Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزای خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار خبرداد و اظهار کرد: در۱۰ ماه گذشته بیش از ۳۷۳ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا توسط ۱۶ هزار و ۸۷۷ دستگاه ناوگان به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه،گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای صادراتی را کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی و سیب‌زمینی عنوان کرد و گفت: از این میزان صادرات ۳۳۳ هزار تن کالا توسط ۱۵ هزار و ۱۶۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۹ هزار و ۷۳۹ تن کالا نیز توسط هزار و ۷۱۷ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

رحمتی با اشاره به این‌که در مدت یاد شده ۱۲۳ هزار تن کالا توسط ۵ هزار و ۱۵۵ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است تصریح کرد: از این مقدار ۲ درصد توسط کامیون ایرانی، ۹۵ درصد توسط کامیون گرجی و ۳درصد نیز توسط کامیون ترکی به کشورهای مختلف ترانزیت خروجی شده است.

وی عمده کالاهای ترانزیت شده از پایانه مرزی بیله‌سوار را گچ، نئوپان، نمک، سنگ‌های ساختمانی، آب معدنی و سیمان برشمرد.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل پایانه مرزی بیله‌سوار را جزء ۵ پایانه برتر کشور دانست و گفت: وضعیت حمل و نقل و صادرات کالا عادی و روان است.

46
 

کد خبر 1346040

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴

گمرک چین اعلام کرد این کشور در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 4 میلیارد و 20 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر 3 میلیارد و 990 میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 260 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل 10 درصد رشد داشته است. چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر یک میلیارد و 145 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس 2024 کاهش 3 درصدی داشته و به 2 میلیارد و 760 میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل 2 میلیارد و 845 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت