Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@13:13:36 GMT

۳۶۰ راس اسب در جنوب کرمان شناسنامه‌دار شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۹۲۶

۳۶۰ راس اسب در جنوب کرمان شناسنامه‌دار شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از هویت‌بخشی تعداد ۳۶۰ راس اسب طی ۶ ماه گذشته در هفت شهرستان جنوبی استان خبر داد.

محمدرضا قائدی‌فر روز یکشنبه افزود: این تعداد اسب توسط اکیپی از مرکز اصلاح نژاد دام و مرکز تحقیقات علوم دامی کشور با نصب میکروچیپ در ناحیه گردن اسب هویت بخشی و برای آنها شناسنامه صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: علاقه مندانی که مایل به درصد خلوص ژنتیکی اسب خود بودند با ارائه نمونه DNA آزمایشات لازم را انجام دادند.

وی تصریح کرد: حیوان ارزشمندی همچون اسب، باید هویت داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از اسب‌دارانی که اسب آنها به هر دلیلی هویت بخشی نشده، درخواست کرد تا برای نام‌نویسی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه تا در مرحله بعدی، اسب آن‌ها نیز هویت‏ بخشی شود.

قائدی‌فر گفت: امورات مربوط به اسب از فدارسیون سوار کاری سلب و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده که در پی آن هویت‏‌گذاری تمامی اسب‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: با توجه به وجود علاقمندان و تعداد اسب‏‌های اصیل در منطقه و همچنین افرادی که درخواست مجوز راه‏‌اندازی پرورش اسب و باشگاه سوارکاری کرده‌اند، در آینده نزدیک شاهد توسعه صنعت پرورش اسب در جنوب کرمان خواهیم بود.

تعداد  ۱۶ هزار و ۵۳ رأس از تک سُمیان توسط کشاورزان، دامداران و علاقه‌مندان در منطقه جنوب کرمان پرورش داده می‌شود که تقریباً هشت درصد آنها را اسب‌ها تشکیل می دهند.

۲ هیات سوارکاری با همکاری ورزش و جوانان در این منطقه تشکیل شده است./ ایرنا

 

 



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت

با ورود جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به دویست و یکمین روز، ارتش این رژیم حملات شدیدی را علیه این منطقه انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها شد.   به گزارش ایسنا، در این راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۶ کشتار در نوار غزه شد که ۷۹ شهید و ۸۶ زخمی برجای گذاشت.   در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تعداد قربانیان جنگ غزه به ۳۴ هزار و ۲۶۲ شهید و ۷۷ هزار و ۲۲۹ زخمی رسید.   ارتش رژیم صهیونیستی از نیمه شب گذشته حملات شدیدی را علیه نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.   خبرنگار المیادین در نوار غزه اعلام کرد بعد از حمله رژیم صهیونیستی به تعدادی از شهروندان در نزدیکی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه چهار تن شهید شدند.   به گفته منابع، درگیری‌های شدیدی میان مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال النصیرات رخ داد و این رژیم یک بالگرد را برای حمله به اطراف این منطقه فرستاد.   همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در محله السلام در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه سه تن شهید و چند تن زخمی شدند.   وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد آمار شهدای جنگ غزه از هفت اکتبر به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن و تعداد زخمی‌ها به ۷۷ هزار و ۱۴۳ تن رسید.   رژیم صهیونیستی در ساعات اخیر حملات خود را علیه مناطقی در نوار غزه تشدید کرده است. توپخانه رژیم صهیونیستی محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه و اطراف محله تل الحوا در جنوب غرب این شهر را هدف قرار داد.   همچنین پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان منطقه غرب شهر غزه به پرواز درآمدند.   به گفته خبرنگار المیادین حملات رژیم صهیونیستی شهر دیرالبلح در مرکز غزه و زمین‌های کشاورزی در منطقه الزوایده را هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن تعدادی از شهروندان شد.   جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق بیت لاهیا، شیخ زاید، بیت حانون و مناطق دیگری در شمال غزه را هدف قرار دادند.   در جنوب غزه نیز تانک‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را هدف قرار دادند.   رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند بعد از بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه، ارتش هیچ کدام از اهداف خود را محقق نکرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • چه تعداد پهپاد اسرائیلی دست ایران افتاده؟ پاسخ جالب ژنرال اسرائیلی
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است