Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@22:25:16 GMT

آب و هوا از امروز تا آخر هفته چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۷۲۹۴

آب و هوا از امروز تا آخر هفته چگونه است؟

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان شناسی کشور گفت: از اواخر روز پنجشنبه (10 بهمن) با عبور ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور به تدریج بارش در این مناطق آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صادق ضیائیان، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان شناسی کشور در خصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده با بیان اینکه امروز (6 بهمن) سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور فعال است، گفت: براین اساس امروز در بخش‌های از استان بوشهر، هرمزگان، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌های از استان فارس، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: به دنبال آن وزش باد و کاهش دمای 3 تا 5 درجه‌ای برای نوار شرقی کشور رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (7 و 8 بهمن) برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود. براین اساس طی این روزها افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت پدیده‌ای غالب جوی خواهد بود.

به گفته ضیائیان طی روز چهارشنبه (9 بهمن) با گذر موج تراز میانی جو بارش پراکنده در دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می‌شود همچنین با جنوبی شدن جریانات روی غرب سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما در این مناطق و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از اواخر روز وقت پنجشنبه (10 بهمن) با عبور  ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور به تدریج بارش در این مناطق آغاز می‌شود، گفت: امروز و فردا (6 و 7 بهمن) خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (7 و 8 بهمن) دریای عمان مواج است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (7 بهمن) قسمتی ابری همراه با غبار محلی و اواسط روز نیمه ابری با احتمال وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (8بهمن)  کمی ابری و غبار آلود و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و هوا هواشناسی کشور آخر هفته پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد

صادق ضیاییان افزود: امروز (۳ اردیبهشت)در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان، در امتداد رشته کوه زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق افزایش ابر و رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۴ اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف می‌شود و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم،اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد ،کرمان، شرق هرمزگان، برخی نقاط خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می دهد .

ضیاییان افزود: بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همچنین در برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت دارد.

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)علاوه بر مناطقی که برای روز قبل ذکر شد، به‌تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد.

 به گفته ضیاییان پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در مناطقی از شمال شرق و شرق رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. جمعه(۶ اردیبهشت) در برخی مناطق جنوب شرق، از طرفی برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش روی می دهد.

به گفته ضیاییان از روز پنجشنبه شاهد روند افزایش دما در کشور خواهیم بود. از سوی دیگر طی پنج روز آینده در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نداده همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

وی افزود: دوشنبه و سه شنبه غرب خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، وزش باد، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ( ۵ اردیبهشت) قسمتی ابری،گاهی افزایش ابر، با احتمال رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعد و برق
  • وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق