Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@03:44:59 GMT

کوتاهی شهرداری در مقابله با آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۳۴۷۴

کوتاهی شهرداری در مقابله با آلودگی هوا

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ آرش میلانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به بارش برف اخیر در پایتخت گفت:‌خوشبختانه عملکرد شهرداری در این زمینه مناسب بود و ان‌شاءالله این اقدامات در پایتخت ادامه داشته باشد.

وی گفت: شهرداری مناطق 3، 1، 9، 14، 16، 17، 18، 19 در انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌های مناطق مشارکت خوبی داشتند و اقدامات مؤثری در این راستا انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به کمبود اتوبوس و مترو در پایتخت اشاره کرد و گفت: با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توانیم شاهد کاهش و رفع آلودگی هوا در پایتخت باشیم که حل این مشکل از محل منابع طرح ترافیک و سیاست‌های راهبردی شورای شهر بوده است. همچنین می‌توان از صندوق محیط زیست و حمل و نقل عمومی جهت رفع مشکل در این زمینه استفاده کرد.

میلانی گفت: ایجاد صندوق محیط زیست و توسعه حمل و نقل عمومی بر اساس تبصره یکم ماده 55 از احکامی محسوب می‌شود که در برنامه سوم شهر تهران به تصویب رسید و شهرداری موظف بوده در سال اول برنامه طی 6 ماه اساسنامه تشکیل آن را جهت تأیید به شورای شهر ارسال کند.

عضو کمیسیون محیط زیست و سلامت شهرداری تهران گفت: شهرداری در ارسال لایحه اساسنامه صندوق محیط زیست و حمل و نقل عمومی تأخیری 4 ماهه داشته است و در این زمینه به شهرداری تذکر می‌دهم.

وی گفت: شهرداری تهران باید ارسال لایحه اساسنامه صندوق محیط زیست و توسعه حمل و نقل عمومی را در دستور کار فوری قرار داده و حداکثر تا یک ماه لایحه مربوطه را به شورای شهر ارسال کند.

انتهای پیام/

20 / 20 عضو شورای شهر تهران عدم ارسال لایحه اساسنامه صندوق محیط زیست آرش میلانی بارش برف آلودگی هوا کمبود اتوبوس و مترو در پایتخت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عضو شورای شهر تهران بارش برف آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۱۵، قرچک با شاخص ۱۴۶، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۹، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۸، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۸، اسلام‌شهر با شاخص ۹۸، امام خمینی با شاخص ۶۱، باغستان شهریار با شاحص ۹۶، پارک رازی با شاخص ۵۹، پاکدشت با شاخص ۹۸، پردیس با شاخص ۹۰، پیشوا با شاخص ۷۹، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۷۰، چشمه با شاخص ۷۳، دانشگاه تهران با شاخص ۶۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۳، دماوند با شاخص ۵۶، رباط‌کریم با شاخص ۹۵، ژئوفیزیک با شاخص ۶۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۲، شریف منطقه دو با شاخص ۵۸، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۶، شهریار با شاخص ۵۹، علم و صنعت با شاخص ۹۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۵، قدس با شاخص ۵۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۶، ملارد با شاخص ۷۵، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۵، ورامین با شاخص ۵۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه پونک با شاخص ۴۸، درموقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745680

دیگر خبرها

  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد