Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با بیان اینکه ۸۰ درصد قاچاق کالا از داخل به خارج مربوط به قاچاق سوخت بوده ، از کاهش چشمگیر در این زمینه خبر داد و اعلام کرد قاچاق سوخت ۹ میلیارد لیتر کاهش یافته است.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برآورد کلی از ورودی و خروجی کالاهای قاچاق ۱۲ میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه صادرات فرآورده‌ها توسط مرزنشینان با وزارت نفت همکاری خوبی داشته‌اند.

وی  با اشاره به بررسی چند طرح مبارزه با قاچاق سیگار و لوازم خانگی در نشست امروز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،گفت:  با توجه به اینکه در بحث لوازم خانگی کارخانه‌های تولیدی بزرگی در کشور فعالیت می‌کند و با توجه به اینکه ورود لوازم خانگی غیراستاندارد آسیب بسیاری دارد، قرار شد در این موضوع نخست به سراغ مبداء، اتحادیه، گمرک و بنکداران برویم و بعد به خرده فروشان مراجعه کنیم.

رحمانی فضلی اظهارداشت: ۸ ماه به همه کسبه و فروشندگان و اتحادیه فرصت داده شد تا خود را با ضوابط حاکم بر واردات لوازم خانگی منطبق کنند و پس از این ۸ ماه و با شروع طرح،  امیدواریم دیگر شاهد واردات کالای غیراستاندارد در بازار نباشیم.
وزیر کشور در مورد سامانه‌های نظارتی گفت: اگر بتوانیم سامانه‌ها را با هماهنگی دستگاه های اجرایی از مبدا تا مقصد اجرایی کنیم یقینا می‌توانیم بحث بازارهای غیررسمی را کنترل کنیم. با توجه به گذشت حدود ۱۰ سال از بحث قانون سامانه ها و ۹ سال از سابقه قانونی این سامانه و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دستگاه‌های مختلف، از اول امسال به اندازه ۵ سال در این حوزه پیشرفت داشتیم.
به گفته رحمانی فضلی تا آخر اسفند همه دستگاه‌ها باید طبق تفاهم نامه‌ها برنامه‌های خود را تحویل بدهند؛ در انتهای سال دستگاه‌هایی که موفق به تحویل برنامه های خود شده اند از سوی رئیس جمهور قدردانی می شوند و دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نکردند، باید پاسخگو باشند./ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی ماهشهر از کشف ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و بازداشت سه نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منوچهر جوانمرد اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و سوخت، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان با رصد اطلاعاتی یک انبار دپوی سوخت قاچاق را شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضایی به محل اعزام شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس وی افزود: در بازدید از این انبار، یک هزار لیتر سوخت گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

جوانمرد گفت: همچنین ماموران پلیس امنیت اقتصادی در عملیاتی دیگر با گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی، دو دستگاه خودروی نیسان حامل سوخت قاچاق را شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، حدود تقریبی ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی ماهشهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط پنج نفر پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه توقیف شد
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد