Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) از برگزاری چهارمین یادواره ۴۳۸ شهید مدافع حرم استان قم درروز پنجشنبه دهم بهمن ماه خبرداد و گفت: ما در این یادواره به دنبال معرفی آرمان و اهداف شهدا هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار «اسدالله گنجعلی» پیش از ظهر امروز(یکشنبه 6بهمن) در نشست خبری «چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم» که در ساختمان شهید آیت الله سعیدی قم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در دو سه هفته گذشته شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان و همینطور سقوط هواپیمای اوکراینی و جانباختن تعدادی از عزیزان ما در کرمان و البته ضربه سنگین به پایگاه عین الاسد در آمریکا روزهای ماندگار و فراموش ناشدنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به ایام الله دهه فجر افزود: امام امت این انقلاب را بنیان گذاری و رهبری کرد و از این رو دهه فجر فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان ها است که بدانیم چه می‌ کنیم و به کجا باید برسیم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: تا کنون جنگ های مختلفی علیه نظام ما به راه افتاده و مثلث زر و زور وتزویر هرچه در توان داشتند برای نابودی انقلاب گذاشتند ولی نظامی که متصل به اهل بیت(ع) است وارد چهل و یکمین سال پیروزی خود می‌ شود.

 

سردار گنجعلی با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: بند بند این بیانیه دارای نکات مهم و حساسی است و رهنمودهای درخشانی به ما می‌ دهد، دشمنان به ویژه آمریکا با پول گاو های شیرده کل منطقه را تحت تأثیر خود قرار داده اند اما جبهه مقاومت به مدد خدا و یاری ائمه اطهار(ع) تصمیم به مقاومت در برابر این دشمنان گرفت.

 

وی بیان داشت: لشکر 17 عملیاتی علی بن ابی طالب(ع) به حسب وظیفه خود برای 438 شهید مدافع حرم ایرانی و غیر ایرانی در سالروز آزاد سازی شهرک های شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه که از سال 94 به صورت جدی درگیر مأموریت های سوریه بودند و از همان سال که این عملیات انجام شد، یادواره برگزار کردیم و این رو امسال قرار است چهارمین یادواره را همراه با گرامیداشت سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی، برگزار کنیم.

 

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی هرگز نترسید و در طول این چهل سال هرگز لباس رزم را از تن بیرون نیاورد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در راه خدا از هیچ چیز پروا نداشت و با شهادت او اراده جدیدی برای مبارزه با آمریکا در کل منطقه شکل گرفت.

 

وی با بیان این که ما در این یادواره ها به دنبال معرفی شهدا و آرمان های آنها هستیم، خاطرنشان کرد: شهدا عامل بشارت هستند و می‌ گویند خوف و حزن نداشته باشید و ترس را از دل بیرون کنید از این رو چیزی که می‌ تواند ملت را سرپا نگاه دارد، یاد و نام شهدا است.

 

سردار گنجعلی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: همچنین باید بدانیم که اگر خانواده و پدر و مادر این شهدا این قدر اهل بصیرت نبودند شاید این تعداد افراد برای دفاع از حرم نمی رفتند به همین جهت در این یادواره ها به دنبال تجلیل از پدران، مادران، فرزندان و همسران شهدا هستیم.

 

وی یادآور شد: چهارمین یادواره شهدای مدافع در سالروز شکست حصر شرکت های نبل و الزهرا و هزمان با مراسم گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی را برگزار خواهیم کرد و خود حاج قاسم سلیمانی نیز تأکید داشت که بچه های قم در دفاع از حرم نقش جدی داشتند.

 

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) قم با بیان این که این همایش در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) روز پنجشنبه 10 بهمن ماه برگزار می‌ شود، گفت: برنامه های این مراسم که همزمان با نماز مغرب و عشاء برگزار می شود،‌سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، مداحی حاج مهدی سلحشور، شعر خوانی برادر مجید تال و همین طور روایت گری ویژه از نبل و الزهرا با پرده خوانی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: همچنین جشنواره شعر کبوتران حرم امشب ششم بهمن ماه بعد از نماز عشاء در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با رونمایی از شناسنامه شهید سلیمانی برگزار می‌ شود.

 

سردار گنجعلی عنوان کرد: امسال همچنین در 19 مدرسه پسرانه و دخترانه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان قم همین یاواره شهدای مدافع حرم در این ایام با برنامه های متنوع را برگزار خواهیم کرد.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه رویداد ملی فهما مسجد مسجد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه یادواره شهدای مدافع حرم شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی دوشنبه شب در پایان برگزاری فینال مسابقات فوتبال یادواره شهدای شهرآباد در استادیوم ورزشی آن شهر عنوان داشت: یادواره‌ها و برنامه‌ها که به عنوان پاس داشت و تجلیل از مقام شامخ شهدا برگزاری می‌شود موجب آشنایی نسل جوانان و نوجوانان با این شهدا که مفاخران و افراد برجسته در حیات ما محسوب می‌شوند، است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: امروز توسعه و پیشرفتی که در جامعه وجود دارد به خاطر ایثار گری، جانفشانی، از خود گذشتگی و برکت خون پاک و مطهر شهداست که باید به پاس داشت این ایثارگری شهدا برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در خور شأن و منزلت آنها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم استادیوم ورزشی شهر آباد که شامل احداث رختکن، و امکانات جانبی این استادیوم یک میلیارد تومان اعتباری برای آن تخصیص داده شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز سوم این استادیوم که ساماندهی جاده دست رسی و روشنایی آن است نیز در اعتبارات سال جاری در نظر گرفته خواهد شد

در پایان این دوره مسابقات پیشکسوتان تیم شهدای شهر آباد با برد تیم پیشکسوتان استقلال بوشهر قهرمان این دوره شد.

کد خبر 6085952

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود