Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای تأمین مسکن افزود: باید همه‌ تلاش ما در زمینه تأمین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه به‌کار گرفته شود، با وجود برنامه‌های بسیاری که برای ساخت مسکن در کشور انجام شده اما هنوز برنامه مشخصی برای تأمین مسکن اقشار ضعیف جامعه ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید راه‌های دیگری برای کاهش قیمت تمام‌ شده مسکن برای دهک‌های پایین جامعه ایجاد شود.

استاندار ایلام بیان کرد: طرح مسکن مهر طرح خوبی بود اما در عمل به خوبی اجرا نشد و مشکلاتی را برای دولت و مردم ایجاد کرد.

وی گفت: در مسکن مهر قاعده و هدف خوب بود ولی هیچگاه در عمل به خوبی اجرا نشد، قرار بود اجاره به شرط تملیک باشد و سهم بانک‌ها و دولت و سهم آورده متقاضیان در نظر گرفته شود اما در بحث سهم آورده اقشار آسیب‌پذیر توان تأمین آن را نداشتند.

سلیمانی دشتکی افزود: در زمینه خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم سهم آورده افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد کم‌درآمد جامعه را تأمین کنیم زیرا در غیر این صورت دوباره این طرح‌ها باعث ایجاد تورم در جامعه می‌شوند و باعث سودجویی برخی افراد خواهد شد.

استاندار ایلام اظهار کرد: در طرح‌های جدید، تسهیلات ما بالا رفته ولی سود تسهیلات مسکن نیز بالاست و با این طرح دهک‌های پایین جامعه باز توان خانه‌دار شدن را ندارد!

وی گفت: در بخشی از سیاست‌هایی که مخصوص نیازمندان است باید تلاش کنیم که سهم آورده کمتری برای متقاضیان در نظر گرفته شود، بدین صورت که زمین رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی افزود: به هر صورت که امکان دارد یا از بودجه‌های دولتی یا خیرین و دیگر راه‌ها نسبت به کمک نیازمندان و خانه‌دار شدن آنان همت گماریم و البته این مهم را در حضور وزیر هم بیان کرده‌ام.

رئیس شورای تامین مسکن استان تأکید کرد: اگر دلمان برای نیازمندان می‌سوزد حتما باید برای تأمین مسکن این اقشار کاری انجام دهیم.

گفتنی است که در این جلسه مصوب شد نامه‌ای برای وزیر مسکن و شهرسازی تنظیم شود و در مورد تأمین مسکن دهک‌های پایین جامعه تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 480539 برچسب‌ها طرح اقدام ملي مسکن استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح اقدام ملي مسکن استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد

مرضیه کیانی گفت: ۲۰ میلیارد ریال از این رقم برای ساخت و یا خرید مسکن و ۲۰ میلیارد ریال نیز به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن به مستأجران مددجوی بهزیستی سبزوار اعطا شده است.

وی اظهار کرد: مددجویان متقاضی ساخت مسکن از ابتدای دریافت پروانه ساختمانی علاوه بر برخورداری از یک تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن از امتیازهای دیگری چون آب، برق و گاز رایگان نیز برخوردار می شوند.

کیانی ادامه داد: این تسهیلات برای خانواده های با یک معلول و خانواده های زنان سرپرست خانوار یک میلیارد ریال و برای خانواده های دومعلولی ساکن شهرها ۲ برابر این رقم است.

وی افزود: این تسهیلات برای خانواده های دومعلولی در روستاها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

رییس اداره بهزیستی سبزوار یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را رساندن جامعه هدف به استقلال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: ما با کمک به مددجویان در زمینه تامین تسهیلات اشتغال، شهریه دانشگاه و مهارت آموزی سعی داریم مددجویان را به افرادی توانمند و مستقل تبدیل کنیم که وابستگی آن ها به کمک های حمایتی برطرف شود.

حدود ۲۳ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی سبزوار هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کلیومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد