Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:49:38 GMT

کمیته‌های متناظر حمل‌ونقل تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۴۱۶۲

کمیته‌های متناظر حمل‌ونقل تشکیل می‌شود

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی استانداردسازی(ISO) و همچنین وجود کمیته‌های تخصصی در این سازمان، لازم است که تمامی کشورهای عضو، کمیته‌های متناظری را جهت اعمال نظر بر روی مصوبات کمیته‌های تخصصی ISO و یا تغییر آن ایجاد کنند. بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل ونقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد برای این موضوع فراخوان منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC ۲۰۴) با عنوان «سیستم های حمل و نقل هوشمند» و همچنین کمیته فنی متناظر(  ISIRI/ TC ۲۴۱) با عنوان «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» دو کمیته‌ای هستند که این ستاد از فعالان و متخصصان، برای عضویت در آن‌ها دعوت به عمل آورده است.

استانداردسازی سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی و کنترل در زمینه حمل و نقل سطحی شهری و روستایی، از جمله جنبه‌های بین مدلی و چند حالته آن، اطلاعات مسافر، مدیریت ترافیک، حمل و نقل عمومی، حمل و نقل تجاری، خدمات اضطراری و خدمات تجاری در سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) از دامنه‌های کاری این کمیته ها خواهد بود.

بر اساس این فراخوان پذیرش برای عضویت متخصصان در این کمیته ها تا ۱۲ بهمن‌ماه خواهد بود، علاقه‌مندان می‌توانند فرم عضویت را از سازمان استاندارد دریافت و پس از تکمیل، به نشانی sh.khodamoradi@sat.isti.ir ارسال کنند.

برچسب‌ها ستاد توسعه فناوری‌ های فضایی و حمل‌ و نقل پیشرفته سازمان ملی استاندارد ایران حمل و نقل هوشمند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران حمل و نقل هوشمند سازمان ملی استاندارد ایران حمل و نقل هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل چند سفیر را احضار کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشور‌های فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را پس از رای موافق به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد احضار کرد.

بامداد جمعه شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد نشست رای گیری کرد که با وتوی آمریکا شکست خورد.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند.

در پی وتوی آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت ایالات متحده چشمان خود را به روی فجایعی که در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی در حال وقوع است، بسته است.

او همچنین این اقدام آمریکا را «تلاش ناامیدکننده برای توقف دوره اجتناب ناپذیر تاریخ» توصیف کردند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد