Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@16:34:37 GMT

امگا-۶ در چه غذا‌هایی وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۳۸۳۲

امگا-۶ در چه غذا‌هایی وجود دارد؟

برخی از غذا‌هایی که بیشترین میزان امگا-۶ را دارند عبارتند از:

گردو

گردو یکی از انواع محبوب و مورد علاقه آجیل‌ها بشمار می‌رود که حاوی مواد مغذی مانند فیبر و مواد معدنی مثل منگنز، مس، فسفر و منیزیم است. گردو می‌تواند به عنوان یک میان وعده یا روی سالاد مورد استفاده قرار گیرد.

روغن کاجیره

روغن کاجیره یک روغن معروف برای آشپزی است که از دانه کاجیره به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مانند سایر روغن‌های گیاهی، کاژیره نیز سرشار از چربی‌های غیراشباع است که می‌تواند به سلامت قلب کمک کند. روغن کاژیره به دلیل طعم طبیعی و خوب می‌تواند برای سرخ کردن، پخت و پز و حتی در سالاد استفاده شود.

توفو

توفو از دلمه شدن شیر سویا و فشار دادن و قالب گیری آن تهیه می‌شود. هرکدام از قالب‌های توفو سرشار از مواد مغذی، پروتئین، آهن، کلسیم و منگنز است. اضافه کردن توفو به وعده‌های غذایی برای سلامتی بسیار مفید است.

دانه آفتابگردان

دانه آفتابگردان از گل آفتابگردان گرفته شده که حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند سلنیم و ویتامین E. بوده که هر دو به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و موجب محافظت در برابر آسیب سلولی، التهاب و بیماری‌های مزمن می‌شود. با طعم آجیل مانند و حالت تردی که این دانه‌ها دارند، یک گزینه مناسب برای میان وعده و استفاده روزانه در غذا‌ها است.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی که از بادام تفت داده شده تهیه می‌شود٬ نه تنها غنی از چربی و پروتئین است بلکه حاوی نیاسین، منگنز، ویتامین E. و منیزیم می‌باشد.    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امگا6 گردو تخمه آفتاب گردان کره بادام زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند

به گزارش خبرآنلاین ،وقتی وارد رستوران می‌شویم و بوی طبخ کباب به مشام ما می‌خورد، تصمیم می‌گیریم چند سیخ کوبیده سفارش بدهیم. در حالی که نمی‌دانیم با خوردن هر لقمه کباب چرب زغالی، ترکیبات سرطان زا را وارد بدن خودمان می‌کنیم.

مهر در خبری نوشت:بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف فست فودها و غذاهای سرخ شده با روغن‌های زیاد، مهم‌ترین عامل ابتلاء به سرطان به شمار می آیند و ما از این واقعیت تلخ، خبر نداریم و آن را جدی نمی‌گیریم.

سید علی کشاورز متخصص تغذیه، در برنامه پرسشگر، با موضوع بررسی علل شیوع سرطان‌ها در کشور، به وضعیت تغذیه جامعه اشاره کرد و گفت: آلودگی مواد غذایی از لحظه کشت و استفاده بی رحمانه از کودهای شیمیایی ازُت، آغاز می‌شود.

وی افزود: وقتی ازت توتال مواد غذایی بالا باشد، به راحتی ترکیبات نیتروزامین که سرطان‌زا هستند، وارد بدن ما می‌شود.

کشاورز با عنوان این مطلب که تغذیه عامل اصلی یک سوم سرطان‌ها است، گفت: در بروز تمامی سرطان‌ها، تغذیه نقش دارد.

وی افزود: غذایی که به شدت سرخ می‌شود و تغییر رنگ می‌دهد، ترکیبات سرطان‌زا ایجاد می‌کند. همچنین، وقتی روغن کباب روی آتش می چکد و دود ایجاد می‌کند، این دود سرطان‌زا است.

کشاورز با عنوان این مطلب که شیوه پخت غذا در کشور ما و همچنین مصرف فست فودها در بروز سرطان‌ها نقش دارند، گفت: در دنیا استفاده از افزودنی‌ها را محدود کرده‌اند و نیتریت هم ممنوع شده و نیترات جای آن را گرفته است، اما در کشور ما همچنان از نیتریت استفاده می‌شود.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی های ما از زمین‌های کشاورزی آغاز شود، تصریح کرد: رستوران‌ها برای خوش طعم کردن غذاها از روغن زیاد و انواع چاشنی‌ها استفاده می‌کنند.

کشاورز گفت: متأسفانه رستوران سالم شهری و بین راهی نداریم که بشود غذای سالم خورد و اگر هم باشد، خیلی کم و انگشت شمارند.

وی افزود: یک اشتباه استراتژیک هم در دادن سوبسید به مواد غذایی داریم، به طوری که این سوبسید را به شکر و روغن می‌دهیم؛ در حالی که باید به جای شکر و روغن، این سوبسید به شیر، مرغ، ماهی و گوشت داده شود تا این گرفتاری‌ها کم شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897528

دیگر خبرها

  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • این میوه‌ها از پرتقال بیشتر ویتامین C دارند
  • این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند