Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سیل مناطق جنوبی کشور، وضعیت آموزشی این مناطق را هم تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی را برای دانش آموزان به وجود آورده است.

چند روزی از سیل استان‌های جنوبی کشور می‌گذرد رویدادی که اغلب استان‌های سیستان و بلوچستان هرمزگان و کرمان را درگیر کرده و خسارت آن دامن‌گیر اهالی این مناطق شده است، همچنان کمک‌هایی به این مناطق ارسال می‌شود، اما شرایط اقلیمی مناطق جنوبی به گونه‌ای است که آنها نیازمند کمک‌ها و جبران خسارات ناشی از سیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار شرایط نامناسبی که برای اهالی مناطق جنوبی ایجاد شده است، دانش‌آموزان هم با مشکلاتی در زمینه فضای آموزشی و حضور در کلاس‌های درس مواجه شده‌اند به ویژه آن که بروز سیل در ایام امتحانات بودند.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری امتحانات دانش‌آموزان سیل‌زده اظهار کرد:‌ دانش‌آموزان این مناطق در برگزاری امتحانات نهایی مشکلی نداشتند و فقط ۳۱ نفر در استان هرمزگان آن هم در دو درس با مشکل مواجه بودند که با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش زمان برگزاری امتحانات آنها طی هفته جاری و هفته گذشته بود.

او درباره برگزاری امتحانات داخلی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده، گفت: برای این امتحانات هم باتوجه به اینکه برگزاری امتحانات تابع نظر مدارس است، مدیر مدرسه با توجه به شرایط می‌تواند زمان برگزاری امتحانات را تغییر دهد و مشکلی بابت برگزاری امتحان داخلی نداریم.

خسارت ۲۵۵ میلیارد تومانی به مدارس سیل زده جنوب کشور

چند رو پیش بود که محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره بازسازی و نوسازی مدارس سیل زده استان های جنوبی کشور گفته بود؛ سازمان نوسازی مدارس هم در مناطق سیل زده مستقر هستند و تلاش می‌کنند که کلاس‌ها به سرعت از طریق کانکس، چادر یا به شیوه‌های مختلفی با کمترین وقفه‌ دایر شود. همچنین برای تعمیرات اساسی نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار داریم که کمک خیرین را می‌طلبد.

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره وضعیت مدارس سیل زده در مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده خسارت ۲۵۵ میلیارد تومانی به فضاهای آموزشی مناطق جنوبی کشور وارد شده است که سیستان و بلوچستان بیشترین خسارت را داشته است.

او ادامه داد: ۳۴۴ مدرسه خسارات کلی و جزئی داشتند و ۵۶ مدرسه هم پیش از سیل در لیست مدارس تخریبی قرار داشت که برای رسیدگی به وضعیت مدارس سیستان و بلوچستان تاکنون ۴۰ دستگاه کامیون تجهیزات آموزشی به مناطق سیل زده ارسال شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: علاوه بر آن و جدا از جبران خسارات ناشی از سیل به طور کلی ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سیل‌زده ، سیستان و بلوچستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سیل زده سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم

رئیس فرهنگستان زبان تاکید کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با اشاره به اینکه برخی مدارس غیردولتی را مفید و برخی مضر می‌دانند، اظهار کرد: اگر مؤسس مدرسه غیردولتی مدرسه ایجاد کند و به دنبال ایجاد بنگاه اقتصادی و فروش کالا باشد و به فکر کشور نباشد، این مسئله با عدالت آموزشی هماهنگ نیست.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: اگر هدف از تاسیس مدرسه غیردولتی، آموزش فرزندان کشور مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آن‌ها باشد در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و عدالت آموزشی مؤثر باشند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برخی خانواده‌ها امکانات مالی دارند و می‌خواهند هزینه تحصیل فرزندشان را تامین کنند؛ این به معنای صرفه‌جویی است و آموزش وپرورش می‌تواند هزینه آن را صرف دانش‌آموزان دیگر کند.

حداد عادل بیان کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

وی افزود: در تهران چندین مدرسه غیردولتی دارم و ۲۴ مدرسه در محروم‌ترین مناطق بلوچستان با ۳ هزار دانش‌آموز دارم، آبان ماه یک هفته با این دانش‌آموزان و والدین در ارتباط بودم و از استعداد دانش‌آموزان حیرت زده شدم.

‌وی مطرح کرد: اگر توانستیم در مدارس غیردولتی بیشتر خدمت کنیم بیشتر خوشحال باشیم که توانستیم نیروی کارآمدتر تربیت کنیم.

دیگر خبرها

  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند