Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هادی بشیری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایرِ استان البرز، گفت: این صندوق بیمه‌گر خدماتی چون پرداخت مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری فوت، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای را انجام می‌دهد که شامل کشاورزان، روستاییان، عشایر، زنان خانه‌دار، بافندگان فرش، زنبورداران، شاغلان صنایع دستی، هنرمندان سنتی‌کار، شاغلان فصلی، شاغلان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه جامعه خدمت‌گیرندگان شامل ۸ سطح درآمدی می‌شوند که حداقل درآمد آنها ۴۵۰ هزار تومان و حداکثر درآمد آنها ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، افزود: متقاضیان دریافت خدمات چندگانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۵ درصد درآمد خود را به عنوان حق بیمه می‌پردازند که حداقل آن ۲۷۰ هزار تومان و حداکثر آن ۶۶۰ هزار تومان است. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایرِ استان البرز، افزود: یک خانوار تحت پوشش صندوق به طور متوسط به صورت سالیانه ماهانه ۵۵ هزار تومان حق بیمه می‌پردازد تا از مزایای بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند شود.

بشیری با بیان اینکه در استان البرز بیش از ۱۲ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، هستند، گفت: بیش از ۷۵۰ خانوار هم به علت فوت سرپرست خانوار مستمری بازماندگان دریافت می‌کنند. در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۸ به نسبت ۹ ماه ابتدای سال ۹۷، شاهد رشد ۲۰۰ درصدی بیمه‌شدگان بوده‌ایم.  

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایرِ استان البرز، درباره دلایل افزایش جمعیت تحت پوشش صندوق، گفت: تغییر ساختار این صندوق بیمه‌گر، در کنار تخصصی کردن کارگزاری‌ها و ورود به روستاگردی موجب شده است که جمعیتِ تحت پوشش صندوق در استان البرز افزایش یابد و خدمات صندوق گسترش یابد. 

وی افزود: سال آینده ۷۵۰۰ خانوار را تحت پوشش صندوق بیمه‌ اجتماعی می‌بریم که بیشتر آنها افراد ساکن روستاها و فاقد پوشش بیمه اجتماعی است. 

بشیری در مورد افزایش تعداد کارگزاری‌ها، گفت: تا پایان سال ۹۸، تعداد کارگزاری‌ها به ۲۰ عدد می‌رساند که در سراسر استان و مراکز و بخش‌ها مستقر می‌شوند. 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به اس ام ای درصورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند. 

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند. 

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدتهای موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

 وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟