Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای خطاب به گروه‌های سیاسی این کشور تاکید کرد: «کارتان را محکم کنید، تعلل و دفاع از خائنان و مزدوران بس است.» ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به تظاهرات میلیونیِ روز جمعه علیه حضور آمریکا گفت: «ملتی که به این شیوه استثنایی( به خیابان‌ها) آمدند شایسته برخورداری از دولتی عادل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گردان‌های حزب‌الله در این بیانیه‌ اعلام کرد: «ما به هیچ توافق داخلی یا خارجی به جز توافقات با هم‌پیمانان ملزم نیستیم.»

گردان‌های حزب‌الله با تأکید بر این‌که حق مقاومت در دفاع از حاکمیت کشور نیاز به اجازه از هیچ کس ندارد، خطاب به گروه‌های سیاسی در عراق تاکید کرد: «کارتان را محکم کنید، تعلل و دفاع از خیانتکاران و مزدوران بس است.»

هم‌راستا با این بیانیه، ائتلاف سائرون نیز روز گذشته نشستی را برای بررسی تظاهرات «حاکمیت میلیونی» در روز جمعه، برگزار کرد.

طبق بیانیه ائتلاف سائرون، در این نشست «راه‌های مطلوب برای تحقق حاکمیت عراق و جلوگیری از هرگونه تجاوز در چارچوب کانال‌های سیاسی و قانونی مورد بحث قرار گرفت».

ائتلاف سائرون طرح نقشه‌ای را برای دستیابی به این هدف وضع و تعدادی مفاد را پیشنهاد کرد که از جمله آن پیشنهاد «تصویب قانون منع وجود هرگونه پایگاه و حضور نیروهای بیگانه در خاک عراق و تلاش برای پایان دادن به فعالیت شرکت‌های امنیتی آمریکایی است».

ائتلاف سائرون همچنین خواستار «امضای معاهدات و توافقنامه‌های عدم مداخله و عدم تجاوز با کشورهای همجوار و توافقات همکاری در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصادی، رسانه‌ای و فناوری و غیره شد».

بغداد روز جمعه(4 بهمن ماه) صحنه تظاهرات میلیونی با درخواست برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور بود که در آن گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و حامیان مقاومت و عشایر عراق مشارکت داشتند.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری تظاهرات حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه و پاسخ مشروع نظام مقدس جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی، پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۱ فروردین در سراسر استان گیلان خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی در چند روز اخیر به شکل‌های مختلف همانند برگزاری تجمع، کاروان خودرویی، جشن و نورافشانی ضمن اعلام تقدیر، تشکر و حمایت همه‌جانبه از اقدام مقتدرانه و هوشمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات گسترده و موفق پهپادی موشکی علیه رژیم نامشروع، جنایتکار و متجاوز صهیونیستی و ابراز خوشحالی از پاسخ قاطع و دشمن‌کوب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدام تروریستی، ضدبشری و رذیلانه حمله به کنسولگری ایران، به شجاعت و اقتدار فرزندان برومند و سلحشور خود افتخار نمودند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش و شیطان‌سیرت صهیونیستی و همچنین تقدیر و تشکر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»، از عموم مردم استان دعوت می‌نماید تا با حضور گسترده و پرشور خود در تظاهرات حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه و پاسخ مشروع نظام مقدس جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی که پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۱ فروردین در همه میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان گیلان و در شهر رشت از میدان مصلی به سمت میدان فرهنگ برگزار می‌گردد، برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات گیلانیان غیور و ولایت‌مدار بیفزایند.

کد خبر 6080668

دیگر خبرها

  • برخی مسئولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • نمازگزاران شهر و استان تهران در محکومیت اسرائیل تظاهرات می کنند
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه