Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام میرزایی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه با هدف ارائه خدمات توانبخشی، در زمینه های کاردرمانی، گفتاردرمانی و فیزیوتراپی توسط هلال احمر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه معرفی شده از سوی آموزش و پرورش استان منعقد شد.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش ظرفیت‌های قابل توجهی برای همکاری دارند، اظهارداشت: هلال احمر به حتم در تلاش برای ارائه بهترین خدمات برای دانش آموزان استثنایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان اعتبارات حمایتی دارد که چنانچه خانواده ای به جهت دریافت خدمات برای فرزند معلول خود در مضیقه قرار داشته باشد می توان از این محل، خدماتی را به صورت رایگان و یا ارزانتر به آنها ارائه کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی در هلال احمر ارایه می شود و خانواده ها و جامعه هدفی که تاکنون خدمات این بخش را دریافت کرده اند، از آن رضایت دارند.
میرزایی اظهار داشت: در شهرستان های خدابنده و خرمدره نیز به زودی کاردرمانی راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان در بخش فیزیوتراپی می تواند خدماتی را برای فرهنگیان استان در شهرستان های خدابنده، طارم و زنجان ارائه دهد و این بخش در شهرستان خرمدره نیز به زودی فعال می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در بخش دارویی نیز با توان و تعداد اقلام دارویی بیشتر می توانیم برای فرهنگیان خدمات ارائه کرده و همکاری را افزایش دهیم.
میرزایی افزود: در حوزه فیزیوتراپی و داروهای خاص می توانیم به تهیه آن کمک کنیم تا فرهنگیان مشکل خاصی در این بخش نداشته باشند.
وی به اجرای طرح های دادرس، پای درس ماه، مانورهای زلزله و ایمنی توسط جمعیت هلال احمر در سطح مدارس استان زنجان اشاره کرد و افزود: در برگزاری مانورهای مشترک مشاهده شده که دانش آموزان موارد مهم را به نحو احسن فرا گرفته اند و در صورت وقوع بلایای غیر طبیعی دانش آموز می تواند حوادث را با اتکا به آموخته های خود مدیریت کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  هلال احمر می تواند بعد از تعطیلی دانش آموزان، از فضای مدارس برای ارائه آموزش کمک های اولیه و آموزش همگانی به اولیای دانش آموزان همان مدارس استفاده کند و این دوره ها رایگان است که در صورت تحقق آن قشر زیادی از جامعه آموزش می بینند.
میرزایی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این مهم و گسترش آموزش کمک های اولیه و آموزش همگانی در برابر مخاطرات، در صورت وقوع حوادث، مطمئن هستیم که تعداد زیادی از اقشار مختلف جامعه این آموزش را آموخته اند.
وی به اوقات فراغت دانش آموزان در سه ماهه تابستان اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان در تلاش است تا از ظرفیت دانش آموزان برای اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کند که تحقق این موارد کمک آموزش و پرورش را می طلبد تا بهره لازم را ببریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه کشور ما حوادث مختلفی را در چند سال اخیر تجربه کرده است، اظهار داشت: برای کمک های نقدی و غیرنقدی ظرفیت های خوبی را در سطح مدارس استان داریم و با همکاری آموزش و پرورش می توانیم سیل مهربانی را به سمت مدارس سوق دهیم تا دانش آموزان با موضوع مشارکت در کارهای عام المنفعه، خیرخواهانه و حس نوعدوستی را از سن پایین بیاموزند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر از نهادهای متکی برمردم بوده و فعالیت های آن حمایتی و مردمی است.
ابراهیم رفیعی تاکید کرد: فعالان در جمعیت هلال احمر خیرین و افراد علاقه مند برای خدمت به همنوع هستند که با همکاری هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث طبیعی و غیر طبیعی در تلاش بوده و از مجموعه های خوشنامی به شمار می رود که مردم نگاه مثبتی به آن دارند.
وی به دانش آموزان استثنایی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این دانش آموزان ویژه هستند که معلولیتی بر آنها عارض شده و زمینه ایجاد این معلولیت در خانواده به لحاظ وراثتی یا فقر بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: این خانواده ها فقر اقتصادی دارند و آموزش و پرورش نسبت به آنها نگاه حمایتی ویژه ای دارد و هزینه های فراوانی را برای این دانش آموزان با افتخار هزینه می کند.
وی افزود: آموزش و پرورش و نظام برای دانش آموزان استثنایی هزینه های زیادی را انجام می دهد تا جامعه احساس نکند حضور آنها معضل است و در تلاش برای بازگرداندن آنها به زندگی و دریافت بهترین خدمات هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای دریافت برخی از این خدمات در برخی زمینه ها ممکن است امکانات لازم را نداشته باشیم و از دستگاه های دیگر از جمله جمعیت هلال احمر استان این خدمات را دریافت کنیم.
رفیعی یادآوری کرد: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر استان زنجان توانمندی هایی در حوزه گفتار درمانی، و موضوعات تخصصی در این زمینه ها دارد که می تواند کمک کار آموزش و پرورش باشد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل ماموریت ذاتی جمعیت هلال احمر انتظار بر این است که بیشترین خدمات را برای آموزش و پرورش داشته باشند همانطوری که در گذشته این مهم انجام شده تا دانش آموزان بیشترین خدمات را دریافت کنند

برچسب‌ها جمعیت هلال احمر زنجان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر زنجان دانش آموزان جمعیت هلال احمر زنجان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • جست‌وجوی نجاتگران هلال‌احمر زنجان برای یافتن مرد ۶۰ ساله
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد