۹۹ قطعه خودرو داخلی سازی شد
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۵۹۵
صراط:
فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: بحث ما فقط قطعه نیست بلکه تجهیز هم هست و در سال 97 در شبکه ثابت مخابرات 70 درصد تجهیزات داخلی بود و در شبکه موبایل حدود 30 درصد که با برنامه ریزیهایی که کردیم در سال 98 با وجود مشکلات توانستیم داخلی سازی را در شبکه ثابت به 85 درصد برسانیم و در شبکه موبایل هم بین 40 تا 45 درصد تجهیزات داخلی استفاده کنیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش تسنیم رستگار با بیان این که هنوز ارتباط مستقیم صنعت با دانشگاهها مطلوب نیست گفت: در حوزه مخابرات و آی سی تی آنچه که فناوری روز است به مذاق ما نزدیکتر است و فارغ التحصیلان دانشگاهی هم با فناوریهای نو انس بیشتری دارند و اتفاقا با پیشرفتهتر شدن فناوری فاصله ما به نسبت دوره قبل از کشورهای پیشرو کمتر شده برای این که شبکههای مخابراتی مبتنی بر نرم افزار شده که کار را آسانتر کرده است.
او گفت: البته در تولید داخل باید توجه به عمق تولید و کیفیت و میزان داخلی سازی داشت و باید برای تولید داخل و بومی تعریفی کرد که از مونتاژ آن را جدا کند.
مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو نیز گفت: صنعت قطعه سازی خودرو از بیش از 60 صنعت خروجی میگیرد و این صنعت جزو اولین صنایعی است که توانست 3 میز خودکفایی به دست بیاورد. در این 3 میز خودکفایی 99 قطعه خودرو را قطعه سازان توانستند داخلی سازی کنند.
او با بیان این که نمیشود میزان داخلی سازی و تولید داخلی خودرو را با درصد مشخص کرد گفت: 25 درصد ارز بری خودرو برای ورقه بدنه است و بسیاری از مواد پلی مری ما هنوز وارداتی است یعنی ما وابسته به صنایع مواد اولیه هستیم و امیدواریم با توجه به ظرفیتهایی که وجود دارد بتوانیم با خودکفایی در تولید مواد اولیه، داخلی سازی قطعات خودروها را از 80 درصد به 90 درصد برسانیم.
بیگلو گفت: همه اینها با همت قطعه سازان و خودروسازان و وزارت صمت و دولت ممکن شده است و اگر این اقدامات از 5 سال پیش صورت گرفته بود الان به نتایج خیلی بهتری رسیده بودیم.
مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت نیز گفت: قطعا سیاستگذاریهای دولت و وزارت صمت باید در جهت حمایت از تولید داخل و ترجیح تولید داخل باشد که الان این گونه است و قانون و الزامات قانونی و نظام تعرفهای و تجربهها اهرمهای ما برای حمایت و ترجیح تولید داخلی است.
او با اشاره به این که یکی از اهداف وزارت صمت توسعه و تعمیق تولید داخل است گفت: در حوزه مواد اولیه هم نشستی با انجمن تولید فولاد داشتیم برای تولید انواع ورق و در حال مبادله مشخصات هستیم و امیدواریم زودتر به عقد قرار داد برسیم.
نیارکی گفت: در نهضت داخلی سازی و ساخت داخل اهداف کیفی و کمی داریم که در بخش کیفی افزایش عمق تولید دیده شده است و الویت وزارت صمت هم افزایش عمق تولید داخلی است.
منبع: صراط نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«زندگی پس از زندگی» و «محفل» در صدر پرمخاطبترین برنامههای تلویزیون/ vod ها نرخ برنامهسازی را افزایش دادهاند
به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، نشست خبری گزارش برنامه های نوروز و رمضان صداوسیما پیش از ظهر امروز با حضور حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی، علی بخشی زاده معاون صدا، سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما، محسن شاکری زاده رئیس مرکز تحقیقات، حسن عابدینی معاون امور استان ها، مجتبی کشوری مدیرکل وضعیت معاونت فضای مجازی و همچنین احمد خورشیدی مدیرعامل تلویبیون در سالن کوثر ساختمان جام جم برگزار شد.
سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما در ابتدای این نشست ضمن تشریح توضیح اینکه برخی برنامه های تلویزیونی مانند «رستگاری» و «زیرخاکی» به پایان رسیده و برخی مانند «نون خ» و «هفت سر اژدها» همچنان در حال پخش است گفت: برنامه «محفل» و برنامه «زندگی پس از زندگی» جزو موفق ترین و پرمخاطب ترین برنامه های صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان بودند و همچنین برنامه«هلال» از شبکه یک و برنامه «پناه» از شبکه سه نیز مخاطبان خوبی داشتند.
غفوری تشریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال۱۰ ویژه برنامه در ساعات افطار و ۹ ویژه برنامه در ساعات سحر داشتیم؛ همچنین ۱۵ برنامه ترتیل خوانی و ۱۵ برنامه مناجات خوانی در ماه مبارک رمضان تولید شد.
قائم مقام معاونت سیما با بیان اینکه از برنامه های تولید شده در ماه مبارک رمضان ۵۰ درصد گفت و گو محور، ۱۴درصد مسابقه، ۲۴ درصد کلیپ، ۷درصد گزارشی و ۳ونیم درصد پویانمایی بوده است افزود: از برنامه های تولید شده در نوروز، ۳۸ درصد مسابقه، ۷درصد مستند، ۱۴ونیم درصد نماهنگ و کلیپ و ۴ونیم درصد گفت و گو محور بوده است.
وی در پایان صحبت هایش خاطرنشان کرد: در تولید برنامه ها تلاش شده همه قالب های برنامه سازی رعایت شود و به آداب و رسوم سراسر ایران توجه شد.
احمد خورشیدی مدیرعامل تلویبیون نیز عنوان کرد: آماری که از تلویبیون خواهم گفت، مربوط به آمار آرشیوی است و به معنی افکارسنجی عمومی برنامههای تلویزیون نیست و همچنین شامل پخش زنده نیست.
خورشیدی با بیان اینکه در برنامههای سال تحویل پنجاه میلیون دقیقه در بیست و چهار ساعت منتهی به لحظه تحویل سال را در تلوبیون داشتیم، افزود: کاربران تلویبیون توانستند به صورت رایگان با اینترنت خانگی شرکت مخابرات برنامهها را به تماشا کنند.
وی برنامه «زندگی پس از زندگی» را با بیش از ۳ میلیون مخاطب پرمخاطب ترین برنامه تلویبیون در ۴سال اخیر برشمرد و ادامه داد: امسال برنامه «محفل» نیز به این آمار رسیده و این دو برنامه پرمخاطب ترین برنامه های تلویبیون هستند.
مدیرعامل تلویبیون گفت: سریال «نون خ ۵» به ازای هر قسمت،۱۵۰هزار بازدید و زیرخاکی با ۱۴۰هزار بازدید به ازای هر قسمت پرمخاطب ترین برنامههای تلوبیون در حوزه فیلم و سریال بودند.
علی بخشی زاده معاون صدا نیز رادیو را مانند سایر بخش ها دارای اهدافی خواند و گفت: سیاست های اجرایی هم طراحی شده بود که به همه شبکه ها ابلاغ شد و برنامه ها متعهد به اجرای سیاست های ابلاغی شدند.
بخشی زاده همچنان تصریح کرد: در برنامه های نوروزی و رمضانی از کارشناسان و سخرانان معتبری استفاده شد.
وی گفت: رادیو ایران، رادیو جوان، رادیو تهران، رادیو فرهنگ، رادیو قرآن، رادیو معارف، رادیو گفت و گو و رادیو ورزش، همگی برنامه های ویژه ای را به صورت زنده در ایام افطار و سحرگاهی تولید کردند و همچنین در ایام شب های قدر نیز برنامه های میدانی خوبی تولید شد.
محسن شاکرینژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما این مرکز را یکی از قدیمی ترین مراکز افکارسنجی کشور خواند و افزود: ما در این مرکز ۲ نمونه نظرسنجی داریم، یکی به صورت تلفنی و یکی به صورت میدانی که نظرسنجی میدانی هم از درب منازل انجام می شود و هم بصورت محله ای.
شاکری نژاد گفت: هر دو هفته یک بار، میزان مخاطب سریالها را میسنجیم. بنابراین اگر سریال طولانی باشد، ممکن است چندبار نظرسنجی صورت گیرد. در برنامههای شاخص ماهی یک بار نظرسنجی انجام میشود که معاونت سیما و معاونت صدا برنامههای شاخص را به ما اعلام میکنند و ما نظرسنجی انجام میدهیم.
وی ادامه داد: کلیت میزان مخاطب تلویزیون ۶۶درصد بود. این نظرسنجی در تهران و مراکز استانها صورت گرفت و طبیعی است که در شهرستانها و روستاها میزان مخاطب بیشتر باشد. در اسفندماه در یک نظر سنجی که این بار در شهرستان ها و روستاها داشتیم، میزان مخاطب در شهرستان ها ۶۹/۹ یعنی حدود هفتاد درصد و میزان مخاطب در روستاها بیش از ۷۸درصد بودند که رقم قابل توجهی است.
رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما تصریح کرد: روز پنج فروردین گزارش اولین نظرسنجی برنامه های نوروزی ما منتشر شد. پرمخاطب ترین برنامه تا این تاریخ در بین برنامه های نوروزی برنامه «زندگی پس از زندگی» با ۱۷/۹ و سپس برنامه «محفل» با ۱۷/۱ درصد بوده است. در همین نظرسنجی در بین سریال های نوروزی، مجموعه «نون خ۵» با ۴۱/۵ درصد پرمخاطب ترین سریال نوروزی ما بوده است که این آمار نتیجه اولین نظرسنجی از سریال است در سال گذشته و در اولین نظرسنجی که از مخاطبان مجموعه « نون خ ۴» صورت گرفت این رقم ۳۱ درصد بود که در نظرسنجی نهایی به ۴۰/۹ رسید.
در پایان برنامه نیز سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسکانیوز که چرا رسانه ملی همانند گذشته چهره سازی نمیکند همانطور افراد مختلفی مانند عادل فردوسی پور و جواد خیابانی و... از صدا و سیما رشد کرده و به شهرت رسیدند و رسانه ملی همچنان به دنبال استفاده از چهره های قدیمی است گفت: با موجی به صورت روزانه و هفتگی مواجهیم که از مجریان تلویزیون برای همکاری با vod ها دعوت می شود.
وی ادامه داد: برخی vod ها و سکوهای نمایش خانگی نرخ تولید برنامه را برهم زدند و دستمزد بیشتری می دهند و تغییر نرخ ها باعث شده در آنجا بستر کار ادامه پیدا کند.
غفوری افزود: تلویزیون همچنان زایش دارد و مجری و چهره های جدید وارد رسانه شدند کمااینکه هنوز جای کار دارند و به قله نرسیده اند و چهره شدن به زمان نیاز دارد و باید به افراد جدید زمان داد.
انتهای پیام/