Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند تا احزاب و نامزدهای انتخابات برای فعالیت های انتخاباتی نماینده مالی تعیین کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده 8 این طرح با 131 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس این مصوبه نامزدها احزاب و نامزدهای انتخابات برای فعالیت های انتخاباتی نماینده مالی تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماده 8 این طرح آمده است؛ همه نامزدها موظفند، علاوه‌ بر اعلام شماره حساب، شخصی را به‌عنوان نماینده مالی، به‌همراه مشخصات کامل آن به هنگام درخواست مجوز و یا ثبت نام حسب مورد به وزارت کشور، فرمانداری ها و یا بخشداری‌ ها معرفی نمایند. تغییر نماینده مالی صرفاً با اعلام رسمی آن به مراجع مربوطه امکان‌پذیر است. کلیه هزینه‌های مربوط به احزاب و گروههای سیاسی و هزینه‌های مربوط به انتخابات توسط نامزدها باید از طریق نماینده مالی صورت گیرد.

در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.

در تبصره 1 این ماده مطرح شده است؛ نماینده مالی می‌تواند یک شخص حقیقی و یا یک شخص حقوقی در حوزه امور مالی باشد. همچنین داوطلبان می‌توانند خود را به‌عنوان نماینده مالی معرفی نمایند. مسؤولیت حسن اجرای وظایف نماینده مالی با نامزد و یا حزب و گروه سیاسی مربوطه است.

براساس تبصره 2 این ماده؛ نماینده مالی مکلف است کلیه کمکها و منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی حزب و یا نامزد و هزینه‌ها و مخارج آنها را، ثبت و نگهداری نماید به‌نحوی که شامل مجموعه دریافت‌ها و مجموعه هزینه‌های تعهد شده یا انجام شده مربوط به انتخابات و یا سایر فعالیت‌های احزاب باشد.

در تبصره 3 این ماده آمده است؛ وظایف و مسؤولیت‌های نماینده مالی مطابق این قانون، نافی مسئولیت نامزدها و احزاب و گروههای سیاسی درخصوص اجرای این قانون و تضمین حسن اجرای وظایف نماینده مالی نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم دستگردی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون شطرنج ضمن اعلام این خبر، افزود: دو نفر از کاندیداها مدارک خود را پس گرفتند بنابراین ۱۳ نفر برای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند.

دبیر فدراسیون شطرنج تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان، انشاالله در اوایل تیرماه مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج برگزار خواهد شد.

اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج به شرح ذیل است:

۱. فاطمه ابوالقاسمی
۲. مجتبی ارشدی
۳. احمد علی بابایی
۴. مهرداد پهلوان زاده
۵. کمال جوانمرد
۶. علیرضا خسروی
۷. شهریار رحمانی اصل
۸. وحیده صوابیه
۹. حمزه علی پور
۱۰. حمید گودرزی
۱۱. محمدرضا محمدی بهابادی
۱۲. مسعود ناموری آذر
۱۳. امیرعرفان هاشمی

ثبت نام از داوطلبین احراز پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۹ فروردین‌ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج صورت پذیرفت.

کد خبر 6084549

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج
  • شورای وحدت در تهران و سایر حوزه‌ها لیست می‌دهد/نامزدها برای مرحله دوم برنامه ارائه دهند
  • جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان | دستمزد جدید برای این گروه از بازنشستگان تعیین می شود؟