Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمسه با بیان اینکه کمبود مواد غذایی در کشور وجود ندارد، گفت: تحریم ها نتوانسته مشکلی را برای بخش کشاورزی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه خمسه» در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی که امروز (یکشنبه ۶ بهمن) در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: امسال در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، قزوین توانست استان پیشتاز باشد و جزو استان هایی بودیم که ۱۰ نفر در برترین های کشوری داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: قزوین با داشتن ۱۰ نمونه کشوری نشان داد، بخش کشاورزی استان قزوین، اثرگذار در حوزه اقتصاد کشاورزی است که این امر نشان دهنده تلاش کشاورزان و کارشناسان است.

 

وی عنوان کرد: قزوین پیشینه کشاورزی دارد به طوری که مطالعه دشت قزوین از دهه ۳۰ شروع شده و این استان با داشتن زمین های مستعدی در بحث کشاورزی دارای ظرفیت های بالایی است بنابراین اگر به دنبال امنیت غذایی هستیم باید در استان هایی مانند قزوین نسبت به تغییر کاربری زمین های کشاورزی دقت بیشتری داشته باشیم.

 

خمسه اعلام کرد: همه ما می دانیم کشور ما درگیر جنگ اقتصادی است و سیاستمداران غرب معتقد هستند کشوری به زانو درمی آید که در اقتصاد و امنیت غذایی دچار مشکل جدی شود و کشور ما با وجود تحریم ها، توانسته در امنیت غذایی به خوبی بدرخشد و وزارت جهاد کشاورزی با توجه به تأکیدات رهبری مبنی بر خودکفایی، توانسته قدم های خوبی بردارد به طوری که در تولید گندم، جو و شکر اتفاقات خوبی را در کشور رقم زدیم.

 

وی تصریح کرد: در این شرایط سخت تحریم، تهیه نهاده ها، ماشین آلات و غیره کار مشکلی است ولی با روحیه جهادی و با شعار ما می توانیم اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی رقم خورده است؛ ما در مواد غذایی در کشور با کمبودی مواجه نشدیم و تمامی محصولات زراعی و دامی به وفور در کشور وجود دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تأکید کرد: تحریم ها نتوانسته مشکلی را برای بخش کشاورزی ایجاد کند و تلاش همه دست اندرکاران بخش کشاروزی این است زیرساخت های لازم را برای این بخش آماده کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی توضیح داد: ما در بحث آب و خاک بیشترین فعالیت ها و سرمایه گذاری ها را در این دولت داشتیم؛ در خصوص سیستم آبیاری نوین، پتاسیل استفاده از این سیستم در استان هر ساله بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار بود که ما توانستیم ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار را در سال ۹۷ و ۹۸ در استان عملیاتی کنیم که در سفر هیئت دولت افتتاح خواهد شد.

 

خمسه اعلام کرد: در تولید غلات هم جز پنج استان نخست کشور هستیم و این موفقیت با همراهی و همدلی بین کشاورزان و کارشناسان، حاصل شده و این پایداری تولید را درسال جاری هم داریم به طوری که امسال کشت گندم ۶ درصد در دیم زارها افزایش یافته است و ۳۲۰ هزار تن تولید گندم را برای سال آتی پیش بینی می کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در بحث گلخانه ها ۱۶۶ پروانه در این بخش با مساحتی بالغ بر ۱۳۲ هکتار صادر شده و سال آینده، سال شکوفایی گلخانه ها است و شهرک گلخانه نودهک هم شهریور ماه سال آینده با ۷۲ هکتار به بهره برداری خواهد رسید.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به ضرورت حفظ اراضی کشاورزی بیان کرد: ما امروز می گوییم تولید افزایش یافته و امنیت غذایی داریم و از همه کشاورزان، باغداران و مسئولان خواهشمندیم در بحث اراضی تجدیدنظر داشته باشند، زمین های استان قزوین جزو خاک حاصل خیز درجه یک، دو و  سه هستند و گندم ما از همین زمین های درجه سه تولید شده و ما را به خودکفایی رسانده است.

 

وی یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی به صنعت کمک کرده است و سرمایه گذار را به سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی هدایت کرده ایم و ما به عنوان حافظان آب و خاک استان تلاش می کنیم وجبی از خاک حاصل خیزمان تغییر کاربری داده نشود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما مسجد مسجد رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین محصولات کشاورزی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش نیرومند بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از اراضی شهرستان اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح حدود ۱۱ هکتار شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۳۵ مورد با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و ۳۹ مورد به استناد ماده ۳ قانون مذکور طبق احکام قطعی صادره از مراجع قضائی قلع و قمع شده و مابقی موارد شناسایی شده در دست اقدام است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل سطح اراضی آزادشده در سال گذشته را قریب به ۴۸ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: حفظ زمین‌های کشاورزی یکی از وظایف مهم این دستگاه است.

نیرومند ادامه داد: ما امانتدار اراضی کشاورزی هستیم و باید بهره‌برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده داشته باشیم.

وی هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت دانست و افزود: مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین‌های کشاورزی و بهره برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی آگاه باشند و با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل خاطرنشان کرد: از تمامی مالکین زمین‌های کشاورزی تقاضا داریم تا قبل از هر گونه تغییر کاربری برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های حوزه خود مراجعه کنند.

کد خبر 6084640

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود