Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله وحدانی‌نیا صبح یکشنبه در نشست خبری اظهارکرد: دهه فجر سال جاری به دلایلی چون ورود به گام دوم انقلاب از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی برای قوه قضائیه تکالیفی در نظر گرفته شده که مهمترین آن رسیدگی به شکایات و تظلمات مردم و همچنین پیشگیری از جرایم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحدانی‌نیا با اشاره به برخی اقدامات دادگستری خراسان‌جنوبی در بحث دولت الکترونیکی ادامه‌داد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۹۰ درصد ابلاغ‌های قضائی به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که کاهش زمان صدور تا ابلاغ، حفظ حریم خصوصی و امکان مشاهده ابلاغیه بر روی گوشی همراه و تبلت از جمله مزایای ابلاغ الکترونیکی است.

وی گفت: صدور گواهی عدم سو پیشینه و درخواست آن نیز در حاضر در بستر الکترونیک صورت می‌گیرد که بسیار ارزشمند است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به موضوع پرونده تمام الکترونیک قضائی اظهارکرد: عدم دسترسی افراد غیر مسئول از محتویات پرونده، حفظ حریم خصوصی و دسترسی سریع به اطلاعات پرونده توسط افراد مسئول از جمله مزایای پرونده تمام الکترونیک است.

پابند الکترونیک ۱۸ نفر را از محیط زندان نجات داد

وحدانی‌نیا با تبیین بحث پابند الکترونیکی برای برخی از مجرمان بیان‌کرد: ۱۸ نفر از افراد محکوم به زندان به وسیله پابند الکترونیکی از نگهداری در محیط زندان رهایی یافته و بر اساس قوانین و تعهدات مشخص در کنار خانواده خود زندگی می‌کنند.

وی گفت: از ابتدای فروردین سال جاری تا پایان دی ماه تعداد ۹۰۲ فقره مجازات جایگزین حبس صادر شده که در کاهش آمار جمعیت زندانیان بسیار تأثیرگذار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در درون استان ما همچون بسیاری از استان‌های دیگر با چالش‌هایی در حوزه خانواده روبه‌رو هستیم که در این زمینه باید با مددکاری‌های اجتماعی و خدمات مشاوره‌ای تا حدی مسائل را کاهش داد.

وحدانی‌نیا با اشاره به ضرورت تکریم ارباب‌رجوع به عنوان یک تکلیف الهی بیان‌کرد: یکی از اقدامات ما پیگیری ایجاد شعبه تخصصی صلح و سازش شورای حل اختلاف با همکاری سازمان صمت در موضوعات مربوطه با صنعت و تولید است.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۶۰۳ پرونده از ابتدای سال تا پایان آذرماه در شورای حل اختلاف خراسان‌جنوبی به صلح و سازش رسیده است، ادامه‌داد: ۱۵۳ فقره پرونده در شورای حل اختلاف ویژه زندان تا پایان آذرماه سال جاری مختومه شده است.

کد خبر 4835463

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب دادگستری خراسان جنوبی بیرجند بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر دهه فجر تعطیلی مدارس گرگان قزوین ایلام شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 قاسم سلیمانی سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور در خراسان جنوبی

 موسوی،مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی گفت: این تسهیلات سال گذشته به صورت قرض الحسنه و با بازپرداخت ۳ ساله برای کمک به درمان زوج‌های نابارور پرداخت شد.

وی، سقف پرداخت این تسهیلات برای زوج‌ها را ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این زوج‌ها از طریق مراکز بهداشت شناسایی می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

موسوی بیان کرد: اهدای ۱۶۹ فقره تسهیلات ایران جوان شامل کارت هدیه، سپرده بلند مدت و وام قرض الحسنه به زوج‌های جامعه هدف است که از سال ۱۴۰۱ تاکنون صاحب فرزند شده اند. هم‌چنین ۱۰ فقره بسته حمایتی شامل بسته لبخند، مادری کارت هدیه و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال ۱۴۰۱ تاکنون صاحب فرزندان چندقلو شده اند، اهدا شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی افزود: اهدای ۸۰ بسته پوشک بهینه پارچه‌ای به خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند نیز انجام شد.

موسوی، اهدای ۲۳ تندیس، لوح و کارت هدیه به خانواده‌های دارای چهارفرزند در قالب طرح ملی شکوه مادری را از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • اهدا ۳۹۰ بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور در خراسان جنوبی