Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@09:46:32 GMT

از نظر اوباما ترامپ یک "فاشیست" است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۱۵۰

آفتاب‌‌نیوز :

 تیم کین که در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری از سوی هیلاری کلینتون انتخاب شد، بر اساس تصاویر مربوط به یک مستند، این صحبت را در مقابل دوربین خطاب به کلینتون مطرح می‌کند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، کین در یک کلیپ مربوط به این مستند درباره هیلاری کلینتون، خطاب به او درباره اظهارنظر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در زمان کمپین سال 2016 میگوید: "باراک اوباما شب قبل با من تماس گرفت و گفت، تیم! یادت باشد الان زمان سنتی عمل کردن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تو باید جلوی ورود یک فاشیست به کاخ سفید را بگیری."

کین در ادامه این صحبتش خندیده و اضافه می‌کند: اوباما من را میشناسد و می‌داند که من خودم هم چنین چیزی می‌خواهم. هیلاری کلینتون در پاسخ به او می‌گوید: من هم چنین احساسی را دارم.

کلینتون ادامه می‌دهد: اما این مسئولیت مسئولیت سنگینی است.

این نامزد ریاست جمهوری سابق حزب دموکرات آمریکا روز شنبه در جریان افتتاحیه نمایش این مستند با نام "هیلاری" در جشنواره فیلم ساندنس حضور یافت.

با این حال بر اساس تصاویر منتشر شده از این مراسم، هیلاری کلینتون قبل از آنکه پخش فیلم آغاز شود، سالن جشنواره واقع در شهر پارک سیتی در ایالت یوتای آمریکا را ترک می‌کند.

این مستند بعد از آن خبرساز شد که نشریه هالیوود ریپورتر گزارش کرد، بر اساس یک کلیپ از این فیلم، هیلاری کلینتون به برنی سندرز، رقیب سابقش در زمان کمپین ریاست جمهوری مقدماتی حزب دموکرات درسال 2016 حمله می‌کند.

کلینتون در این مستند درباره سندرز می‌گوید: او سالها در کنگره بوده است. تنها یک سناتور است که از او حمایت می‌کند. هیچ کس او را دوست ندارد. هیچ کس نمی‌خواهد با او کار کند. او هیچ کاری انجام نداده است. او فقط یک سیاستمدار بوده است.

هیلاری کلینتون چند روز پیش با تغییر موضعش در قبال برنی سندرز گفته بود، چنانچه سندرز در رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری انتخابات 2020 پیروز شود از او حمایت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اوباما ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ ماه حساس برای جو بایدن

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دیپلماسی در مطلبی با عنوان ۶ ماه حساس برای جو بایدن نوشت: دونالد ترامپ که سرمست شرایط اقتصادی خوب آمریکا در دو سال ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش بود، حالا با سقوط بورس و شرایط بی‌ثبات اقتصادی شرکت‌ها و کارخانجات، به‌دلیل گسترش بیماری مرموز کرونا روبه‌رو بود و رقیب‌اش بهترین فرصت را یافته بود تا از او در انتخابات پیش رو پیشی گیرد.

از حادثه مرگ جورج فلوید و فرصت تجمعات چندصدهزارنفری سیاهان در ایالت‌های مختلف آمریکا تا ادبیات تندوتیز دونالد ترامپ نه‌تنها در قبال نخبگان حزب دموکرات بلکه در قبال هم‌حزبی‌هایش فضا را برای تغییر در سیاست آمریکا ضروری ساخته بود. در چنین شرایطی، فردی از راست میانه حزب دموکرات که توانایی جذب نیروهای ناراضی حزب جمهوری‌خواه را هم داشت و در دوقطبی دو نوع سیاست‌ورزی مختلف، جو بایدن، این فرصت را یافت که از ترامپ پیشی گیرد و برنده انتخابات شود.

سه سال و اندی پس از ریاست‌جمهوری جو بایدن، بار دیگر دوقطبی در پیش است که شرایطش با انتخابات گذشته تفاوت‌های جدی یافته است.

در شرایط فعلی، این دونالد ترامپ است که حالا در جایگاه طلبکار از رقیب سابق خودش قرار دارد و از سوی دیگر، هیولای کرونا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است و درعین‌حال، حمایت مالی جو بایدن از اوکراین بار دیگر سیاستِ «اول آمریکا»ی دونالد ترامپ را برای افراد غیرحزبی یا کمترحزبی جذاب ساخته است. اگرچه جو بایدن به‌همراه اروپا با کمک نظامی سیاسی گسترده از اوکراین در برابر روسیه تا حدود زیادی توانست مانع از پیشروی‌های جاه‌طلبانه بیشتر ولادیمیر پوتین شود؛ اما کمک بیش از ۶۸میلیارد دلاری دولت او به اوکراین سبب شده که عده‌ای این پرسش را مطرح کنند که چرا ما باید در برابر اوکراین این‌قدر هزینه کنیم؟

این درحالی است که یکی از منطقی‌ترین کارهای سیاست خارجی دوران بایدن حتی از نظر برخی جمهوری‌خواهان، دفاع از اوکراین در برابر روسیه بدون حتی یک کشته از سربازان آمریکایی بوده است.

فضای انتخاباتی پیش روی آمریکا بسیار پیچیده شده است.

از یک طرف، اولویت‌های اصلی مردم آمریکا از سوی مؤسسه نظرسنجی گالوپ مواردی چون تورم، مهاجرت غیرقانونی، محیط زیست، قیمت حامل‌های انرژی، بیکاری، دسترسی آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر به امکانات درمانی، جرم و جنایت و حملات تروریستی به آمریکا بوده است که در بخش مهمی از این اولویت‌ها، بایدن نسبتاً موفق بوده است و از سوی دیگر، ترامپ هم مدعی است که این اولویت‌ها را می‌تواند به‌صورت بهتری به نتیجه مدنظر برساند.

بدین‌ترتیب، فضای سیاسی آمریکا در یک وضعیت دوقطبی قرار دارد اما دوقطبی‌ای که همچون چهار سال پیش ایالت‌های شناور و حساس می‌توانند تعیین‌کننده نهایی باشند. در این میان، حمله حماس به اسرائیل در هفتم‌اکتبر تا حدود زیادی به برنامه‌های بایدن آسیب زده است؛ چراکه حمایت بسیار قوی جو بایدن از اسرائیل در حمله به غزه، مسلمانان و عرب‌تباران آمریکایی داخل یکی از ایالت‌های تعیین‌کننده انتخابات یعنی میشیگان را بسیار آزرده‌خاطر ساخته است.

همچنین، با وجود افزایش خیره‌کننده شغل در آمریکای بایدن و کاهش نسبی تورم پس از پایان یارانه‌های کرونا راضی‌سازی بخش چپ‌تر حزب دموکرات کمی دشوار شده است. بخش چپ حزب دموکرات همان بخشی است که افراد مهمی چون برنی سندرز آن را رهبری می‌کنند و بایدن به رای آنها بسیار نیازمند است.

حوادث پس از هفتم‌اکتبر پیش‌بینی دقیق پیروز بعدی انتخابات۲۰۲۴ را دشوار ساخته است؛ اما بایدن باید بداند اگر بخواهد دوباره پیروز شود، باید رای بخش مهمی از جوانان و مسلمانان و جمهوری‌خواهان معتدل ضدترامپ را جذب کند؛ وگرنه، این‌بار با ترامپ عاصی‌تری روبه‌رو خواهیم شد که کوله‌باری از پرونده‌های قضایی را هم با خود حمل می‌کند...

دیگر خبرها

  • اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • کرملین: تشدید تنش در خاورمیانه به نفع احدی نیست
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن
  • درخواست پسر بایدن برای بسته شدن پرونده‌اش رد شد