Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا با اشاره به سامانه دفاعی قدرتمند روسیه در منطقه دریای سیاه، به متحدین این کشور توصیه کرد برای تقویت توان دفاعی خود از روشی که روسیه از تسلیحات نظامی استفاده می‌کند، الگو برداری کنند. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نوشته است: "جیمز فاگو"، فرمانده نیروهای دریایی ایالات متحده در اروپا معتقد است روشی که روسیه از تسلیحات نظامی استفاده می‌کند، می‌تواند الگویی برای همه کشورهایی باشد که مایلند توان دفاع خود را تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات منتشره در نشریه « Business Insider» در تاریخ 25 ژانویه (5 بهمن ماه)، دریادار فاگو تاکنون بارها هشدارهایی درباره افزایش سطح برتری تسلیحات نظامی روسی از جمله در عرصه زیردریایی‌ها داده، ولی به تازگی خواستار الگو برداری از روش‌های نظامی مورد استفاده روسیه شده است.

 این مقام بلندپایه نظامی گفته است: «در مورد توان بالقوه دفاعی ، همانطور که من بارها به متحدین و شرکای آمریکایی گفته‌ام، اگر شما از نظر منابع محدود هستید و در عین حال می خواهید از سواحل خود به خوبی محافظت کنید ، در این صورت باید به این فکر کنید که روس‌ها چگونه با استفاده از سیستم‌های مسدود کننده دسترسی منطقه‌ای، و استقرار سیستم‌های دفاعی این کار را انجام می‌دهند.»

دریادار فاگو یادآور شد که متحدین آمریکا باید مین‌های هوشمند، موشک‌های کروز ضد کشتی و رادارهای ساحلی را بدست آورند که در این زمینه کارآمد خواهند بود.

به گفته وی ، یک نمونه عالی از توان دفاعی قدرتمند روسیه، در منطقه دریای سیاه مستقر می‌باشد که شامل سیستم‌های دفاع ضد هوایی اس-300 و اس-400 است.

"بن هاجز" فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در اروپا نیز دیدگاه مشابهی دارد. وی نیز در گفتگو با این نشریه گفته است، به ویژه کشورهایی که ناوگان دریایی قدرتمندی ندارند، باید به عملکرد دفاعی موثر روسیه توجه خاص داشته باشند.

این نظامی معتقد است: «من همچنین سیستم‌های دریایی بدون سرنشین را هم اضافه می کنم. در حال حاضر ناتو یک برنامه جدی را در این زمینه اجرا می کند و به عنوان مثال، رومانی تازه آمادگی خود را برای پیوستن به آن را اعلام کرده است.»

هاجز همچنین توصیه کرد که کشورهای ناتو با یکدیگر تبادل اطلاعات بیشتری داشته باشند تا بتوانند از "شگفتی‌های ناوگان دریایی روسیه" جلوگیری کنند. ضمن اینکه هر دو طرف از توانایی استفاده فعال از هواپیماهای بدون سرنشین دفاعی بهره‌مند هستند.

هشدار لاوروف درباره بازی‌های‌ خطرناک ناتو در فضای سایبریتأکید پوتین بر تجهیز کامل ناوگان دریایی روسیه به جدیدترین فناوری‌ها6 زیردریایی جدید به ناوگان دریایی روسیه می‌پیوندد

لازم به یادآوری است که چند روز قبل "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو، از ساخت هواپیماهای بدون سرنشین جدید Global Hawk خبر داد که می توانند به صدها کیلومتر در عمق خاک روسیه دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر

اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح در استان بوشهر همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی در کنار آب‌های خلیج‌ فارس به نمایش درآمد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر در رژه باشکوه اقتدار و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

در این آیین گوشه‌هایی از تجهیزات پهپادی، دستاوردهای تجهیزاتی و نظامی نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف همراه با رژه نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش، سپاه پاسداران، بسیجیان و دیگر عرصه‌ها به نمایش درآمد.

در این آیین آیت‌الله صفایی بوشهری با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ارتش قهرمان، سپاه پاسداران توانمند و مقتدر، نیروی انتظامی و امنیتی سرافراز منظومه‌ای از قدرت ملی و اقتدار فرا ملی ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چنان در عرصه دانش مدیریت نظامی و دفاعی و قدرت بالای عملیات، صف و ستاد در جغرافیای کلان جمهوری اسلامی با هدایت فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری رسیده‌اند که پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است.

امام جمعه بوشهر نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران را از قوی‌ترین و محبوب‌ترین نیروهای مسلح جهان دانست و تصریح کرد: طراحی در نرم‌افزار، دانش‌بنیان، مدیریت تولید سخت‌افزار دفاعی و نظامی در بردهای مختلف موجب شده که دیگر هیچ کشوری قدرت فکر اجازه تعرض به مرزهای جمهوری اسلامی بکند.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، عملیات غرورآفرین موشکی و پهپادی ایران اسلامی علیه رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی را مورد ستایش قرار داد و تأکید کرد: این حمله علیه رژیم صهیونیستی نشان از قدرت بالای دانش نظامی، دفاعی و توانمندی در عرصه عملیات در جغرافیای وسیع فراملی بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این چنین حماسه می‌آفرینند گفت: این عملیات سرآغاز است برای کاری بزرگ در عرصه دفاعی ایران و این نشان از اقتدار روزافزون جامع نیروهای مسلح ایران اسلامی دارد.

صفایی‌بوشهری با قدردانی از نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر، شورای تأمین، استاندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران اضافه کرد: بوشهر، استان ولایت‌مدار، دارالحماسه است و در خط مقدم مقاومت در عرصه مبارزه با استعمار، استکبار و ظالمان قرار دارد.

نقش مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران در توفیقات کشور

احمد محمدی‌زاده هم ضمن تبریک روز 29 فروردین، نقش مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران در توفیقات کشور را بیان و خاطر نشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه اخیر در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، نظامی و فناوری، حضوری فعال و چشمگیر داشته و بازخوانی دستاوردهای ارزشمند ارتش، امری لازم و ضروری است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: در عملیات تاریخی وعده صادق نیز، ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش پشتیبانی خود را به بهترین شکل ممکن انجام داد تا شاهد اقتدار نظام اسلامی در جهان باشیم.

استاندار بوشهر ابراز کرد: حماسه آفرینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، بر هیچ کس پوشیده نیست و باید نقش و جایگاه ارتشیان سلحشور، تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

29 فروردین یادآور حماسه‌آفرینی و اقتدار ارتشیان

امیر نعمت الله صدقی هم 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را یادآور حماسه‌آفرینی و اقتدار ارتشیان دانست و اظهار داشت: این روز یادآور ازخودگذشتگی، شهادت و شهامت و فداکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران است که به فرمان امام راحل(ره) به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شد.

وی با اشاره به نقش مهم ارتش در همه عرصه‌های نظام اسلامی ایران تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مأموریت‌های ذاتی در حوزه‌های گوناگون که نیاز جامعه است نقش مهم و موثر دارد و به شعار ارتش فدای ملت جامعه عمل پوشانده است.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر اوج اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با داشتن نیروهای توانمند و تجهیزات پیشرفته نظامی در اوج اقتدار و صلابت قرار دارد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • عملیات وعده صادق، قدرت دفاعی و امنیتی ایران را نشان داد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر