Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته یکی از دوستان شهید سپهبد سلیمانی، دشمن نمی‌توانست رودررو سردار سلیمانی را به شهادت برساند. تاریخ انتشار: 13:48 - 06 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۵۰۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، «یوسف افضلی» یکی از دوستان سردار شهید قاسم سلیمانی و معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات گفت: یک بار که داعش به اربیل حمله می‌کند تا آنجا را تصاحب کند، وقتی داعش به اربیل نزدیک می‌شود، بارزانی رئیس منتخب اقلیم کردستان عراق با عربستان و ترکیه تماس می‌گیرد تا برای مبارزه با داعش به آن‌ها کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوابی نمی‌گیرد، تا اینکه با ایران تماس می‌گیرد و می‌گویند که باید با سردار سلیمانی هماهنگ کنید. پس از ارتباط با سردار سلیمانی، حاج قاسم می‌گوید: «امشب شما منطقه را حفظ کنید، من فردا می‌آیم». عراقی‌ها اصرار می‌کنند تا حاج قاسم زودتر به عراق برود.

بیشتر بخوانید: یادداشت خواندنی سردار سلیمانی بر کتاب «اطلس لشکر ۴۱ ثارالله»

برای همین، سردار سلیمانی ۲ بعدازظهر وارد اربیل می‌شود و به کمک آن‌ها می‌رود. به محض ورود برای مبارزه، داعشی‌ها عقب‌نشینی کرده و فرار می‌کنند. یکی از نیرو‌های داعش را می‌گیرند و می‌پرسند، شما که قرار بود شهر را بگیرید، چرا فرار کردید؟ داعشی در جواب می‌گوید به ما اطلاع دادند سردار سلیمانی در اربیل است. وقتی این خبر به ما رسید، همه پا به فرار گذاشتند و از ادامه کار سر باز زدند.

اسم سردار سلیمانی هم ارزش افزوده‌ای داشت. نمی‌توانستند وی را رودررو به شهادت برسانند؛ برای همین هم شبانه و مخفیانه در اقدام تروریستی او را به شهادت رساندند.

منبع:فارس
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نبرد ما با دشمن و حضور ما در میادین جنگ تا زمانی که ظلم و تجاوزگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.» این جمله مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید «سیدمحمد حجازی» است. فرمانده‌ای که رفیق حاج قاسم بود. او بعد از ظهور داعش، برای مقابله با این جریان تکفیری از سال ۱۳۹۳ پا به پای حاج قاسم در جبهه مقاومت حضور داشت.

بنابر گزارش فارس، عملکرد سردار حجازی در سالهای مبارزه با داعش سبب شد تا نام او را در لیست تحریم‌ها و لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دهند. حتی یک سریال آمریکایی و ضدایرانی ساخته شد که نام یکی از شخصیت‌ها سردار حجازی بود.

در سریال ضدایرانی هوملند، یکی از شخصیت‌ها به اسم مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی و بسیاری از اقدامات تروریستی خارج از ایران به وی نسبت داده می‌شد. در حالی که سردار حجازی شخصیتی بود که رفت تا با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند و ریشه ظلم و تجاوزگری را برچیند.

او مرد مجاهد و خستگی‌ناپذیری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و غائله شمالغرب کشور، به آنجا رفت، وقتی هم که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شروع شد، راهی جبهه جنوب شد. او در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های متعددی داشت و در برهه‌ای هم مسئول اعزام نیرو به جبهه بود؛ سردار حجازی در طول اعزام به جبهه چندین بار مجروح شد و تا زمان شهادتش از عوارض بمب‌های شیمیایی در جنگ، رنج می‌برد.

پس از جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش مسئولیت‌های دیگری بر عهده گرفت که می‌توان به فرماندهی بسیج، جانشین ستادکل نیروهای مسلح، جانشین سپاه نیروی قدس اشاره کرد. یکی از کارهای مهم او بسیج که در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد، ایجاد بسیج سازندگی و تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی بود.

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود که مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی تحصیل کرد.

همسر سردار شهید حجازی درباره اعزام به لبنان، می‌گوید: «زمانی که قرار بود، به سردار حجازی مسئولیت نیروی قدس در لبنان را بدهند، با من مشورت کرد و گفت: نظر حضرت آقا هست که من بروم. من هم گفتم وقتی نظر حضرت آقا هست، برویم، من هم تابع و همراهت هستم. من و سردار حجازی به لبنان رفتیم و چند سال در آنجا بودیم. طوری که وقتی به همراه شهید حجازی به لبنان رفتیم، یک نوه داشتیم، زمانی که برگشتیم، ۶ تا نوه شده بودند.»

این فرمانده جبهه مقاومت ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی و عوارض ناشی از جنگ با مسئولیت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896412

دیگر خبرها

  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • شیخ عیسی قاسم: ایران از جنگ فرار نمی‌کند
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • شنیدن رنج‌ مردم برایم عادی نشده!
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد