Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:48:47 GMT

روددره فرحزاد آب دو منطقه تهران را تامین می کند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۴۰۵

روددره فرحزاد آب دو منطقه تهران را تامین می کند

مسجدجامعی با بیان اینکه باید در نحوه ساماندهی روددره فرحزاد تجدید نظر شود، گفت: روددره فرحزاد آب دو منطقه تهران را تامین می کند.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «احمد مسجدجامعی» در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری در روددره فرحزاد گفت: در صورتی که اقدامات تخریبی در روددره فرحزاد ادامه یابد، بسیار نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود 165 گونه پرنده مهاجر و میهمان در روددره های تهران گفت: این روددره های سکونتگاه های طبیعی پرندگان محسوب می شوند که اگر به بوستان های شهری تبدیل شوند، باعث فرسایش و تخریب این روددره ها خواهد شد.

 

وی ساماندهی اجتماعی روددره فرحزاد را نیازمند فعالیت های پیرامونی و سازمانی دانست و گفت: نباید با فعالیت های عمرانی شکل طبیعی این روددره را تغییر دهیم.

 

مسجدجامعی با اشاره به پوشش گیاهی روددره فرحزاد گفت: اسپند، طوس و درختچه سماق از جمله پوشش گیاهی دره فرحزاد است که باید حفظ شوند.

 

وی ادامه داد: تجربه ساماندهی روددره ها نشان می دهد که این میراث طبیعی تخریب و نابود می شود و این تخریب هم به همان منطقه محدود نمی شود بلکه در سطح گسترده ای خود را نشان می دهد.

 

مسجدجامعی با بیان اینکه آب فرحزاد یکی از منابع مهم تامین آب های زیرزمینی است، گفت: تخریب این روددره یعنی آسیب زدن به آب حداقل دو منطقه در تهران.

 

وی خاطرنشان کرد: در ساماندهی روددره فرحزاد گفته می شود که این محل به تجمع معتادان تبدیل شده در حالی که باید بپرسیم پس از تخریب روددره آیا اعتیاد از بین می رود؟ آیا معتادان جای دیگری برای اجتماع پیدا نخواهند کرد؟

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران باید با استفاده از کارشناسان و انجام مطالعات شیوه های جدیدی از ساماندهی را طراحی و اجرا کند به طوری که به میراث طبیعی آسیب نرسد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما نماز جمعه فهما سردار سلیمانی مساجد دره فرحزاد رود دره فرحزاد پیشگیری از اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قربانی؛ چهارراه ولیعصر تهران یکی از پرترددترین مناطق شهری تهران است که چند سالی است در قبضه دستفروشان درآمده و رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است. به طوریکه یکی از پرشمارترین تماس‌های سامانه ۱۳۷ را به خود اختصاص داده است.

اگر از درب متروی چهارراه ولیعصر به سمت تئاتر شهر بروید یا اینکه قصد پیاده روی در این محدوده را در خیابان انقلاب داشته باشید، آنقدر تعداد دستفروشانی که بساطشان را در پیاده رو پهن کرده اند زیاد است که راه رفتن در این محدوده را سخت کرده است.

برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۳۰۰ دستفروش در این محدوده پرتردد به صورت روزانه مشغول به کارند.

هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد نیز برای حفظ حریم تاتر شهر، از جمله متقاضیان اصلی  ساماندهی این بخش از پایتخت هستند.

دستفروشی یک شغل غیررسمی بود اما اکنون با گرفتن مجوز این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ها هم قرار بگیرند و دولت و مجلس نیز این شرایط را فراهم کرده است. اما فعالیت آنها نیاز به ساماندهی دارد و نباید این نوع فعالیت مانعی برای فعالیت روزمره شهروندان شود.

شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری، با این رویکرد که باید دستفروشان شناسایی و مجوز دریافت کنند تا در یک قالب نیمه رسمی به فعالیت بپردازند، آغاز به کار کرد.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند صدور مجوز برای دستفروشان گفت: در مرحله اول در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌های ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است و از اواخر فروردین ماه ثبت نام از دستفروشان آغاز شده است.

از سوی دیگر ساماندهی دستفروشان نیاز به ایجاد بازارچه‌های محلی دارد که این طرح نیز مدتی است کلید خورده است.

مهمترین منطقه برای ساماندهی اما همین حوالی چهارراه حضرت ولیعصر(عج) است که بیشترین تردد و شکایات را دارد.

بیگی گفت: در راستای ساماندهی دست‌فروشان چهارراه و خیابان چهارراه حضرت ولیعصر(عج) دو محل جدید در مناطق ۶ و ۱۱ برای استقرار دست‌فروشان محدوده چهارراه و خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) تعیین شده است.

 وی در ادامه افزود: طرح ساماندهی دست‌فروشان و بساط گستران خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) در دو ناحیه شمالی و جنوبی در مرز مناطق ۶ و با همکاری نیرو‌های شرکت شهربان، نیروی انتظامی و عوامل اجرایی مستقر در مناطق مذکورعملیاتی می‌شود. 

به گفته وی جانمایی و آماده سازی «بازارچه سرمد» در منطقه ۱۱ جهت ساماندهی دست‌فروشان خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) پایان یافته و چیزی حدود ۱۳۰ غرفه برای دستفروشی در این بازارچه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نشان می‌دهد که هدف شهرداری ساماندهی دستفروشان است نه جمع آوری مقطعی آنها، گفت: پس از این هم معیشت و کسب و کار دست‌فروشان رونق می‌گیرد و هم انضباط شهری در معابر این شریان مرکزی شهر تهران رعایت خواهد شد.

پیشتر علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان حاشیه تئاتر شهر تهران اظهار کرد: مکان جدید استقرار این دستفروشان در حال آماده سازی است و بحث ساماندهی در حال انجام است.

زاکانی تاکید کرد: بحث ساماندهی دستفروشان در چند نقطه تهران انجام شده و در حال انجام است و تئاتر شهر نیز جزو این نقاط است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی