Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@12:35:40 GMT

خاکستر آتشفشان‌های فیلیپین اثر هنری شد+عکس

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۵۸۹

خاکستر آتشفشان‌های فیلیپین اثر هنری شد+عکس

«جانینا سانیکو» که در شهری در نزدیکی آتش‌فشان «تال» زندگی می‌کند، خاکستر‌های موجود روی گیاهان اطراف این آتشفشان را جمع‌آوری می‌کند، آن‌ها را با آب مخلوط می‌کند و با استفاده از محصول نهایی آن تابلو‌های نقاشی خلاقانه خلق می‌کند که برخی از آن‌ها صحنه‌های ویرانگری این آتش‌فشان کوچک، اما خطرناک را به تصویر می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از آنکه «تال» ـ. یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های فیلیپین ـ. حدود یک هفته پیش طغیان کرد، بیش از ۱۴۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه، مدارس و مزارعشان شدند.

«سانیکو» که یکی از ترویج‌کنندگان استفاده از رنگ‌های طبیعی برای خلق نقاشی است، می‌گوید: بسیاری از نقاشی‌های خود را به فروش رسانده و سود حاصل از آن را به خانواده‌هایی که در پی طغیان این آتشفشان مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، اهدا کرده است.  

این هنرمند ۲۴ ساله در گفتگو با رویترز بیان کرد: «از زمانی که این خاکستر‌ها روی زمین نشست، مطالعه و تحقیق خود را آغاز کردم. سپس تصاویر آثار خودم را در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشتم و با استقبال وسیع مردم مواجه شدم.»

«سانیکو» که از مواد طبیعی مختلفی همچون «قهوه» برای نقاشی کردن استفاده کرده، معتقد است استفاده از خاکستر به عنوان یکی از مواد نقاشی آبرنگ چالش‌های خود را داشته است.

کارشناسان، میزان خطر آتش‌فشان «تال» را از ۰ تا ۵، ۴ تشخیص داده‌اند؛ این به آن معناست در هر ساعت از روز امکان فوران این آتشفشان وجود دارد.

آتش‌فشان «تال» که فقط ۳۱۱ متر ارتفاع دارد، به عنوان یکی از کوچک‌ترین آتش‌فشان‌های فعال جهان شناخته می‌شود. فوران این آتش‌فشان در سال ۱۹۱۱، جان بیش از ۱،۳۰۰ نفر را گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرگرمی فیلیپین نقاشی آتشفشان آتشفشان فیلیپین خاکستر آتشفشان تال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از شین‌هوا، در بحوبحه تشدید تنش‌ها در منطقه آسیا-پاسفیک بین آمریکا و چین و افزایش اعتراض‌ها نسبت به اینکه رزمایش‌های نظامی صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، بیش از ۱۶ هزار نیروی نظامی آمریکا و فیلیپین بزرگ‌ترین رزمایش سالانه مشترک خود را امروز دوشنبه آغاز کردند.

آن‌گونه که در بیانیه ارتش فیلیپین آمده نام این رزمایش ۱۹ روزه «بالیکاتان ۲۰۲۴» است و با حضور ۵ هزار نیروی نظامی فیلیپینی و ۱۱ هزار نیروی نظامی آمریکایی برگزار می‌شود و بزرگترین رزمایش نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین در ده‌های اخیر است.

در رزمایش امسال نیروهایی از نیروی دفاعی استرالیا و برای اولین بار در تاریخ بالیکاتان، نیروی دریایی فرانسه نیز به عنوان شرکت کننده به این رزمایش خواهند پیوست. در مجموع ۱۴ کشور از جمله ژاپن و هند به عنوان ناظر در رزمایش‌های نظامی سالانه شرکت می‌کند.

این رزمایش از امروز ۲۲ آوریل تا ۱۰ مه ادامه خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان در این رزمایش طیف وسیعی از ماموریت‌های پیچیده را در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت دریایی، دفاع هوایی و موشکی، حملات موشکی پویا، دفاع سایبری و عملیات اطلاعاتی اجرا خواهند کرد.

رزمایش دریایی امسال برای اولین بار فراتر از آب‌های سرزمینی فیلیپین برگزار خواهد شد.

همچنین امروز معترضان در کمپ آگوینالدو، محل مقر نیروهای مسلح فیلیپین، جایی که مراسم افتتاحیه بالیکاتان ۲۰۲۴ برگزار می شود، تجمع کردند تا مخالفت خود را اعلام کنند.

معترضان پلاکاردها و بنرهایی را حمل می کردند که در آن این رزمایش نظامی را محکوم می کردند و از دولت فیلیپین می خواستند که توافقات نظامی با آمریکا را لغو کند.

بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران فیلیپینی نیز نگرانی های خود را مبنی بر اینکه رزمایش‌های مشترک ممکن است امنیت منطقه را تهدید کند، ابراز کردند.

کد خبر 6085354

دیگر خبرها

  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • تردستی با دست های کوچک
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • گورهای جمعی و اجساد خاکستر شده در غزه؛ نماد توحش صهیونیسم
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • کاغذ صافی از کجا بخرم ؟