Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان در جلسه علنی امروز با اصلاح لایحه دائمی شدن قانون ارتقاء نظام اداری و مقابله با فساد، موافقت کردند. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بررسی لایحه اصلاح قانون ارتقاء نظام اداری  در دستوکار امروز (یکشنبه 6بهمن ) نمایندگان در نشست علنی قوه مقننه قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکلای ملت پس از بررسی، لایحه مذکور با اصلاح لایحه دایمی شدن قانون ارتقای نظام اداری و مقابله با فساد با 130 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده‌ واحده این لایحه مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب 1390.08.07 از تاریخ انقضای آن تا تاریخ 1399.06.30 با اصلاحات زیر تمدید می‌شود:

1- در ماده (6) قانون عبارت «مختومه نماید.» به عبارت «بایگانی نماید که این امر نافی صلاحیت سایر مراجع قانونی نمی‌باشد.» اصلاح می‌شود.

2- تبصره ذیل بند «د» ماده (17) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«تبصره- اشخاص فوق در صورتی مشمول مقررات این قانون می‌شوند که اقدامات آنان در جمع‌آوری و ارائه اطلاعات مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح باشد، اعم از اینکه اطلاعات مزبور قابل اثبات باشد یا نباشد.

اشخاصی که با سوءنیت به ارائه اطلاعات مزبور اقدام کنند، در صورتی که به اثبات جرم یا تخلف منجر نشود، مشمول مقررات این قانون قرار نمی‌گیرند.»

 متن ماده ‌واحده به‌شرح زیر اصلاح شد:

ماده‌واحده- قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب1390.08.07 با اصلاحات و الحاقات بعدی، با اصلاحات زیر دائمی می‌شود:

1- بند «ب» ماده (1) قانون به‌شرح ذیل اصلاح شد:

ب- مؤسسات خصوصی حرفه‌ای عهده‌دار خدمات عمومی، اشخاص حقوقی غیر از دستگاههای اجرائی هستند که طبق قانون عهده‌دار یک یا چند امر عمومی می‌باشند نظیر سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان‌های نظام مهندسی، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف و تعاون، مراکز و کانون‌های استانی وکلا و  کارشناسان رسمی دادگستری

2- بند «ج» ماده (2) قانون به‌شرح ذیل اصلاح شد:

ج- شوراهای اسلامی شهر و روستا و مؤسسات خصوصی حرفه‌ای عهده‌دار خدمات عمومی

3- در ماده (6) قانون عبارت «مختومه نماید.» به عبارت «بایگانی نماید که این امر نافی صلاحیت سایر مراجع قانونی نمی‌باشد.» اصلاح می‌شود.

4- در صدر ماده (17) قانون بعد از عبارت «اطلاعات خود را» عبارت «اعم از اینکه اطلاعات مزبور قابل اثبات باشد یا نباشد» اضافه شد و تبصره ذیل بند «د» ماده (17) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«تبصره- اشخاصی که اثبات شود با سوءنیت اقدام به ارائه اطلاعات خلاف واقع نمایند، مشمول مقررات این قانون قرار نمی‌گیرند.»
با توجه به مصوبه مورخ 1398.08.12 مجلس مبنی بر اصرار مجلس بر ماده (28) قانون، پس از اظهارنظر شورای نگهبان راجع به اصلاحات فوق، مصوبه جهت تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.

انتهای‌پیام/

R1385/P/S1,15/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم

عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر طالبان در دیدار با شماری از شخصیت‌های علمی و فرهنگی و نمایندگان افغان‌های مقیم اروپا اظهارداشت: تأمین امنیت سراسری، تحکیم ثبات اقتصادی و فراهم‌ کردن سهولت‌های لازم برای شهروندان از وظایف حکومت سرپرست است.

حنفی گفت طالبان متعهد به پایان فساد اداری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان است. 

در این دیدار شخصیت‌های علمی و فرهنگی از دستاوردهای طالبان در زمینه‌های پایان فساد اداری، منع مواد مخدر، و اجرای پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای در افغانستان قدردانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کاهش ارتباط چهره به چهره با مراجعین، راهکار پیشگیری از ارتشا
  • لایحه دوم بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، شعار سال را محقق می کند
  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل دستگاه‌های ضروری نمی‌شود
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد