Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:34:43 GMT

۴۴ روحانی در سطح مدارس لرستان فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۷۹۷

۴۴ روحانی در سطح مدارس لرستان فعالیت دارند

 رضا زینی وند مقدم روز یکشنبه در کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: روحانیون در سطح آموزشگاههای استان برای گسترش فرهنگ قرآنی و دینی در بین دانش آموزان، اولیا و معلمان به فعالیت های معنوی و اخلاقی اشتغال دارند.

ویاظهار داشت: روزانه ۷۰۰ نماز جماعت در سطح مدارس استان برگزار می شود که به این منظور ۳۰۰ معلم پیش نماز و ۴۰۰ روحانی در مراکز آموزشی اقامه نماز را به عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تربیت فردی با حیات طیبه بدون استفاده از آموزه های دینی مقدور نیست افزود: اکنون ۱۰ طلبه از طریق طلاب وظیفه در مدارس استان جذب شده اند.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین، اساسی ترین سند بالادستی نظام تعلیم و تربیت است و این سند تربیت انسانهای تمام ساحتی و دارای حیات طیبه را دنبال می کند.

وی اظهار داشت: برای دستیابی به این چشم انداز یکی از ابعاد مهم ساحت اعتقادی و باورهای دینی است که تلاش می شود در قالب همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش محقق شود.

زینی وند مقدم با اشاره به اینکه به منظور تحقق اهداف سند تحول بنیادین در قالب این کمیته اقدامات موثری در لرستان انجام شده، ادامه داد: در این راستا با همکاری حوزه علمیه در استان دوره های آموزشی توانمند سازی ۷۶ مربی پرورشی، ۲ دوره فراخوان مقاله نویسی شیوه مناسب روحانیون در مدارس و ترغیب دانش اموزان به نماز جماعت برگزار شده است.

وی عنوان کرد: همچنین جلسه کمیته همکاری ها، نشست با دبیران و معاونان پرورشی در قم و جمکران، اعزام ۴۷۷ مبلغ مناسبتی، اجرای طرح سودای بندگی، آموزش های نماز و وضو و شرکت ۱۲۵ هزار دانش اموز در نماز جمعه، اجرای طرح کلام نور و خطبه نویسی نماز جمعه، طرح مهدویت با حضور ۸۰ معلم پرورشی در استان انجام شده است.

برچسب‌ها مدارس ستاد اقامه نماز کشور لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ستاد اقامه نماز کشور لرستان مدارس ستاد اقامه نماز کشور لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس

‌استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس استان تاکید کرد‌ و گفت: یکی از اصلی دغدغه های مدارس این است که یا اینکه نماز خانه ندارند و یا اینکه نمازخانه آنها نیاز به مرمت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد امروز صبح در جلسه شورای اقامه نماز استان با عرض تبریک روز سپاه پاسداران بیان کرد: سپاه پاسداران یکی از ستون های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که نقش ویژه ای در تحکیم و استحکام نظام داشته است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تمام توان و تلاش ما باید در برپایی هرچه بهتر نماز باشد افزود: این به عنوان تکلیف الهی خودمان است که باید در بهبود این امر کمک کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه شورای اقامه نماز استان برنامه های خوبی را در این راستا انجام داده است اظهارداشت: آیین نامه ای ابلاغ شد که مشتمل بر 26 ماده است که برای همه وزارت خانه ها وظیفه ای را مشخص کرده که از بین همه تاکید ویژه ای بر روی وزارت آموزش و پرورش شده است.

 وی با بیان اینکه تاکید ویژه ای بر روی وزارت آموزش و پرورش شده، تصریح کرد: این ابلاغ برای مجموعه دانشگاه ها هم برنامه هایی را پیش بینی کرده است که اقدامات لازم باید صورت گیرد.

قاسمی فرزاد در ادامه افزود: آموزش و پرورش موظف است که برنامه های خودش را در بخش کودکستان و مهدهای‌کودک ها مورد توجه قرار دهد و اقدامات لازم را انجام دهد.

 استاندار همدان با بیان اینکه کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز یکی از مراکز مهم برای بحث نماز است اظهار داشت: کانون ها هم باید اقدامات فرهنگی لازم خود را برای بحث نماز از جمله پخش و توزیع کتب مربوط به نماز، برنامه های تفریحی مربوط به نماز انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی دغدغه های مدارس این است که یا اینکه نماز خانه ندارند و یا اینکه نماز خانه های آنها نیاز به مرمت دارد بیان کرد:  نوسازی مدارس باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشد و اقدامات لازم برای بهبود وضع نمازخانه ها در سطح استان در مدارس پیگیری کند.

 قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه مساجد از ستون های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند تصریح کرد: باید تمام توان خود را برای مرمت و تجهیز مساجد به کار بگیریم و به بهترین نحو احسن این کار باید انجام شود و در یک کلام همه دستگاه ها مکلف هستند که به بهبود وضع نماز در سطح استان کمک کنند و توجه ویژه داشته باشند.

 ادارات باید تمام توان و تلاش خود را برای بهبود نماز به کار گیرند 

معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز با اشاره به اهمیت نماز گفت: در حوزه فرهنگی باید به نماز توجه ویژه شود و تمام ادارات باید تمام توان و تلاش خود را برای بهبود این عمل،به کار بگیرند.

 حسن رضانیا با تبریک روز سپاه پاسداران اظهار داشت: سپاه پاسداران نقش ویژه ای در تمام زمینه ها داشته است که خود اتقاق بزرگی است.

رضانیا با اشاره به اینکه نماز ستون اصلی این نظام است تصریح کرد: باید تمام توان و تلاش خودمان را به کار گیریم که این فریضه الهی به بهترین نحو احسن انجام شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه فرهنگی باید به نماز توجه ویژه شود و تمام ادارات باید تمام توان و تلاش خود را برای بهبود این عمل،به کار بگیرند.

رضانیا با بیان اینکه باید هدفمند برنامه‌هایی در این راستا انجام شود تصریح کرد: ما باید ظرفیت های خودمان را بازخوانی کنیم تا آن انتظاری که است و آن اثر گذاری که مورد انتظار ما است بدست آورد‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد
  • تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی
  • به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود