Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرانگیز درباره نحوه ساماندهی و نگهداری از معتادان متجاهر به شهرداری تهران اخطار داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی مهرانگیز معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۰ در حاشیه طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، با اشاره به نقش شهرداری تهران درخصوص مراکز نگهداری از معتادان متجاهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه شهرداری به وظیفه قانونی خود همچون فعال کردن مراکز نگهداری از معتادان متجاهر عمل نکرده است و پذیرای این افراد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۰ گفت: بر اساس قانون شهرداری باید مراکز نگهداری از معتادان متجاهر را به صورت کامل در اختیار پلیس و سایر نهاد‌های مربوطه از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دهد.

وی با اشاره به قانون ششم توسعه گفت: طبق قانون، شهرداری باید سالانه ۶ هزار معتاد را ساماندهی کند، اما آمار سالانه این نهاد بسیار کمتر است و تنها شامل ساماندهی ۵۰۰ معتاد متجاهر می‌شود.

مهرانگیز تصریح کرد: به شهرداری اخطار می‌دهم که به وظیفه قانونی خود عمل کند.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۰ تصریح کرد: اگر پرونده‌ای برای شهرداری، شورای شهر، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران، بهزیستی و سایر نهاد‌هایی که موظف به ساماندهی معتادان هستند، تشکیل شود، بدون هیچ درنگ و ملاحظه‌ای پرونده را به مرحله اجرا می‌گذاریم و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری تهران معتاد متجاهر شهرداری تهران دادسرای ناحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد

ایسنا/اردبیل شهردار اردبیل از اتمام بازنگری طرح تفصیلی شهر اردبیل خبر داد و گفت: طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه وقفه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و ابلاغ شد.

محمود صفری ۶ اردیبهشت در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان این‌که با اجرای طرح تفصیلی شهر اردبیل، بخش عمده مشکلات شهری رفع خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح،  که در قالب پهنه بندی و با احصاء کمبودها و معضلات شهری تهیه شده ضمن رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی قبلی، نگاه ویژه‌ای به تامین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نیاز به استاندارد کشوری شده‌ است.

شهردار اردبیل ادامه داد: همچنین جبران کمبودهای مناطق کم برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر از محور اصلی طرح تفصیلی جدید است.

صفری بیان کرد: قطعا اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در طرح تفصیلی باعث نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در جهات مختلف خواهد بود و شهروندان عزیز به زودی شاهد ثمرات مثبت این طرح می‌شوند.

وی به مبادی ورودی‌های شهر نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز در جهت ساماندهی ورودی‌ها در برنامه قرار دارد که با ساماندهی مبادی ورودی شهر، شاهد توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شأن کلانشهر اردبیل خواهیم بود.

شهردار اردبیل در پایان از استاندار و اعضای کمیسیون ماده پنج استان قدردانی کرد و افزود: قطعا بدون حمایت این عزیزان و همراهی صورت گرفته طرح تفصییلی تصویب و به اتمام نمی‌رسید.

صفری در ادامه همچنین از رئیس و اعضای شورای شهر اردبیل به جهت حمایت و تصویب طرح، قدردانی کرد و گفت: بی‌شک دستیابی و اتمام طرح مذکور در سایه تلاش اعضای شورای شهر و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل بوده و ابلاغ آن با پیگیری‌های آقای نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گرفت.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز