Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@00:23:38 GMT

توصیه دکتر گویا به مسافران ایرانی چین

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۴۸۹

توصیه دکتر گویا به مسافران ایرانی چین

خبرگزاری فارس: محمد مهدی گویا رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در رابطه با مهار ویروس کرونا و ایجاد پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی در فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: این پایگاه یک پایگاه مراقبتی بهداشتی شبانه روزی است.

وی با بیان اینکه این بیماری در حال حاضر نیازی به قرنطینه سازی ندارد فعلا در چند کشور محدود مشاهده شده است اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت هم در جلسه‌ای که ۲ شب قبل داشت جوانب این موضوع را بررسی کرده و شرایط اضطرار اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا افزود: پایگاه ما اطلاع رسانی مى‌کند و اگر افرادى مشکوک به علائم این بیماری باشند به آنجا مراجعه کرده و اگر لازم باشد از آن‌ها نمونه‌برداری صورت می‌گیرد و به بیمارستان‌ها برای بستری شدن هدایت مى‌شوند.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: این بیماری در سطح جهانی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و دلیلش هم سرعت افزایش موارد آن است.

وی در پایان توصیه کرد: توصیه ما برای مسافران ایرانی که قصد سفر به کشور چین را دارند این است که به شهر‌هایی که این ویروس وجود دارد مراجعه نکنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: مسافران ایرانی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا

رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران طی روزهای پنجم تا هفت اردیبهشت، در انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است و جمعی از برجسته‌ترین متخصصان این رشته از سراسر ایران و خارج از کشور را گرد هم آورد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، این رویداد علمی با حضور دکتر یوسف پناهی - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حسین فرشیدی - معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر محمد رئیس زاده - رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و همچنین دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.

دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته، به اهمیت این رویداد علمی در ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور اشاره کرد.

او بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، در طول سه روز برگزاری کنگره، سخنرانی‌های علمی متعدد و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی ارایه می‌شود و اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی‌های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و دیگر رشته های تخصصی قلب و عروق به تبادل دانش و تجربیات خود می‌پردازند.

علاوه بر سخنرانی‌ها، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این کنگره تدارک دیده شده است که فرصتی برای متخصصان جهت ارتقای دانش و مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف قلب و عروق فراهم کرده است. بدون شک، تبادل دانش و تجربیات در این کنگره، گامی مؤثر در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی