Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اجرای بخشنامه تعارض منافع در این سازمان گفت: 100 نفر از مدیران این سازمان که همزمان مؤسسه خصوصی مرتبط با بهزیستی را نیز اداره می‌کردند، از این سازمان استعفا دادند.

به گزارش ایکنا؛ وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز طی نشستی خبری به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص بخشنامه تعارض منافع پرداخت و با اشاره به استعفای 100 نفر از مدیران بهزیستی که هم‌زمان هم دارای مؤسسات خصوصی مرتبط با بهزیستی و سمت در این سازمان بودند، گفت: حدود سه ماه و نیم پیش سازمان بهزیستی کشور، بخشنامه‌ای در خصوص وجود تعارض منافع در مسئولیت مدیران سازمان بهزیستی که همزمان با مدیریت خود یکی از مراکز تحت پوشش سازمان را به صورت خصوصی و غیر دولتی اداره می‌کنند صادر کرد، گفت: از حدود ۴۰ هزار مرکز غیر دولتی، مثل مؤسسات غیر دولتی و خیریه‌ها از قبیل مهدهای کودک، مراکز مشاوره و روانشناختی، مراکز نگهداری از سالمندان و غیره که تحت پوشش سازمان هستند، حدود هزار و 300 مرکز وجود داشت که مدیریت آنها به نوعی با همکاران سازمان بهزیستی اعم از افراد بازنشسته یا کارشناسان شاغل، بستگان آنها و یا مدیران شاغل در سازمان بهزیستی مرتبط بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس این بخشنامه که در مهرماه سال‌جاری صادر شد باید مدیران این سازمان بین مسئولیت سازمانی و یا اداره مرکز خصوصی که در چارچوب فعالیت‌های سازمان فعالیت می‌کنند یکی را انتخاب کنند. یعنی اگر ترجیح می‌دهند مدیر بمانند باید مراکز را به یک مؤسسه خیریه که از قبل مجوز داشت واگذار کنند.

وی افزود: همچنین مقرر شد طبق این بخشنامه از این به بعد مجوزی به مدیران فعلی و بستگان درجه اول آنها صادر نشود به طوریکه از تاریخ صدور این بخشنامه هیچ مجوزی برای مدیران و بستگان آنها صادر نشد.

قبادی دانا به آمار مدیران و کارشناسانی که درگذشته مسئولیت اداره یکی از مراکز سازمان را داشتند اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۷۲ نفر از مدیران و کارشناسان ناظر سازمان در مراکز غیر دولتی مسئولیت داشتند که از این تعداد، ۱۷۲ نفر از آنها از مراکز غیر دولتی انصراف داده و آن را واگذار کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد سه نفر از مدیران کل استان‌ها، شش نفر از معاونین استان‌ها، ۳۱ نفر از رئیس اداره و شهرستان، ۲۶ کارشناس مسئول، ۱۰۵ کارشناس ناظر بودند. همچنین ۱۰۰ نفر نیز از پست مدیریت خود انصراف دادند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: صدور این بخشنامه باعث ایجاد شفافیت در کار مدیریتی شده و مراکز را از حالت خصولتی تبدیل به مراکز مشخص دولتی یا خصوصی تبدیل می‌کند. از طرفی موجب می‌شود تا افرادی که مراکز خصوصی را مدیریت می‌کنند دیگر پست دولتی نداشته باشند همچنین این امر باعث می‌شود رقابت خوب بین مراکز و مؤسسات غیر دولتی و خیریه‌ها شکل بگیرد.

وی افزود: تعارض منافع باعث آسیب زدن به جامعه هدف سازمان بهزیستی می‌شد چرا که مرکز خصوصی که مدیر دولتی مسئولیت اداره آن را برعهده دارد و در واقع همزمان هم مدیر و هم ناظر است شاید نتواند عملکرد مناسب و نظارت لازم را نداشته باشد به ویژه اینکه سازمان بهزیستی برای مراکز خود یارانه درنظر گرفته است و نباید استفاده خاص از این یارانه صورت بگیرد.

وی گفت: قرار است از هفته آینده به مدت دو هفته صحت سنجی در این خصوص در ستاد و استان‌ها توسط دستگاه‌های ناظر درون سازمان انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود

 فردا صبح آیین واگذاری دو شرکت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با حضور وزرای اقتصاد و ورزش برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، روز گذشته در فرابورس ایران ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام خمینی و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین انتقال پیدا کرد.

در همین راستا فردا ساعت ۱۰:۳۰ صبح آیین واگذاری دو شرکت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با حضور وزرای اقتصاد و ورزش و سرپرست سازمان خصوصی‌سازی برگزار می‌شود.

در بین تیم‌های فوتبال تنها همین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دولتی بودند که از مدت‌ها قبل با ملاحظاتی درخصوص مناسبات بین‌المللی مواجه شدند. لذا در دولت سیزدهم موضوع واگذاری این دو باشگاه به صورت جدی از سوی سازمان خصوصی‌سازی دنبال شد. شرکت‌هایی که این دو باشگاه را در اختیار گرفته‌اند دولتی نیستند و به گفته مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، پس از این واگذاری اثر مدیریتی دو باشگاه مذکور به طور جدی تغییر می‌کند و سیاست‌گذاری نیز به طور کلی متفاوت می‌شود.

گفتنی است برای باشگاه استقلال قیمت هر سهم ۳۰۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲۷۹۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. برای باشگاه پرسپولیس نیز قیمت هر سهم ۳۵۸۰  ریال تعیین شد که ارزش پایه کل سهام این باشگاه تقریبا ۳۲۰۰ میلیارد تومان بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان