Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نشست نمایندگان مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها با اعضای هیئت مدیره موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار روز شنبه 5 بهمن‌ماه با حضور برخی معاونین بنیاد در مجتمع جانباز شهید رسول‌زاده برگزار شد.
 به گزارش آریا،  حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با بیان اینکه نقش و بازتاب اقدامات و عملکرد موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار به دلایلی دیده نشده است اظهار داشت: مسئولان موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار اقدامات مثبت و ارزنده‌ای انجام داده‌اند که شاید به‌خوبی منعکس نشده باشد، از سوی دیگر مقوله فرهنگ غالباً تحت تأثیر دو متغیر اقتصاد و سیاست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرش تجاری و اقتصادی به‌شدت از تأثیر فرهنگ می‌کاهد. واقعیت این است که عنوان فرهنگی و ورزشی برای موسسه اگر قید هویتی و شناسنامه‌ای باشد یک تعریف را ارائه می‌دهد و اگر قید ماهیتی باشد یک کارکرد دیگر را رقم می‌زند. تمرکز بر درآمدزایی و غفلت از تأثیرگذاری عمیق و اصیل فرهنگی ناشی از نگرش اقتصادی است.
وی افزود: همچنین باید به این نکته توجه داشت که قسمت اعظم سود حاصله از عملکرد موسسه باید در راستای تأمین نیازهای اصیل فرهنگی قرار گیرد و فقط به گزارش کمی خدمات اکتفا نکنیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار تأثیر عملکرد موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار به دلیل حجم انبوه سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آن عملاً می‌تواند بیشتر از حوزه فرهنگی باشد که این مسئله انتظاراتی را در زمینه تحولات فرهنگی گسترده ایجاد می‌کند و این در حالی است که موسسه هنوز به توسعه ایده‌آل برای اثربخشی و اثرگذاری فرهنگی نرسیده است.
مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد و رییس هیئت مدیره موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار نیز در این نشست گفت: این نشست در راستای ایجاد ادبیاتی مشترک در راستای سیاست‌گذاری‌ها و اهداف میان مدیران کل بنیاد استان‌ها و هیأت مدیره موسسه برگزارشده است. مؤسسات فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در استان‌ها با اعتبارات ستاد مرکزی بنیاد ساخته‌شده و مبنای فعالیت مؤسسات نیز ارائه خدمات فرهنگی، ورزشی و توانبخشی به ایثارگران است. البته در صورت وجود ظرفیت، عموم مردم نیز می‌توانند از خدمات این موسسه استفاده کنند. زمانی که تصمیم گرفته شد این موسسه در هر استان ایجاد شود پیش‌بینی می‌شد که شهرستان‌ها نیز درخواست ایجاد موسسه را داشته باشند ولی در آن صورت روستاها نیز این مطالبه را خواهند داشت که این مساله امکان‌پذیر نیست، چراکه بر اساس آمار به‌طور متوسط 60 الی 65 درصد ایثارگران در مرکز استان‌ها مستقر هستند.
ایزدی با اشاره به این‌که هزینه بنیاد از دو منبع، منابع دولتی و سایر منابع تأمین می‌شود خاطرنشان کرد: منابع دولتی صرف حقوق و بخشی از درمان می‌شود و مازاد آن صرف هزینه‌های آموزشی خواهد شد که در همین موارد نیز کسری بودجه وجود دارد و با وجود اینکه موسسه در بخش سایر درآمدها هنوز به سود پیش بینی شده دست نیافته است ولی وجود آن برای خدمات‌رسانی به ایثارگران ضروری است.
وی با تأکید بر اینکه ایثارگران اولویت اول مؤسسات فرهنگی، ورزشی و توانبخشی برای ارائه خدمات هستند گفت: زمانبندی ارائه خدمات باید بر اساس نیاز ایثارگران باشد و  مازاد ظرفیت نیز می‌تواند در اختیار سایر اقشار قرار گیرد،  استفاده ایثارگران از مجموعه ورزشی و استخرها به‌صورت رایگان است و از مازاد درآمد نیز مالیات و سایر هزینه‌ها پرداخت می‌شود.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد در پایان خاطرنشان کرد: مدیران کل بنیاد در استان‌ها هیچ دغدغه‌ای به‌غیراز خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری نباید داشته باشند و مدیران مؤسسات فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در استان‌ها نیز باید مدیریت، نظارت و کنترل لازم را در ارائه خدمات داشته باشند. 
در ادامه این نشست محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد بابیان اینکه موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فضایی برای تکریم و حفظ شأن ایثارگران است، اظهار داشت: تاکید نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین شورای راهبری مدیریت، بر محوریت قرار گرفتن همه واحدهای استانی به‌غیراز زیرمجموعه معاونت‌ها در زیر نظر مدیران کل بنیاد استان‌ها است که با توجه به این مسأله این موسسه در هر استان زیر نظر مدیرکل استان فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر بر اساس مواد 13 الی 19 قانون مدیریت خدمات کشوری، در خصوص واگذاری برخی فعالیت‌های دستگاه‌ها، این موسسه جهت ارائه خدمات بنیاد در استان‌ها ایجاد شد و یکی از اهداف فعالیت‌ آن شفاف بودن اقدامات است.
پاکدل با اشاره به لزوم مدیریت یکپارچه در هر سازمان تصریح کرد: بنیاد نیاز به موسسه‌ای داشت که بتواند به‌صورت یکپارچه سراسر کشور را در ارائه خدمات به ایثارگران تحت پوشش قرار دهد و تمامی امکانات به‌صورت یکسان در کل کشور برای جامعه هدف ارائه شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد افزود: موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار بازوی مدیران کل استان‌ها برای انجام فعالیت‌ها و ارائه خدمات هستند. نکته مهم این است که اولویت خدمات‌دهی در این موسسه با ایثارگران است و این بستگی به عملکرد هر استانی دارد که هزینه‌های اداره این مراکز را پوشش دهد. هر چه هزینه‌های اولیه کمتر باشد درصد ارائه خدمات به ایثارگران افزایش پیدا می‌کند و بهترین گزینه این است که با 20 درصد واگذاری به‌صورت آزاد  80 درصد خدمات به ایثارگران ارائه شود.
محمدرضا پور حاج رضایی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در این نشست بابیان این‌که این جلسه به‌منظور رفع ابهامات مدیران کل بنیاد استان‌ها در تعامل با مؤسسات استانی برگزارشده است گفت: این نشست در جهت حل مشکلات و ایجاد ادبیاتی مشترک برای تشریح سیاست‌های موسسه برگزارشده است و به نمایندگی از 27 استان، نمایندگان 9 استان حاضر شدند که مصوبات این نشست برای مدیران کل بنیاد استان‌ها و یک نسخه نیز برای حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال خواهد شد. امیدواریم با این نشست اختلاف سلیقه ها میان مسئولان موسسه و سایر مدیران کل بنیاد استان‌ها در سیاست‌گذاری‌ها از بین برود.
در پایان این نشست نمایندگان مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها به بیان نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت‌های موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار پرداختند و پیشنهادات خود را در زمینه‌های مختلف بیان کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است

به گزارش همشهری آنلاین، واگذاری بلوک سهام ۵۱ درصدی باشگاه پرسپولیس در حالی آخرین مرحله خود را پشت سر می‌گذارد که همچنان مشکلات مالی و قراردادی اعضای تیم پابرجاست.

رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان پایتخت که بارها وعده پرداخت مطالبات بازیکنان را داده بود حالا با چالش اساسی در ادامه فعالیت خود روبروست. او پس از پشت سر گذاشتن حاشیه‌های فراوان در حالی قرار است همچنان به عنوان مدیرعامل فعالیت خود را ادامه دهد که هیأت مدیره این باشگاه پس از واگذاری به بخش خصوصی قرار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر کند تا سرخ‌ها با کابینه‌ای جدید برای نقل و انتقالات تابستانی آماده شوند.

با این حال هیأت مدیره فعلی باشگاه، مجوز مذاکره با اوسمار ویه را برای تمدید قرارداد با پرسپولیس را داده است تا سرمربی برزیلی در صورت توافق مالی با این باشگاه روی کار بیاید.

درویش هم قصد دارد بر خلاف بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد امضای تمدید ویه را با پرسپولیس را از این مرد برزیلی بگیرد تا هر اتفاقی در تابستان هم روی کار این مربی تأثیر نگذارد.

از سوی دیگر با ورود کنسرسیوم بانکی به باشگاه پرسپولیس قرار است تمام نفرات فعلی هیأت مدیره تغییر کرده و به احتمال فراوان هیأت مدیره‌ای هفت نفره تشکیل شود تا از تمام ظرفیت انسانی خود در این مجموعه استفاده کنند.

درویش برای حل و فصل مشکلات مالی فصل جاری تیمش منتظر ورود افراد اقتصادی است تا شاید آنها بتوانند راهکاری برای پرداخت حداقل ۱۳۰ میلیارد تومان در یک ماه آینده برای بیش از ۵۰ درصد باقیمانده قراردادهای لیگ بیست و سوم فراهم کنند.

حالا باید دید نقشه‌های مدیریتی درویش برای تمدید قرارداد با ویه‌را و دریافت پول از هیأت مدیره آینده، اتفاق خواهد افتاد یا این باشگاه با تغییرهای هیأت مدیره دچار چالش‌های بیشتری خواهد شد.

کد خبر 846545 منبع: مهر برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟
  • درویش برکنار خواهد شد؟؛ قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • پایان مسابقات ورزشی قهرمانی مراکز توانبخشی اوتیسم استان کرمان 
  • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صبا فولاد خلیج فارس