Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@07:29:06 GMT

کسب رتبه اول توسط دانشگاه آزاد در ۱۰ رشته دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۳۹۵

کسب رتبه اول توسط دانشگاه آزاد در ۱۰ رشته دانشگاهی

معاون دانشگاه آزاد اسلامی از کسب رتبه اول توسط دانشگاه آزاد در ۱۰ رشته دانشگاهی بر اساس ویرایش پایگاه طلایه داران علم (ESI) خبر داد. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بابک نگاهداری، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: بر اساس آخرین ویرایش پایگاه طلایه داران علم (ESI) در دی ماه 1398، دانشگاه آزاد اسلامی با یک جهش بزرگ در 10 رشته موضوع های مؤثر ایران رتبه اول و در 3 رشته رتبه دوم کشور را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهداری اظهار داشت: دانشگاه های ایران در 22 رشته موضوعی به عنوان دانشگاه های مؤثر رتبه بندی شده اند. در اکثر این رشته ها یعنی 14 رشته موضوع، دانشگاه آزاد اسلامی حضور مؤثر داشته است و در 10 رشته در تعداد مستندات علمی رتبه اول را کسب کرده است.

وی ادامه داد: این رشته‌ها عبارتند از ریاضیات، شیمی، علوم رایانه، علوم کشاورزی، علوم گیاهان و حیوانات، علوم محیطی و بوم شناسی، علم مواد، مهندسی، فیزیک و زیست شناسی و بیوشیمی. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در سه رشته موضوع داروشناسی و سم شناسی، علوم زمین و علوم اجتماعی (عمومی) رتبه دوم کشور را در تعداد مستندات علمی کسب کرده است.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در سه رشته موضوع زیست شناسی و بیوشیمی، علوم زمین و علوم اجتماعی (عمومی) دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار جزء دانشگاه های مؤثر معرفی شده است.

نگاهداری با اشاره به رشد رتبه جهانی و ملی دانشگاه آزاد اسلامی طی سه سال اخیر، درباره درصد رشد جهانی در رشته های موضوعی مختلف نسبت به سال 1395 گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در علوم رایانه رشد 65 درصدی، در حوزه مهندسی رشد 45 درصدی، در حوزه فیزیک رشد 42.39 درصدی، در حوزه ریاضیات رشد 40.26 درصدی، در حوزه داروشناسی و سم شناسی رشد 39.28 درصدی، در حوزه علوم محیطی و بوم شناسی رشد 39.26 درصدی، در حوزه علوم کشاورزی رشد 39 درصدی، در حوزه علوم گیاهان و حیوانات رشد 24.22 درصدی و در شیمی رشد 13.67 درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در هشت رشته موضوعی ریاضیات، شیمی، علوم رایانه، علوم کشاورزی، علوم گیاهان و حیوانات، علم مواد، مهندسی و داروشناسی و سم شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تعداد مستندات علمی دارای رتبه زیر 100 جهانی و در سه رشته علوم محیطی و بوم شناسی، فیزیک و زیست شناسی و بیوشیمی دارای رتبه زیر 200 جهانی است.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط نهاد رهبری دانشگاه‌ها دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه آزاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاد رهبری دانشگاه ها دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه آزاد نهاد رهبری دانشگاه ها دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی

 محمدباقر خادم عرفان اظهار کرد: امیدواریم زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و بین المللی در رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام و محقق شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در سال ۱۴۰۲ هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند.

وی بیان کرد: از افتخارات دانشگاه این است که در رده بندی‌های بین المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سال‌های گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم و تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

خادم عرفان ادامه داد: یکی از برنامه‌های دانشگاه به تبع سیاست گذاری‌های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین المللی و گسترش ارتباطات بین المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۲۳۰ دانشجوی خارجی در پنج دانشکده دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم