Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر نفت گفت: با توجه به اینکه نیروگاه‌ها سوخت دوم دارند، در میزان تحویل سوخت گاز به آنها مراعات خواهیم کرد و حتی از دوستان وزارت نیرو نیز درخواست تدبیر در صادرات را داشته‌ایم، چراکه در این شرایط انصاف نیست که گازوئیل مصرف کنیم و صادرات داشته باشیم.

رئیس جمهور، وزیر نفت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست وقت، سه مقام ارشد قوه مجریه کشور هستند که در سال 92 از برنامه دولت برای حذف سوخت مایع از سبد سوخت نیروگاههای کشور خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو قرار بود در زمستان سال 94، میزان سوخت گاز تحویلی به نیروگاههای حرارتی به حجمی برسد که دیگر شاهد مصرف سوخت مایع در نیروگاهها نباشیم.

اگرچه بعد از گذشت 6 سال و تا زمستان 98 این مهم هنوز محقق نشده، اما تا سال گذشته، هر سال شاهد گازرسانی بیشتر به نیروگاه‌ها و کاهش حجم مصرف سوخت مایع در بخش تولید برق کشور بودیم؛ اما زمستان امسال وضعیت متفاوت است و در برخی از روزها، حتی تا نیمی از نیاز سوخت نیروگاه‌های کشور از سوخت مایع تأمین می شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در این خصوص گفت: طراحی‌ای که ما برای تامین گاز کشور در نظر گرفته‌ایم این است که برای تامین گاز خانگی مشکلی ایجاد نشود، لذا تمام تلاش ما این است که بتوانیم گاز خانگی را بدون ایجاد مشکلی تامین کنیم.

وی افزود: پس از آن تامین گاز عمومی، صنایع کوچک و عمده مانند پتروشیمی‌ها و صادرات و بعد از آن نیروگاه‌ها در اولویت قرار دارند؛ به همین دلیل اولین جایی که با کاهش گاز مواجه می‌شویم و باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا تامین سوخت خانگی با مشکل مواجه نشود، نیروگاه‌ها است.

وزیر نفت افزود: با توجه به اینکه نیروگاه‌ها سوخت دوم دارند، در میزان تحویل سوخت گاز به آنها مراعات خواهیم کرد و حتی از دوستان وزارت نیرو نیز درخواست تدبیر در صادرات را داشته‌ایم، چراکه در این شرایط انصاف نیست که گازوئیل مصرف کنیم و صادرات داشته باشیم.

وی درخصوص جایگزینی گاز به جای مازوت در نیروگاه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر تمام گاز تولیدی در بخش خانگی مصرف می‌شود به‌گونه‌ای که بیش از 600 میلیون متر مکعب در بخش خانگی مصرف گاز داریم؛ این در حالی است که بیش از 850 میلیون مترمکعب گاز به شبکه تزریق و بیشترین میزان آن در منازل مصرف می‌شود.

 تسنیم

برچسب ها: نیروگاه ، برق ، وزیر نفت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نیروگاه برق وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران پسروی و کاهش تراز آب دریای خزر را موجب اختلال در توان نیروگاهی دانست و گفت: برای افزایش تولید برق لایروبی حوضچه‌ها و نیروگاه دیگری آماده شده است که به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

یوسف نوری ۶ اردیبهشت در بازدید از نیروگاه برق شهید سلیمی نکا، به قدمت نیروگاه تولید برق نکا اشاره کرد و افزود: تجهیز، تعمیر و به روز رسانی نیروگاه برق نکا با توان داخلی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان نوسازی شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به دانش فنی و برخورداری از ابزار و تکنیک‌های جدید، خاطرنشان کرد: منابع انسانی در نیروگاه نکا دارای مهارت ویژه‌ای در بخش فنی هستند.

این مسئول افزود: تامین نقدینگی و اجرای برنامه کوتاه مدت در اولویت کاری ما قرار دارد از این رو لازم است روش مالی جدید برای نیروگاه در نظرگرفته شود و در پروژه‌ها از توان و مشارکت مردم نیز استفاده شود.

مدیرعامل نیروگاه برق نکا نیز با ابراز خرسندی از اینکه استاندار مازندران از توان و تجربه خود پیگیر مسائل مالی و فنی نیروگاه است، گفت: تامین نقدینگی و اجرای برنامه کوتاه مدت اعم از تعمیر ۱۱ واحد بخار از ۱۴ واحد برنامه‌ای است که در دستور کار قرار دارد.

ادبی فیروزجایی با بیان اینکه امسال علی‌رغم سال گذشته ۲ واحد بخار از محدودیت خارج می‌شود، افزود: در استان مازندران مشکل ناترازی تامین برق را داریم که امیدواریم با رفع محدودیت واحدهای بخار شاهد حل مشکل تامین آب دریای خزر باشیم و با آمادگی کامل در پیک تابستان خدمت رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کوتاهی در تامین برق مازندران انجام نمی‌شود از مردم استان درخواست کرد تا با صرفه‌جویی در مصرف برق فرهنگ سازی لازم انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!