Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:23:26 GMT

73 درصد تعهد اشتغال اردبیل محقق شده است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۳۸۵۱

73 درصد تعهد اشتغال اردبیل محقق شده است

ایسنا/اردبیل فرماندار اردبیل گفت: در 10 ماه سالجاری 73 درصد تعهد اشتغال شهرستان اردبیل محقق شده است.

 مسعود امامی یگانه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان اردبیل اظهار کرد: با برگزاری کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان اردبیل نسبت به گزارش‌گیری از دستگاه‌های مختلف اقدام کردیم تا براساس تعهد اشتغال شهرستان بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در سالجاری و در شهرستان اردبیل در حوزه‌های مختلف کارآفرینی تلاش برای ایجاد اشتغال 8 هزار و 431 نفر پیش‌بینی شده که 20 دستگاه اجرایی باید تعهدات خود را در این زمینه انجام دهند.
رئیس شورای اشتغال شهرستان اردبیل افزود: تاکنون در این شهرستان زمینه اشتغال 6 هزار و 93 نفر مهیا شده که در پنجره اشتغال اسامی آنها به ثبت رسیده است.
به گزارش ایسنا، در این جلسه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل نیز تعهد اولیه اشتغال این شهرستان را 9 هزار و 400 نفر اعلام کرد و گفت: در 10 ماه سالجاری فرصت اشتغال برای 6 هزار و 93 نفر فراهم آمده است.
مناف‌زاده با بیان اینکه 64 درصد عملکرد ما در بخش اشتغال در حوزه‌های مختلف عینیت یافته است، تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن از پنج هزار و 320 تعهد اشتغال سه هزار نفر و در بخش کشاورزی فرصت اشتغال 412 نفر ایجاد شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد

 فتحی گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهشی بوده و از ۸.۳ درصد به ۷.۴ درصد افتاده است.

وی به برنامه این اداره کل در زمینه تحقق عدالت دستمزدی در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل در واحد‌های بالای ۵۰ نفر با این هدف آغاز شده و بر این اساس، دریافتی‌های کارگران با گنجاندن موارد تشویقی از جمله پاداش افزایش تولید، حق جذب، حق مهارت و مدیریت و شایستگی به مراتب بالاتر از حداقل دستمزد شورایعالی کار شده است.

وی به عملکرد بخش تعاون این اداره کل در سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال ایجاد شده از قبل تعاونی ها، ۹ هزار نفر بوده که با رویکرد تعاونی‌های نوآور و پیشران در استان تاسیس شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان صادرات تولیدات تعاونی‌ها نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۲۱ درصد بیشتر شده و این مصداق بارز مشارکت مردمی در جهش تولید است.

فتحی از رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی تبصره ۱۶، خبر داد و گفت: سال گذشته از محل پرداخت این تسهیلات هشت هزار و ۸۲۰ نفر شاغل شدند.

وی ادامه داد: در موضوع تسهیلات اشتغال خانگی نیز، آذربایجان شرقی بیشترین اعتبار را جذب کرده و موفق به جذب ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال شده که هفت درصد بیشتر از اعتبار تخصیصی و ۲.۵ برابر سال ۱۴۰۱ بود.

وی همچنین از کاهش تعداد افراد بیکاری که حق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: پیش از آغاز دولت سیزدهم تعداد این افراد ۱۴ هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به هشت هزار و ۹۰۰ نفر کاهش یافته که نتیجه فعال شدن واحد‌های تولیدی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند ۸۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند