Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  گفت: اسلام آباد غرب یکی از قطب‌های تولید چغندرقنددر استان است و در سال زارعی پیش رو پیش بینی میشود حدود ۳۵۰۰ هکتار چغندرقند با تولید حدود ۱۹۲ هزار تن در مزارع شهرستان کشت و کار می‌شود.

او  با اشاره به اینکه بخشی از چغندرقند تولیدی شهرستان توسط تنها کارخانه‌های قند اسلام آباد غرب خریداری می‌شود و بخشی نیز به کارخانه‌های خارج استان حمل می‌شود بیان کرد: ظرفیت کارخانه قند موجود در شهرستان حدود ۱۰۰ هزار تن می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کریمی بیان کرد: در واقع سالیانه در شهرستان حدود ۹۰ هزارتن چغندرقند مازاد بر ظرفیت کارخانه قند شهرستان تولید می‌شود که برای رفع این مشکل وخرید چغندرقند کشاورزان هرسال از کارخانه‌های قند بیستون، نقش جهان اصفهان، قزوین، همدان و شهرکرد، که ظرفیت کارخانه آن‌ها از تولید استان خودشان تکمیل نمی‌شود دعوت بعمل می‌آید که خوشبختانه در چند سال گذشته در خرید چغندرقند تولیدی مازاد با توجه به برگزاری جلسات هماهنگی متعدد عملکرد قابل قبولی داشته اند.


او با اشاره به تدوین برنامه کشت و کار چغندرقند، بیان کرد: هرسال قبل از شروع فصل کشت جلسات برنامه ریزی کشت چغندرقند با حضور مدیر کارخانه‌ قند شهرستان و مسئولین مربوطه شهرستان برگزار می‌شود و با توجه به ظرفیت کارخانه‌ قند و ظرفیت کشت شهرستان بررسی های انجام می شود و کلیه جوانب امر از جمله سهمیه کشت شهرستان و میزان عقد قرارداد با کارخانه‌های قند تعیین و ابلاغ می‌گردد.

کریمی گفت:  ما باید تمام تلاش خود را بکار گیریم که نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص عدم کشت بدون قرارداد و یا جلوگیری از کشت مازاد بر میزان قرارداد منعقده با کارخانه‌های قند اقدام شود و برای این کار، کارشناسان معرفی شده از هر مرکز به اداره آمور آب شهرستان باید تمام تلاش خود را جهت این امر بکار گیرند.در این جلسه ضمن تأکید برکشت چغندرقند پائیزه مسائل و مشکلات پیش روی بررسی و راهکارها و دستورهای لازم جهت ادامه کار ابلاغ شد.


او گفت: با توجه به مدت زمان تمدید شده جهت بیمه محصولات کشاورزی باید کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی تمام تلاش خود را بکار گیرند و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این امر اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.


انتهای پیام/ز

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چغندرقند محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت   چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه