مسجدالاقصی آیین‌های یهودی را اجرا کرده‌اند.

اوقاف اسلامی فلسطین نیز ضمن تایید این خبر از اجرای آیین‌های یهودی از سوی شهرک‌نشینان در محوطه مسجدالاقصی خبر داد و اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی مانع از حضور فلسطینیان در این محل مقدس شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!