Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید جوادیان زاده در نشست کارگروه فرهنگی و هنری چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در این ایام، اکران آثار منتخب جشنواره فیلم فجر که پنجمین دوره آن در استان یزد خواهد بود برگزار می شود.

وی نمایشگاه آثار هنرجویان،نمایش های صحنه ای،شب شعر،نمایش آثار تجسمی هنرمندان مطرح و نمایشگاه کتاب را از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسامی استان یزد در ایام الله دهه فجر نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد جوادیان زاده اظهار داشت: دومین جشنواره ملی پارچه فجر نیزبه این مناسبت در یزد کلید می خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  همچنین از برپایی دوازدهمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد در ماه جاری خبر داد.

وی افزود: جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی، جشنواره مروجین کتابخوانی و انتخاب شهر خلاق کتاب در استان یزد به عنوان چهارگانه رویداد کتاب و کتابخوانی در استان است که اختتامیه این جشنواره‌ها در زمان برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب استان، برگزار می‌شود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: پس از برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن در استان قزوین و در دی ماه ۹۸ کمتر کسی تصور می‌کرد که برپایی نمایشگاه بعدی قرآن در این استان نیازمند گذشت زمانی بیش از ۴ سال است.

شاید کرونا را بتوان یکی از اصلی‌ترین دلایل تعویق نمایشگاه قرآن در سال‌های گذشته دانست اما با پایان یافتن کرونا انتظار می‌رفت تا ارشاد در سریع‌ترین زمان ممکن برای برپایی این نمایشگاه در استان قزوین برنامه ریزی کند.

وعده برگزاری نمایشگاه قرآن در مهر ۱۴۰۲

فروردین سال ۱۴۰۲ حسین فائزی مدیرکل سابق ارشاد قزوین در گفت‌وگو با اصحاب رسانه استان قزوین از اجرای یک طرح قرآنی در استان قزوین سخن گفته و بیان کرده بود در پایان این طرح و در مهرماه ۱۴۰۲ شاهد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن در استان قزوین خواهیم بود اما با تغییر وی در شهریور ۱۴۰۲ وعده برپایی نمایشگاه در مهرماه نیز به فراموشی سپرده شد.

پس از آن و ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ بود که آقاحسینی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جمع اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه رمضان خبر داد.

اعلام آمادگی برای برپایی نمایشگاه قرآن بدون انتفاع مالی

۲۱ اسفند سال ۱۴۰۲ نیز احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین با بیان اینکه در تقویم نمایشگاهی استان نمایشگاه قرآن در خواست و برنامه ریزی نشده است اظهار کرد: ماه رمضان فرصت خوبی برای برگزاری نمایشگاه قرآن است و ما آمادگی کامل برای برگزاری این نمایشگاه بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه منافع مالی را داریم.

با فرارسیدن ماه رمضان پیگیری‌های خبرگزاری مهر برای زمان برگزاری نمایشگاه قرآن ادامه داشت و مدیران ارشاد نیز به صوت تلویحی از برگزاری نمایشگاه قرآن در دهه آخر ماه رمضان خبر می‌دادند.

نمایشگاه قرآن تنها در یک استان برگزار نشد

این در حالی است که در فاصله تقریباً ۸ روز مانده به پایان ماه رمضان نیز جلسه‌ای با دستور برگزاری نمایشگاه قرآن در اداره کل برگزار شد اما در نهایت با پایان یافتن ماه مبارک رمضان وعده‌ها و تلاش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه بی نتیجه ماند.

این در حالی است که نه تنها تمامی استان‌های همجوار استان قزوین شهد برپایی نمایشگاه قرآن بودند بلکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکم فروردین در افتتاحیه نمایشگاه قرآن از برپایی این نمایشگاه در ۳۰ استان کشور خبر داده بود.

اعتبارات نداشتیم

علی آقاحسینی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم برگزار نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان علت اصلی عدم برگزاری را کمبود اعتبارات دانست.

وی افزود: اعتباری که معاونت قرآنی برای برگزاری نمایشگاه در استان قزوین اختصاص داده اعتبار بسیار اندکی است و همین امر باعث شد نتوانیم برنامه ریزی صحیحی در این رابطه داشته باشیم.

آقاحسینی اضافه کرد: با این حال تصمیم داشتیم در ۶ روز آخر ماه رمضان نمایشگاه قرآن را برگزار کنیم اما ناشران با برگزاری آن در این بازه زمانی کوتاه موافقت نکردند.

وی تاکید کرد: درخواست ناشران برای برپایی نمایشگاه، بازه زمانی ۱۵ روزه بود و این در حالی است که اعتبار لازم برای برپایی نمایشگاه در این مدت کفایت نمی‌کرد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: برای اهالی قرآن تفاوت چندانی ندارد که نمایشگاه قرآن در ماه رمضان یا غیر این ماه باشد و بر همین اساس تصمیم گرفتیم سیزدهمین نمایشگاه قرآن قزوین در بازه زمانی دیگری انجام شود.

عزم جدی برای برپایی نمایشگاه قرآن وجود نداشت

اما رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در حالی معتقد است که اعتبار لازم برای برپایی نمایشگاه وجود نداشته که استان‌های دیگر با درک اهمیت برگزاری نمایشگاه در ماه رمضان توانسته‌اند آن را برگزار کنند.

به نظر می‌رسد عدم وجود برنامه مدون در اداره کل ارشاد در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فعالیت‌های قرآنی را می‌توان یکی از اصلی ترین دلایل عدم برگزاری نمایشگاه قرآن در این استان دانست.

بدون شک اگر برنامه و عزم جدی برای برگزاری نمایشگاه قرآن در استان وجود داشت، جلسات هماهنگی نمایشگاه باید ماه‌ها زودتر و در سایه تعامل با دیگر دستگاه‌های استان برگزار می‌شد تا علاوه بر رفع مشکل کمبود اعتبار، شاهد برپایی یک نمایشگاه با کیفیت در استان می‌بودیم.

کد خبر 6079718

دیگر خبرها

  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • برگزاری نمایشگاه پوشش عفیفانه در شهرستان اشکذر
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر