Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هواپیمایی بوئینگ موفق شد که اولین پرواز آزمایشی جدیدترین مدل تولید شده در این کارخانه را که دارای بزرگترین موتور دوقلو جهان است را انجام دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ شرکت هواپیمایی بوئینگ موفق شد که اولین پرواز آزمایشی جدیدترین مدل تولید شده در این کارخانه را که دارای بزرگترین موتور دوقلو جهان است را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدل جدید هواپیما که ۷۷۷ ایکس نام گرفته، تلاشی است از سوی شرکت بوئینگ که نامش را پس از مدل ۷۳۷ مکس ترمیم کند.

تمامی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس از سال گذشته میلادی و پس از دو حادثه سقوط که مجموعا ۳۴۶ کشته بر جای گذاشت، در سراسر دنیا زمین‌گیر شدند.

پرواز ‌آزمایشی مدل جدید شرکت بوئینگ در نزدیکی شهر سیاتل، آمریکا انجام شد و چهار ساعت به طول انجامید.

این هواپیما احتیاج به آزمایش‌های دیگری نیز دارد تا در نهایت بتواند از سال آینده میلادی در خطوط هوایی امارات برای اولین بار مورد استفاده قرار بگیرد.

مدل ۷۷۷ ایکس مسافربری، با طول بیش از ۷۶ متر قرار بود پیشتر مورد استفاده قرار بگیرد اما به خاطر پاره‌ای مشکلات فنی این مسئله به تاخیر افتاد.

مدل ۷۷۷ ایکس مسافربری با طول بیش از ۷۶ متر قرار بود پیشتر به پرواز در بیاید اما بخاطر مشکلات فنی پرواز آن به تعویق افتاد

مدل ۷۷۷ ایکس از دیگر مدل این مجموعه با عنوان ۷۷۷ مینی-جامبو که بسیار پرطرفدار است، بزرگتر و کارآمدتر و باکیفیت‌تر است.

مدل جدید دارای ویژگی‌هایی مانند بال‌های تاشو و بزرگترین موتور برای هواپیمای تجاری جهان است.

شرکت بوئینگ اعلام کرده که تاکنون ۳۰۹ عدد از این هواپیما را به فروش رسانده که قیمت هر کدام حدود بیش از ۴۴۲ میلیون دلار است.

ظرفیت این هواپیمای جدید با مدل ایرباس آ۳۵۰-۱۰۰۰ که ۳۶۰ مسافر را جا به جا می‌کند، برابر است.

شرکت بوئینگ پس از بحران مربوط به مدل ۷۳۷ مکس و سقوط دو فروند از این مدل در فاصله پنج ماه از یکدیگر سعی در بازسازی چهره خود دارد.

این شرکت در حال حاضر با چندین تحقیق و اتهامات مختلف روبروست، این شرکت متهم است که امنیت را به خاطر عجله در تحویل مدل ۷۳۷ مکس فدا کرده است.

بوئینگ در حال حاضر در تلاش است تا مجددا برای ۷۳۷ مکس مجوز پرواز بگیرد.

زمینگیر شدن مدل ۷۳۷ مکس که پرفروش‌ترین مدل بوئینگ بوده است موجب شده که این شرکت حدود ۹ بیلیون دلار تاکنون ضرر و هزینه بدهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بوئینگ پرواز آزمایشی پرواز هواپیمای موتور دوقلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، رسانه‌های انگلیسی نوشتند این انفجار ساعاتی پیش در کارخانه مهمات سازی"بی‌ای سیستمز" روی داد و نیرو‌های امدادی، پلیس و آمبولانس‌ها به محل انفجار فرا خوانده شده اند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان جنگ افزار در اروپاست. 
انفجار در کارخانه پر کردن گلوله‌های توپ و تانک با مواد منفجره روی داده که در منطقه گلسکود (Glascoed) واقع است و حدود ۵۰۰ نفر در آن کار می‌کنند. 
سان نوشت به گفته مدیران "بی‌ای سیستمز"، کارخانه‌ای که این انفجار در آن روی داد، دور از مناطق مسکونی منطقه است. این مدیران افزوده اند در این انفجار، هیچ یک از کارکنان، آسیب ندیده اند و بررسی علت انفجار در این باره آغاز شده است. 
حامیان فلسطین و مخالفان رژیم صیهونیستی بار‌ها با برپایی تظاهرات برابر کارخانه‌ها و دفاتر شرکت جنگ افزار سازی بی‌ای ئی سیتمز انگلیس توقف صدور بمب و سلاح به اسرائیل را خواستار شدند که در حال نسل کشی فلسطینیان است. هنوز جزئیات بیشتری درباره این انفجار منتشر نشده است.

 

دیگر خبرها

  • بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • بزرگترین مار جهان در هند؛ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن!
  • بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن !
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان