Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم با بیان اینکه ایران دارای ۱۷ کرسی در زمینه‌های مختلف می‌باشد، گفت: باعث خوشحالی است که «کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست دانشگاه پیام‌نور» به عنوان چهاردهمین کرسی به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز (یکشنبه) همزمان با روز جهانی آموزش محیط زیست، در پیامی به «جشنواره ملی آموزش محیط زیست» که در دانشگاه پیام نور برگزار شد، بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ محیط‌زیستی در جامعه ایران تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن پیام وزیر علوم آمده است: مهم‌ترین هدف تشکیل کرسی‌های یونسکو، برقراری ارتباط بین دانشگاهیان، جوامع محلی و مدنی، تصمیم‌گیران و پژوهشگران برای ایجاد روش‌های ابداعانه و خلاقانه برای آموزش، اشتراک اطلاعات و دانش، تحقیقات و توسعه همکاری بین دانشگاهی و به اشتراک‌گذاری دانش به‌منظور همبستگی فکری و علمی است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: سهم ایران ۱۷ کرسی در زمینه‌های مختلف می‌باشد. باعث خوشحالی است که «کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست دانشگاه پیام‌نور» به عنوان چهاردهمین کرسی به ثبت رسیده است. اختصاص کرسی آموزش محیط‌زیست یونسکو به این دانشگاه، ظرفیت مطلوبی را برای نقش‌آفرینی در عرصه آموزش محیط‌زیست کشور فراهم نموده و دانشگاه پیام نور با توجه به ماهیت و رسالت اصلی آن در گسترش آموزش‌های مجازی در کشور، می‌تواند نقش کلیدی را در پیشبرد مدیریت سبز دانشگاهی و توسعه آموزش‌های محیط‌زیستی رسمی و غیررسمی داشته باشد و الگویی جدید را به آموزش عالی کشور ارائه نماید.

وزیر علوم در بخشی از پیام خود تاکید کرده با توجه به اینکه در سطح بین‌المللی، ۲۶ ژانویه مصادف با ۶ بهمن‌ماه به‌عنوان روز جهانی آموزش محیط‌زیست، گرامی داشته و شناخته شده است، تلاش برای معرفی نمادین این روز و پاسداشت آن، حائز اهمیت و گام مؤثری برای نهادینه نمودن این رسالت ملی و بین‌المللی است.

بدینوسیله از بانیان این جشنواره به ویژه از رئیس کرسی یونسکو در آموزش محیط‌زیست، مسئولان دانشگاه پیام نور، سازمان حفاظت محیط زیست، کمیسیون ملی یونسکو، شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، شهرداری تهران و سایر نهادها و سازمان‌هایی که در برگزاری این رویداد ملی مشارکت داشته‌اند، تقدیر و تشکر می‌گردد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: امید است برگزاری این جشنواره‌ها و نشست‌ها بتواند گامی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ محیط‌زیستی در جامعه ایران با توجه به غنای مذهبی و ملی آن داشته و به انجام رسالت اصلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در قبال محیط‌زیست منجر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه پيام نور یونسکو محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"

مجید عباسپور دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تلاش کشور‌های مختلف برای جلوگیری از فرآیند گرمایش کره زمین و آثار محیط زیستی ناشی از آن،  گفت: در گذشته برخی کشور‌ها دوره عبور از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کردند، اما با اتفاقات بین‌المللی که در دو سال اخیر رخ داد، این کشور‌ها به ویژه آلمان،  دوباره مسئله استفاده از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کنند.

وی افزود: آلمانی‌های با استناد به این که فناوری استفاده از انرژی هسته‌ای بروزتر شده و اثرات منفی آن بر محیط زیست کاهش یافته، می‌گویند که می‌توان دوباره به استفاده از این فناوری روی آورد.

عباسپور با اشاره به مسائل مهمی مانند امنیت انرژی و تأمین مالی در حوزه انرژی، گفت: دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند با برگزاری مراسم‌هایی مانند کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی، زمینه‌های لازم را در ابعاد علمی و کمک به سیاستگذاری در دولت‌های منطقه، فراهم کند.

وی اظهار کرد: در این مراسم مهمان‌های متعددی از کشور‌های گوناگون از جمله چین و روسیه حضور دارند و تلاش ما بر این است که همکاری خود را با دانشگاه سازمان ملل متحد نیز گسترش دهیم.

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی ادامه داد: دانشگاه سازمان ملل در کشور شهر توکیوی کشور ژاپن است و ۱۴ انستیتو (مؤسسه) در کشور‌های مختلف دارد؛ پروپوزال (طرحی) را به نمایندگی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در ایران ارائه کردیم که مورد پذیرش قرار گرفت و قرار است کرسی آن تحت عنوان تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی در دانشگاه صنعتی شریف شکل بگیرد.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد؛ این کنفرانس تا دوم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است

 

دیگر خبرها

  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری