Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در پایان جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه یک گزارش گیری از تمام اقداماتی که در طول سال انجام شده بود گرفته شد، در حوزه قاچاق ورودی با کاهش روبرو بودیم. 

وی ادامه داد: برآورد کلی از قاچاق در کشور حدود ۱۲ میلیارد دلار بود، این قاچاقی است که از داخل به خارج و از خارج به داخل انجام می شود، در حوزه قاچاق کالا از داخل به خارج بیش از ۸۰ درصد آن قاچاق سوخت است که با کاهش بسیار خوبی که حدود ۹ میلیارد لیتر مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی فضلی گفت: با طرح تکمیلی که وزارت نفت همکاری خوبی کرد در حوزه مرز نشینان امیدواریم در ماه های باقی مانده امسال و سال ۹۹ با کاهش قابل توجه قاچاق سوخت روبرو باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به وجود طرح هایی در جلسه امروز ستاد بیان داشت: در طرح مبارزه با قاچاق سیگار، کالای خانگی که بحث های بسیار مهمی بودند، قرار شد در قاچاق لوازم خانگی، که بدون ضمانت و کیفیت هم هستند، اتحادیه نقش اصلی را بازی کند و ما از مبدا یعنی بنادرو بنکداران وارد عمل شویم و سپس سراغ خرده فروشان برویم، و قرار شد ۸ ماه به همه کسبه و فروشندگان و اتحادیه وقت داده شد تا در این طرح بتوانند خودشان را با ضوابط حاکم منطبق کنند، هر کالایی را دارند الان می توانند بفروشند و بعد از آن ۸ ماه دیگر شاهد کالاهای غیر استاندارد در بازار نباشیم.

وی در مورد سامانه‌های نظارتی گفت: اگر بتوانیم سامانه ها را با هماهنگی دستگاه های اجرایی مبدا تا مقصد اجرایی کنیم یقینا می توانیم بحث بازار های غیر رسمی را کنترل کنیم. 

وزیر کشور اظهار داشت: ما از اول سال با توجه به اینکه حدود ده سال است قانون سامانه ها وجود دارد با تاکیداتی که هم رهبر معظم انقلاب و هم رییس جمهور و دولت دارند به اندازه ۵ سال در این حوزه پیشرفت داشتیم. یک زمانبندی تا آخر اسفند با همه دستگاه ها انجام دادیم، برخی دستگاه ها به وظایف خود عمل نکردند و آخر سال باید به دولت پاسخگو باشند. 

۲۷۲۱۵

کد خبر 1346030

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی قاچاق سوخت بنزین و گازوئیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی شهرستان بندر لنگه از شناسایی محل دپوی بیش از ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری در بندر گنگ خبر داد.

سرهنگ محمد امین نوروزی، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی ماموران انتظامی  کلانتری ۱۲ با کسب خبری مبنی بر دپوی بیش از ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر گنگ، عازم این محل شدند. 

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی محل دپو و تخلیه سوخت قاچاق را در  یک چهار دیواری شناسایی و در بازرسی از محل ۳۳ هزار و ۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق از داخل مخازن کشف کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: ارزش سوخت های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰میلیارد ریال برآورد شده و پرونده مقدماتی تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق