Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سعدالدین روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز گمرک در سمنان افزود: کشور عراق و افغانستان مقصد بیش از ۵۰ درصد از کالاهای صادراتی استان سمنان در سال گذشته بود، امسال ۱۷ درصد صادرات محصولات این استان به کشور ترکیه، هفت درصد به هند و ۳۷ درصد نیز به عراق و افغانستان انجام شد.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال، در بخش صادرات ۲۲۰ هزار تن شامل ۱۲۱ قلم کالا همچون شمش سرب، سود سوزآور، هیدروکربن سبک، کابل زمینی و فروسیلسیوم به ارزش ۱۹۶ میلیون دلار از ۱۰۹ شرکت حقیقی و حقوقی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صادرات محصولات سمنان به ۴۷ کشور، تصریح کرد: متوسط ارزش  دلاری هر تن کالای صادراتی این استان به ۸۸۲ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشت.

تراز تجاری سمنان چهار برابر شد

مدیرکل گمرک استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای فروردین تا بهمن امسال، ۱۷ هزار تن کالا مثل اجزا و قطعات ماشین‌ها و دستگاه‌های برقی و اجزا و قطعات ترانسفورماتورها به گمرک این استان وارد شد.

وی با بیان اینکه کالاهایی از ۲۰ کشور وارد گمرگ سمنان شد، اضافه کرد:‌ این محصولات از کشورهایی همچون ترکیه، آلمان، اتریش، اسپانیا و بلژیک به ارزش ۴۸ میلیون دلار از طریق گمرک به کشور وارد شد.

سعدالدین افزود: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی استان سمنان ۲ هزار و ۸۰۰ دلار است.

وی اضافه کرد: ارزش محصولات صادراتی به سمنان چهار برابر واردات کالا به این استان است.

تشکیل ۳۳ پرونده مشکوک به قاچاق در گمرک سمنان

سعدالدین افزود: در این مدت تعداد ۳۳ پرونده مشکوک به قاچاق به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به وزن یک هزار و ۸۰۰ تن در گمرک استان سمنان کشف و برای آن تشکیل پرونده شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان یادآور شد: درآمد گمرک این استان در این مدت، به ۲۷۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشت.

بیست و ششم ژانویه روز جهانی گمرک نام دارد که در این ارتباط سازمان جهانی گمرک همه ساله شعاری را برای ترسیم دورنما و اهداف گمرک در کشورهای عضو انتخاب می کند؛ این سازمان سال ۲۰۲۰ را تحت عنوان  «گمرک، تقویت‌کننده ثبات برای مردم، شکوفایی اقتصادی و محیط زیست» نامگذاری کرده که نشان‌دهنده اهمیت نقش و وسعت عمل گمرک در حوزه‌های مختلف ازجمله فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست است.

یکهزار و ۸۲۰ واحد صنعتی در استان سمنان وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان سمنان درآمد صنعت و معدن گمرک محیط زیست قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده

سامانه جامع امور گمرکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از امروز نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال می‌شود.

به گزارش مهر، سامانه جامع امور گمرکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده از امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: در راستای اجرای بند ۲ ابلاغیه شماره ۱۸۹۰۸۷۱ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ مدیرکل دفتر واردات، از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ با دیپلوی سامانه‌ای پی ال، در اظهارنامه‌های رویه واردات، ضمن اعمال قفل سیستمی الزام صفر درصد برای باکس ۰۴۸، افزایش مالیات بر ارزش افزوده به میزان حداقل ۱۰ درصد برای باکس ۰۴۷ صورت پذیرفته است و امکان تخصیص کمتر از این عدد میسر نیست.

دیگر خبرها

  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در خراسان رضوی
  • زمان اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال شد
  • نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال شد
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • تولید بهره‌ور و متنوع کردن بازارهای صادراتی نفت و گاز با شکستن انحصار توسعه میادین کشور