Web Analytics Made Easy - Statcounter

آوات بازیار روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سرشماری در تالاب «قره‌گل» و حاشیه زرینه‌رود با حضور کارشناسان و محیط‌بانان این اداره انجام شد و بیشترین تعداد پرندگان مربوط به گونه‌های آنقوت، اردک سرسبز، حواصیل خاکستری، حواصیل سفید و آبچلیک بودند.

وی ادامه داد: سرشماری پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی یک برنامه بلندمدت نظارت و پایش جمعیت پرندگان در فصل زمستان است که اطلاعات و نتایج حاصل از این سرشماری به عنوان پایه و اساس بررسی اندازه و تغییرات جمعیتی در برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی جمعیت‌های پرندگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این سرشماری گونه‌ نادری مانند اردک سرسبز نیز توسط کارشناسان مشاهده شد، گفت: به منظور آگاهی از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر، هر سال با شروع فصل زمستان و اعلام آغاز سراسری سرشماری، عملیات آن طی یک برنامه هماهنگ در تمامی شهرستان‌ها با استفاده از تلسکوپ، دوربین‌های چشمی و نصبی انجام می‌شود.

«بازیار» اضافه کرد: برای آگاهی از تنوع و تعداد پرندگان، سرشماری پرندگان در طول سال در ۲ مرحله سرشماری تابستانه و زمستانه در زیستگاه‌ها انجام می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: پس از جمع بندی و تکمیل فرم‌های مربوطه نتایج این سرشماری به منظور آنالیز و جمع‌بندی نهایی به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال می‌شود.
آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از ۱۸۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی و بیش از ۳۰ تالاب دائمی و فصلی یکی از مهمترین مکان های مهاجرت و زیست انواع پرندگان است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست معاونت طبیعی و تنوع زیستی تالاب بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست بوکان سازمان حفاظت محیط زیست بوکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 

غلامرضا ابدالی درباره افزایش جرایم آسیب به حیات وحش اظهار کرد: آخرین بار میزان مطالبه ضرر و زیان ناشی از آسیب به حیات وحش در سال ۹۸ تصویب شده بود و تاکنون این میزان بازنگری نشده بود. 

مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاطت محیط زیست اضافه کرد: به این نتیجه رسیدیم که قدرت بازدارندگی جرایم کاهش یافته است و متجاوزان و آسیب‌زنندگان به حیات وحش به راحتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف تعیین جرایم برای ضرر و زیان ناشی از تخلفات شکار گونه‌های جانوری، بازدارندگی آنها است تا مانند سدی برای جلوگیری از تخلفات حوزه حیات وحش عمل کند.

مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در این شرایط سال گذشته قیمت‌ها را بازنگری کردیم و بر اساس آخرین نرخ تورم اعلام شده از طرف مرکز آمار ایران حدود سه برابر شد.

ابدالی تاکید کرد: ما منتظر تشکیل جلسه شورای عالی محیط زیست هستیم تا افزایش نرخ مطالبه ضرر و زیان حیات وحش (موضوع بند چ ماده ۳ قانون شکار و صید) در آن مصوب شود. 

وی در ادامه گفت: جرایم آسیب به انواع گونه‌های جانوری مانند پستانداران، خزندگان و دوزیستان پیش‌بینی شده است.

ابدالی در پایان اظهار کرد: نرخ جرایم آسیب به گیاهانی که در رده‌های بالای حفاظتی قرار دارند و گونه‌های جانوری که در معرض خطر تهدید و انقراض هستند بالاتر است و تا سه برابر افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • فرود مهاجران تابستان گذران در مازندران
  • پرنده کمیاب «کورکور» در تکاب تیمار و رهاسازی شد
  • «آق‌داغ» زیستگاه ایمن پلنگ ایرانی
  • رهاسازی پرنده کمیاب «کورکور» به طبیعت