Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:32:35 GMT

برای قوی‌ شدن کشور باید اعتماد به نفس ملی تقویت شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۶۳۸۸

برای قوی‌ شدن کشور باید اعتماد به نفس ملی تقویت شود

معصومه نصیری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه اساساً توجه و تقویت اعتماد به نفس ملی زمینه‌ساز توسعه کشور و حرکت به سمت قوی‌تر شدن در تمام عرصه‌ها خواهد بود، گفت: در راهبردهای کلان تحقق توسعه همه جانبه روحیه خودباوری، میل به پیشرفت و اعتماد به نفس ملی دارای اهمیتی غیر قابل انکار هستند.

وی تاکید کرد: چنانچه کشوری خودباوری پایینی داشته باشد نباید منتظر موفقیت و پیروزی در عرصه‌های مختلف نیز باشد و البته باید همواره در انتظار تزلزل عزت ملی خود بوده و چه بسا در نهایت مجبور به تسلیم نیز بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس دانشگاه افزود: از آنجا که اعتماد به نفس ملی یک ضرورت و عامل قطعی و اصلی برای ادامه پیشرفت‌های یک کشور محسوب می‌شود، تضعیف این مولفه‌ها نیز جزو استراتژی‌های دشمن برای مقابله قلمداد می‌گردد.

نصیری با اشاره به نقش مهم گروه‌های مرجع از جمله رسانه‌ها و نخبگان در راستای تقویت ما می‌توانیم و ضرورت حرکت به سمت قوی‌تر شدن، تصریح کرد: امروزه بخش قابل توجهی از زمان افراد توسط رسانه‌ها برنامه‌ریزی می‌شود و این یعنی رسانه نقش مهمی در تأثیرگذاری بر افکار عمومی و آگاه‌سازی جامعه و تقویت یا تضعیف باور توانستن می‌شود.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه رسانه همان‌گونه که در ایجاد حس باور اتکا به توان داخلی جهت حرکت و نیل به پیشرفت و قدرتمندی کشور نقش بسزایی دارد، در جهت عکس آن یعنی کاهش یا از بین بردن باور توانمندی نیز مؤثر است، افزود: نگاهی به روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب و بندهای مختلف آن مؤید این حقیقت است که جدیترین و مؤثرترین اقدام جهت توسعه ایران اسلامی، خودباوری و قوی شدن در ابعاد و عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان این که رسانه در بازتولید تفکر خودباوری یا عدم خودباوری نقش جدی ایفا می‌کند، تصریح کرد: همان گونه که رسانه‌های خارجی بر دمیدن نااُمیدی و مأیوس شدن از آینده و نیز بدبینی نسبت به شرایط موجود متمرکز شده‌اند، رسانه‌های داخلی ضمن ایفای وظیفه دیده بانی و گوشزد نمودن نقاط ضعف می‌بایست نسبت به تقویت روحیه خودباوری و انعکاس مطلوب دستاورهای کشور اقدام کنند.

این پژوهشگر و فعال رسانه‌ای همچنین با بیان اینکه این نگاه در رسانه که خبر خوب، خبر بد است باید اصلاح شود، گفت: رهبر معظم انقلاب راه حل مشکلات کشور را قوی شدن عنوان کرده‌اند و قوی شدن نیازمند نگرشی است که قدرتمند بودن و قدرتمند شدن را دغدغه‌مندانه پیگیری کند.

نصیری همچنین گفت: رسانه با انعکاس بی امان نقاط ضعف بدون پرداختن به نقاط مثبت و پیشرفت‌ها، می‌تواند نگاه «ما نمی‌توانیم» را تقویت کند و این در حالی است که بیانیه گام دوم بر مساله «ما می‌توانیم» تاکید ویژه‌ای دارد. ما می‌توانیم یعنی ما قوی خواهیم شد و هیچ مانعی نمی‌تواند این عزم و اراده را متوقف یا مخدوش کند.

وی در ادامه با تاکید بر این که سیاستگذاری رسانه‌ای و پیوست رسانه‌ای تمام اقدامات در کشور باید منطبق با تقویت داشته‌ها و گوشزد نمودن ضعف‌ها در راستای قوی‌تر شدن باشد، خاطرنشان کرد: در روزگاری که دستگاه رسانه‌ای دشمن در جنگ تمام عیار و همه جانبه رسانه‌ای سعی در انحراف افکار عمومی آن هم با ارائه اطلاعات نادرست دارد، رسانه‌های داخلی بازوان قدرتمندی خواهند بود که نه هم صدا با دشمن بلکه در مقابل او جریان ساز بوده و نقش آفرینی خواهند کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران گفت: «ما می‌توانیم» و «باید قوی شویم» در این میان، دو دستور کار جدی تمام دستگاه‌های تصمیم ساز، اجرایی و نیز رسانه‌هاست تا به این وسیله ما وارد مرحله تمدن سازی شویم.

کد خبر 4835391 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب سواد رسانه ای اصحاب رسانه مطبوعات رایزنی فرهنگی گردشگری ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب و کتابخوانی میراث فرهنگی ادبیات خانه کتاب سردار سلیمانی بازار نشر ادبیات جهان فرهنگستان هنر وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جایزه کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی به خدا اعتماد داری، حضورش همین قدر پر رنگ میشه … (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابی گفت ماشاالله یادم افتاد نماز نخواندم (فیلم) شوخی جالب یک بازیگر با مجری معروف و ابراز علاقه‌اش به او (فیلم)

دیگر خبرها

  • وقتی به خدا اعتماد داری، حضورش همین قدر پر رنگ میشه … (فیلم)
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • خدمات باغ فدک در کشور بی‌نظیر است/ لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای میزبانی شایسته از مسافران
  • پیمان اکبری: همه بازیکنان را رصد می‌کنم/ خودباوری نداشتیم
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • معاون استاندار: سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • چرا مردم در کشورهای اسکاندیناوی شادترند؟
  • عدم تقویت بخش خصوصی گره کور اقتصاد کشور/ دولتی بودن ضعف اقتصاد ایران است