Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران طی امروز در ۷ استان خبر داد و با اشاره به افزایش آلاینده‌های جوی پیشنهاد اعمال محدودیت ترافیکی ۲ روزه در تهران را داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور فعال است.

بر این اساس امروز در بخش‌هایی از استان‌های بوشهر،‌هرمزگان، جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در بخش‌هایی از  استان فارس، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواخر وقت امروز یکشنبه سامانه بارشی از شرق کشور خارج شده  به دنبال آن وزش باد و کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما برای نوار شرقی روی می‌دهد. روزهای دوشنبه و سه شنبه برای اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود. از این رو طی روزهای آینده افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت پدیده غالب است.

روز چهارشنبه با گذذر موج تراز میانی جو، بارش پراکنده در دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می‌شود. همچنین با جنوبی شدن جریانات روز غرب دریای خزر افزایش نسبی دما در این مناطق و شمالغرب کشور پیش بینی می‌شود.

از اواخر روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور به تدریج بارش از این مناطق آغاز خواهد شد.

 سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای از افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس طی روزهای دوشنبه و سه شنبه برای تهران،‌کرج، اصفهان و اراک خبر داد و توصیه کرد: از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی خودداری شده و تمهیدات لازم برای کاهش تردد شهری اتخاذ شود.

 

تسنیم /

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GvK برچسب ها: هواشناسی ، آلودگی هوا ، بارش

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هواشناسی آلودگی هوا بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟

همشهری آنلاین - مجیدجباری: بررسی الگوهای هواشناسی از سوی کارشناسان از اردیبهشت ماه پربارش در سراسر کشور حکایت دارد. طبق پیش بینی کارشناسان، بارش‌های بهاری در اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش همراه است. به این ترتیب و با تحقق پیش بینی‌ها انتظار می‌رود سدهای کشور تا حد مطلوبی آبگیری شوند که در نتیجه، تابستان امسال، تنش آبی کمتری در انتطار شهرها خواهد بود.

کارشناس مستقل هواشناسی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین از آغاز بارندگی های نسبتا شدید در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت:با توجه به ورود سامانه های بارشی به مناطق وسیعی از کشور، بیشتر مناطق ایران بارش های خوبی دشت می کنند. او ضمن هشدار درباره احتمال وقوع سیلاب ناشی از بارش های نقطه ای و همرفتی از کشاورزان و باغداران خواست با توجه به فصل گل‌دهی محصولات باغی و با درنظر گرفتن پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش های نقطه ای و رگباری و همچنین احتمال کاهش دما، تمهیدات لازم را برای مراقبت از محصولاتشان به کار بگیرند. جاویدی همچنین به عشایر توصیه کرد که برای مراقبت از خود و دام‌هایشان، این هفته کوچ خود را متوقف کرده و از توقف درحاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

علیرضا جاویدی اعلام کرد: وارد یک دوره بارشی شده ایم و انتظار داریم تا ۲۳ اردیبهشت ماه آسمان بسیاری از مناطق کشور با بارش همراه شود. براین اساس، بعید است نقطه ای از ایران باشد که در هفته آینده دست کم یک بار بارش دشت نکند. بارندگی های همرفتی و نقطه ای مخاطراتی هم به دنبال دارد و وزش باد شدید، سیلاب به صورت نقطه ای در برخی مناطق کشور دور از انتظار نیست.

هشدار زرد برای این استان ها | سامانه بارشی تا چه زمانی فعال است؟ + فیلم باغداران و کشاورزان گوش به زنگ باشند

جاویدی این را هم گفت که کشاورزان و به ویژه باغداران باید در این روزها هشدارهای هواشناسی را دنبال کنند تا کاهش دمای هوا وبارش باران کمترین آسیب را به محصولاتشان وارد کند.

کارشناس مستقل هواشناسی، تمرکز بارش ها را در سرتاسر زاگرس، البرز و همینطور فلات مرکزی عنوان کرد و گفت: کرمان، شمال فارس، یزد، اصفهان، شمال تهران، شمال کشور مخصوصا گلستان و خراسان شمالی مناطقی هستند که بارش های خوبی را در هفته جاری و هفته آینده دشت می کنند.

او درباره احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در این مناطق هم هشدار داد و درعین حال گفت: پیش‌بینی های هواشناسی مخصوصا در بارش های بهاری از قطعیت برخوردار نیست اما در مناطقی که بالاتر عنوان شد احتمال سیلاب وجود دارد.

احتمال سیلاب در این مناطق بیشتر است

جاویدی از ورود امواج بارشی در هفته آینده خبرداد و گفت: اواخر هفته آینده هم بارش داریم. براین اساس، پیش بینی می شود موج سودانی وارد کشور شود و احتمالا شهرهای کرمان، یزد، گرگان، آق قلا، رودبار جنوب و حتی رفسنجان شاهد بارش های نقطه ای باشند که در این شرایط احتمال سیلاب در این نواحی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی کمترین بارندگی را ۲ تا ۵ میلیمتر در جنوب خوزستان، نوار مرزی بوشهر و فارس و به طور کلی نوار مرزی جنوب کشور عنوان کرد و گفت: در این مناطق پیش بینی می شود میزان بارش ها در مقایسه با دیگر مناطق کشور کمتر باشد. ضمن اینکه حداکثر بارش در روزهای پیش رو تا ۸۰ میلیمتر در شهرهای ساری، گرگان، آق قلا، نکا و اشکنان استان فارس پیش بینی می شود. البته باید توجه داشت که پیش بینی بارش در فصل بهار می تواند متغیر باشد.

جاویدی به تحقق پیش بینی هواشناسی اشاره کرد و گفت: در صورتی که بارش‌هامحقق شود، انتظار می رود بیشتر سدهای کشور آبگیری شوند و در نتیجه، تابستان امسال تنش آبی کمتری درانتظارشهرها خواهد بود.

کد خبر 846176 برچسب‌ها استان مازندران خبر مهم عشایر استان‌ کرمان تهران کشاورزی محیط زیست ایران سيل استان‌ فارس استان گلستان استان یزد سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی