Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در جلسه با نمایندگان دستگاه‌های خدمات رسان شهری در شیراز، گفت: دستورالعمل به روز شده حفاری با توجه به قوانین، مصوبات و آئین نامه‌های بالادستی، تهیه، تدوین، نهایی و ابلاغ می‌شود.

او، با اشاره به انتقال واحد حفاری به معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز، بیان کرد: این اقدام منجر به اجرا و نظارت بهتر بر روند حفاری‌های عمرانی از سوی سایر دستگاه‌های خدمات رسان و بهبود روند کار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی تصریح کرد: با توجه به استقرار اداره‌های راهسازی و آسفالت، دفتر فنی و دیگر عوامل موثر در این معاونت، انتقال واحد حفاری به معاونت فنی و عمرانی می‌تواند نظارت بر حفاری و ترمیم معابر را منسجم‌تر کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه بیشتر حفاری‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات رسان انجام می‌شود، افزود: دستورالعمل جدید کندوپوش در راستای بهبود خدمات رسانی ارائه می‌شود.

او، با تاکید بر اینکه انجام عملیات حفاری در نقاط مختلف شهر برای ایجاد و توسعه امکانات زیربنایی آب و برق و مخابرات اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: این اقدامات عمرانی یک ضرورت محسوب می‌شود، اما اگر نظارت کافی قبل، و بعد اجرا انجام نشود، کار به شکل مطلوبی انجام نمی‌شود.

صالحی با تاکید بر اینکه شهرداری در واقع وکیل مدافع مردم در راستای حفظ زیبایی، ایمنی و پاکیزگی شهر است، اضافه کرد: نباید هیچ یک از شهروندان را به واسطه کوتاهی در اجرای طرح‌های عمرانی، و ترمیم نادرست و نازیبای خرابی‌های ناشی از این اقدامات، با مخاطره مالی و جانی مواجه کنیم.

معاون شهرداری شیراز با تاکید بر لزوم یکپارچه سازی مرمت حفاری‌ها در شهر، لازمه این مهم را داشتن برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاهی دانست و اظهار کرد: باید تمام پیمانکاران این بخش دارای مهارت و دانش کافی را داشته باشند و اگر نیاز به آموزش وجود دارد، دوره‌های آموزشی برگزار شود.

صالحی با اشاره به اینکه پیمانکاران بدون صلاحیت در بخش حفاری، ترمیم و آسفالت معابر پذیرش نمی‌شوند، گفت: باید از اعمال نظر و رویکرد‌های سلیقه‌ای در این موضوع خودداری و براساس شیوه نامه‌های صحیح اقدامات را دنبال کرد.

او، بیان کرد: شیراز به دلیل داشتن آثار تاریخی و باستانی، دارا بودن شهروندانی میهمان نواز و برخورداری از آب و هوایی منحصر بفرد، همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، تا علاوه بر شهروندان، شهری زیبا را در منظر گردشگران داشته باشیم.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌

در این بسته خبری از باغات اراک شناسنامه‌دار می‌شود تا صدور ۲۰۰۰ اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد و آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه تبریز را بخوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد صادر شد

حسین عبدالله زاده، مدیر منطقه یک شهرداری مشهد گفت: بیش از ۲ هزار اخطاریه ایمنی و پیگیری برای موارد متخلف ساختمانی در این منطقه در سال گذشته صادر شده است.

باغات اراک شناسنامه‌دار می‌شود

عباس خسروانی، سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: شهرداری موظف است شناسنامه باغات و اراضی اراک را تهیه و گزارش اقدامات انجام شده را به شورای شهر ارائه دهد.

عمران و برپایی مراسم‌های فرهنگی اجتماعی اولویت‌های شهری کهریزک

علی کلهر، شهردار کهریزک گفت: موضوعاتی از قبیل عمران، آبادانی، آسفالت جداول و همچنین برپایی مراسم فرهنگی و اجتماعی در تمام محله‌های سطح شهر در اولویت اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی کهریزک در سال گذشته بود.

تحقق بیش از ۶۰ درصد مصوبات کمیسیون‌های تخصصی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران

احسان متولیان، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: در بیش از دو سال فعالیت مجمع طی دوره جدید، بیش از ۶۰ درصد مصوبات شهرداران و کمیسیون‌ها تخصصی محقق شده و برخی مصوبات همچون پیگیری مطالبات شهرداری‌ها از دولت خارج از اختیارات شهرداران است که دولت آقای رئیسی گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته اند.

۲ هزار میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری در قرچک اجرا شد

بهرام نمرودی، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری قرچک گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال طرح در قالب بازآفرینی شهری در مناطق مختلف قرچک اجرا شد.

شب پرحادثه برای آتش‌نشانی قزوین

رضا معروفی، افسر کشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از وقوع سه حادثه طی دو ساعت خبر داد.

رشد ۴۰ درصدی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری آستارا

میثم الوان پور، شهردار آستارا بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری را بیش از ۲۸۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان بودجه نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد دارد.

آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه تبریز

حسین منیری فر، شهردار منطقه هشت تبریز از آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه خبر داد و گفت: سردرب بازار حرمخانه به صورت طاقی و با آجری قفقازی اجرایی خواهد شد که بعد از تکمیل و نورپردازی متصل کننده بازار کفاشان به بازار حرم خانه خواهد بود.

کد خبر 745793

دیگر خبرها

  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • پله برقی های تهران نونوار می شوند | جزییات نصب ۶۰ دستگاه پله برقی جدید در معابر تهران
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر