Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» بهروز بنیادی عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ مبنی بر حذف رفع تعهد ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی در مدت در نظر گرفته شده، گفت: از آنجایی که حوزه‌ کشاورزی بالاترین سهم در اشتغالزایی را دارد باید مشوق‌هایی برای صادرات کالای این بخش در نظر گرفته شود تا سرمایه گذاران علیرغم خسارت‌های احتمالی به دنبال سرمایه گذاری در این حوزه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرکنندگان تمایل چندانی به صادرات محصولات کشاورزی ندارند

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که بازگشت ارز صادراتی در حوزه کشاورزی زمانبر است بسیاری از تجار از صادر کردن این محصولات سرباز می زنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان در سال‌های اخیر به دلیل مسائلی مانند سرما، سیل و ... خسارت‌های بسیاری متحمل شدند، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ تصمیم گرفت به منظور حمایت از کشاورزان، جامعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنها، حوزه کشاورزی را از بازگشت ارز صادراتی در مدت زمان مشخص معاف کند.

بازگشت ارز صادراتی حوزه خدمات فنی و مهندسی ۵ سال به طول می‌انجامد

این نماینده مردم در مجلس دهم در تشریح دلایل معافیت حوزه خدمات فنی و مهندسی از بازگشت ارز صادراتی، اضافه کرد: از آنجا که صادرکنندگان این خدمات ناچار هستند ارز صادراتی را در مدت مشخصی به کشور بازگردانند، توان رقابت با سایر کشورها را ندارند زیرا بازگشت ارز پیمان‌های خدمات فنی و مهندسی حدود ۵ سال به طول می‌انجامد و سرمایه سرمایه گذاران طی چند سال بازمی‌گردد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹مجلس ادامه داد: تصمیم کمیسیون مبنی بر حذف رفع تعهد ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی در مدت در نظر گرفته شده، به نفع کشور بوده و گامی در جهت رونق تولید است، اگر نمایندگان با این مصوبه در صحن علنی مجلس موافقت کنند بانک مرکزی موظف به اجرای آن است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ارز صادرات عضو کمیسیون تلفیق نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین عطایی اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار از استان قزوین صادر می شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوب و مستعد بخش کشاورزی این استان سالانه این میزان صادرات انجام می شود و نگاه ما جایگزینی صادرات به جای واردات است.

وی اظهار داشت: سیفی‌جات گلخانه ای برای صادرات در اولویت است و در زمینه تولید مرغ نیز ظرفیت بالایی داریم اما باید یک بازار ثابت داشته باشیم تا صادرات محقق شود.

عطایی بیان داشت: چون تولید ثابت نداریم نمی توان روی صادرات پایدار حساب کرد اما قادریم تخم مرغ را صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین گفت: با راه اندازی صندوق حمایت توانسته مشکل صادرات کشمش را حل کند و آمادگی داریم ارتباط تعدادی از تولیدکنندگان نهال، کشمش و خشکبار و میوه را با طرف های بلاروس مهیا کنیم.

عطایی اضافه کرد: در بخش کشاورزی افراد توانمندی داریم که در صورت معرفی آنها می توان برای توسعه صادرات هم اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید