Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:54:36 GMT

استانی که چهار برابر وارداتش صادرات دارد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۸۶۵

استانی که چهار برابر وارداتش صادرات دارد

ایسنا/سمنان مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش درآمدهای صادراتی در این استان علی‌رغم فشار حداکثری و تشدید تحریم‌ها در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال هم اقلام صادراتی و هم بازارهای هدف صادراتی در استان افزایش یافته است.

علی سعدالدین همزمان با 6 بهمن روز جهانی گمرک در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه بیش از 220 هزار تن کالا از گمرک این استان به ارزش بیش از 196 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از افزایش 42 درصدی ارزش دلاری صادرات گمرکی سمنان در 10ماهه امسال خبر داد و افزود: کالاهای صادراتی استان در همین بازه زمانی از نظر وزنی 16 درصد کاهش داشته و این مهم گویای افزایش ارزش‌افزوده کالاهای تولیدی در این استان است.

مدیرکل گمرک استان افزایش ارزش صادرات استان را نشانه‌ای از کاهش خام‌فروشی موادمعدنی ارزیابی کرد و ادامه داد: شمش سرب، سودسوزآور، کابل مسی، هیدرات کربن‌ها، پروفیل آهن، سولفات سدیم، کاشی و...از جمله صادرات این استان در سال جاری بوده است.
وی از افزایش اقلام صادراتی این استان به 121 قلم کالا خبر داد و گفت: این اقلام صادراتی از طریق 109 شرکت صادراتی استان به 47 کشور دنیا و از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، امارات متحده، مالزی، اندونزی، هند، ایتالیا، انگلیس، اتریش، آلمان، ویتنام و... صادر شدند.

افزایش 68درصدی میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی در استان
این مدیر مسوول از افزایش 68درصدی میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی در استان خبر داد و اظهار کرد: ارزش میانگین هر تن کالای صادراتی این استان در سال جاری به 882 دلار افزایش یافته و این در حالی است که این رقم در سال گذشته 520 دلار بوده است. این مهم نشانه دیگری از ارتقا ارزش کالاهای صادراتی در این استان است که جای بسی خوشحالی دارد.

سعدالدین با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی در کشور از صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از مهمترین جایگزین‌ها برای جبران کاهش درآمدهای نفتی نام برد و خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، مالیات و افزایش صادرات گمرکی دو راه و گزینه مهم برای جبران بخشی از کاهش درآمدها در حوزه های مرتبط با نفت و گاز در سطح کشور است.


وی بروزرسانی سیستم‌ها در حوزه گمرکی را در راستای فعال‌سازی بیشتر این بخش ارزیابی و اضافه کرد:  کاهش زمان صادرات و واردات یکی دیگر از اقدامات مهم گمرک کشور و استان در راستای تسهیل در روند صادرات و واردات است که نسبت بسیار نویدبخشی است.

مدیرکل گمرک استان از مثبت شدن تراز تجاری سمنان خبر داد و گفت: میزان صادرات استان مدت‌ها است که از واردات پیشی گرفته است و در حال حاضر صادرات این استان چهار برابر واردات استان است.
وی میزان واردات گمرکی این استان را 17 هزار تن کالا به ارزش 48 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی به گمرک استان شامل مواد اولیه کارخانه ها و ماشین آلات تولیدی است که از قبل آن ارزش افزوده زیادی ایجاد و مجددا به خارج صادر می‌شود.

افتتاح ساختمان گمرک سمنان در دهه فجر امسال
وی ادامه داد: پنبه، اجزا و قطعات ماشین آلات برقی، اجزا و قطعات ماشین آلات ترانسفورماتور، قطعات خودرویی، ماشین آلات شیرینی‌پزی و بیسکویت سازی، ماشین آلات تولیدی ماکارونی، قطعات اتوبوس سازی و..از مهمترین واردات گمرکی این استان در 10 ماهه اخیر بوده که این کالاها عمدتا از 20 کشور آلمان، ترکیه، چین، اتریش، اسپانیا و...وارد گمرکات سمنان شده است.

وی ارزش هر تن کالای وارداتی به استان را بیش از دو هزار و 800 دلار اعلام کرد و گفت: گمرک استان در 10 ماه گذشته در مجموع 27 میلیارد تومان درآمد داشته که نشان از رشد پنج درصدی درآمد گمرک استان دارد.
مدیرکل گمرک استان از افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان گمرک استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه عمرانی که عملیات اجرایی آن از سال 91 آغاز شده در بنایی دو هزار و 400 مترمربعی و در دو طبقه احداث شده است.
وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده در این پروژه افزود: در مجموع هشت میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه هزینه شده که یک میلیارد و 700 میلیون تومان آن از محل اعتبارات استانی و 6 میلیارد و 300 میلیون تومان آن از محل درآمدهای اختصاصی گمرک تامین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان سمنان بازار صادراتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ی جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود. پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «ردشده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

برای مشاهده فهرست کالاهای وارداتی و صادراتی که در حال حاضر مشمول تأمین ارز از محل واردات در صادرات اینجا کلیک کنید.

کد خبر 6086729 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲