Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@08:04:27 GMT

خبر خوب؛ اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا درمان شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۷۶۶

آفتاب‌‌نیوز :

اولین بیمار مبتلا به ویروس کُشنده کرونا در شانگهای چین درمان و از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک بیمار ۵۶ ساله در شانگهای چین که مبتلا به ویروس کشنده کرونا بود، مداوا شده و از بیمارستان مرخص شد.

این زن که مدت‌های طولانی در شهر ووهان، اولین محل شیوع ویروس کرونا، زندگی می‌کرده است به عنوان اولین نفر از مبتلایان به این ویروس خطرناک درمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان پس از بررسی وضعیت این زن و نداشتن تب به مدت ۶ روز به او اجازه ترخیص از بیمارستان را دادند.

این بیمار ۱۰ ژانویه، دو روز پس از ورود به شانگهای، به این ویروس مبتلا شد و ۱۵ ژانویه در بیمارستان بستری شد. پزشکان ابتلای این زن به ویروس کرونا را به عنوان اولین مورد در این منطقه مورد تائید قرار دادند.

در مدت درمان وضعیت این زن روبه بهبودی گذاشت و دمای بدن او به مدت شش روز افزایشی نداشت. پس از دریافت نتایج آزمایش‌های این زن، پزشکان تصمیم به ترخیص او از بیمارستان گرفتند. کمیته سلامت ملی چین روز شنبه تائید کرد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به حدود دو هزار نفر رسیده است.

علائم شایع ابتلا به این ویروس مشکلات تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس است. رسانه‌های رسمی چین گزارش دادند شمار کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند به ۵۶ نفر رسیده است.

در پی شیوع این ویروس مرگبار، نخستین شهر در خارج از منطقه ووهان چین نیز قرنطینه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایتنا - یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد تقویت توده‌های عضلانی از طریق بلند کردن وزنه و افزایش مصرف پروتئین می‌تواند شانس بقای بیماران مبتلا به سرطان را به شدت افزایش دهد.
متخصصان پزشکی توصیه می‌کنند بیماران پیش از شروع درمان، با تمرینات مقاومتی و افزایش پروتئین، تودۀ عضلانی خود را بالا ببرند.

دکتر لورن یانسی، جراح چشم و محقق در زمینه سرطان، در یک ویدئوی محبوب در تیک‌تاک که بیش از ۵ میلیون بار دیده شده، اهمیت داشتن تودۀ عضلانی مناسب را برای بیماران سرطانی تشریح کرده است.

وی می‌گوید: بهترین چیزی که می‌توانید پیش از شروع درمان سرطان داشته باشید، تودۀ عضلانی خوب است. داروهای شیمی‌درمانی باعث تحلیل عضلات اسکلتی می‌شوند؛ اگر با تودۀ عضلانی ضعیف شروع کنید، دقیقاً مانند رانندگی با باک خالی است.

دکتر یانسی تأکید کرد: وزنه‌برداری و تمرینات مقاومتی نه تنها در زندگی روزمره به شما کمک می‌کنند، بلکه در صورت نیاز به درمان سرطان، می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

یافته‌های یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ که در مجله شبکه سرطان ملی آمریکا منتشر شد، نشان داد تودۀ عضلانی بالا نه تنها با بقای بیشتر در سرطان‌های پیشرفته، بلکه با کاهش علائم نیز مرتبط است.

تودۀ عضلانی کافی برای حفظ وضعیت بدن، تعادل و قدرت بسیار مهم است. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، احتمال حفظ استقلال و انجام فعالیت‌های بدنی که برای سیستم ایمنی مفید است، افزایش می‌یابد.

متخصصان توصیه می‌کنند بیماران سرطانی علاوه بر افزایش دریافت پروتئین، تمرینات مقاومتی مانند وزنه‌برداری و پرس سینه را نیز در برنامه خود قرار دهند تا ضمن حفظ و افزایش تودۀ عضلانی، شانس بیشتری برای غلبه بر بیماری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • علائم شایع ابتلا به دیابت را بشناسید