Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه هنر ــ معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پخش برنامه‌های تولیدی به منظور محدودیت اندیشه نیست و برخی از این برنامه‌ها از چندین ماه قبل تذاکراتی دریافت کرده‌ بودند که نیاز بود بر مبنای آن‌ها ملاحظاتی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، اعلام برنامه‌های ویژه دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صدا‌وسیما امروز، یکشنبه ۶ بهمن‌ماه در سالن جلسات امور استان‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دارابی  در این جلسه اعلام کرد: از آن‏جا که هر رایی که به صندوق‌ها ریخته می‌شود، نشان‏ دهنده مشارکت گسترده مردم در اداره امور و مانور قدرت برای دشمنان است، شبکه‏‌های استانی به وسعت سراسر ایران با ۸۱ شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی، محلی، برون مرزی و سراسری (شبکه شما و رادیو زیارت) نقش مؤثری در ایجاد وحدت ملی و افزایش میزان مشارکت سیاسی مردم در انتخابات پیش رو دارند.

وی افزود: آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در تابستان سال ۱۳۹۸، بیانگر رضایت ۷۰ درصدی  بینندگان و ۶/۷۷ درصدی شنوندگان شبکه‏‌های استانی و محلی تلویزیونی و رادیویی است و این شبکه‏‌ها انتخاب دوم مردم ایران هستند.

دارابی ادامه داد: همانگونه که بخش اعظم نمایندگان مجلس از شهرستان‌ها هستند، در سیما نیز شبکه‌های استانی می‌توانند، نقش قابل قبولی در جذب مخاطب ایفا کنند.

وی سیاست‌‏ها و راهبرد‌های انتخاباتی صداوسیما را چنین توضیح داد: تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات، کمک بایسته به دستگاه‌های نظارتی ـ اجرایی و امنیتی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، تلاش برای تبدیل فضای کلی کشور در ایام انتخابات به فضای شور در جشن ملی ـ سیاسی، اهتمام در راستای تحکیم وحدت و انسجام ملی اقوام، مذاهب، قشر‌ها و گروه‏های مختلف مردم، تبیین جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی و وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس بر اساس وظایف مندرج در قانون اساسی و بیانات و رهنمود‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی ویژه نامزد‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۴ استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم، نمایش وجهه و اقتدار جمهوری اسلامی در صحنه بین‏‌المللی و در نهایت تبیین و تحلیل آرمان‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مثابه یک مکتب و تبیین دستاورد‌های مجاهدت‏‌های مخلصانه و شجاعانه او و سایر شهیدان (به مناسبت تقارن چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و یوم‏‌الله ۲۲ بهمن) سیاست‌های صداوسیما را در ایام پیش رو رقم زده‌اند.  
دارابی درباره انتخابات در شبکه‌های استانی صدا وسیما نیز چنین توضیح داد: تشکیل ستاد انتخابات در معاونت امور استان‌ها و مراکز صدا و سیما از زمستان ۹۷، برگزاری ۳۷۵ جلسه درباره انتخابات در معاونت امور استان‌ها و مراکز استان‌ها، پخش ۱۲۹۲ ساعت برنامه‌های رادیویی با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۷۵ ساعت برنامه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در فرصت باقیمانده ۱۶۹۲ ساعت برنامه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و ۱۸۰ ساعت برنامه انتخاباتی خبرگان رهبری از جمله برنامه‌های سیمای استان‌ها است.

وی ادامه داد: پخش ۶۳۱ ساعت برنامه برای مجلس شورای اسلامی و ۲۰ ساعت خبرگان رهبری از سیمای استان‌ها و در فرصت باقیمانده پیش‌بینی می‌شود. همچنین ۱۴۴۶ ساعت برای مجلس شورای اسلامی و ۱۲۳ ساعت برای خبرگان رهبری در سیما برنامه تولید و پخش خواهد شد.

معاون امور استان‌ها در ادامه مراسم به تشریح برنامه چند استان پرداخت و بیان کرد: تهیه و تولید مجموعه نمایشی، طنز ترکیبی «راه میانبر» در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای با رویکرد طنز برای ایجاد فضای شاد و مفرح در جامعه مرتبط با انتخابات (تولید مشترک سیمای استان‌ها و صداوسیمای مرکز البرز) برنامه تولیدی شبکه استانی استان البرز هستند.

وی برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی را یکی از پرکار‌های سیما توصیف کرد و گفت: پخش مجموعه ۱۶ قسمتی طنز نمایشی «برگ برنده» تولید مرکز خراسان رضوی، پوشش انتخابات از هزار نقطه کشور (شهر‌ و روستا) به صورت زنده و تولیدی از شبکه‌های استانی و سراسری، تهیه ۲۵۰ موشن‌گرافیک با موضوع انتخابات، استفاده از رادیونما به عنوان رسانه‌ای مؤثر در جذب هنر مردمی و انعکاس خلاقیت‌های شنوندگان در قالب عکس و انتخابات، تولید و پخش برنامه‌های مرتبط با انتخابات در «شبکه شما» از جمله برنامه «انتخاب شما» و گفتگو با چهره‌های سیاسی استان‌های مختلف، تولید ۶ نماهنگ و ۳۰ سرود برای پخش در ایام انتخابات، برنامه‌ریزی برای برگزاری پویش‏‌های مردمی در راستای حضور گسترده بخشی از برنامه‌های این استان را رقم زده است.

وی اضافه کرد: تولید و توزیع ۲۴۷۵ قطعه پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک، کاریکاتور و ۳۹۶۰ دقیقه در قالب‌های موشن گرافیک، فتو و ویدئو کلیپ، انیمیشن، پادکست، ویدئو، ویدئوکامنت، ویدئوگرافی، ۷۴۲۵ قطعه و ۱۱۸۸۰ دقیقه محتوا از بستر فضای مجازی، در راستای جریان‌سازی و ایفای نقش مکملی، با استفاده از راه‌اندازی پویش‏‌ها دیگر برنامه‌های شبکه‌های استانی را رقم زده‌اند.   ویژه برنامه‌های دهه 60   وی در بخش دوم این گزارش برنامه‌های دهه مبارک فجر در شبکه‌های استانی صداوسیما را چنین رسانه‌ای کرد: تهیه و تولید ۳۴۱۵ ساعت برنامه به منظور گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در شبکه‌های استانی صداوسیما به‌طوری که سهم سیما از این میزان ۱۹۰۳ و سهم رادیو‌های استانی ۱۵۱۲ ساعت باشد، بخشی از تولیدات مناسبتی سیمای استان‌هاست. همچنین تولید سریال‏ جلال در ۱۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای توسط مرکز آذربایجان شرقی با موضوع انقلاب اسلامی و پخش از شبکه‏ یک و شبکه شما و پخش «مینی سریال محرمانه در باران» تولید مرکز اصفهان از شبکه شما دیگر اثر پرمخاطب در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به همزمانی ۲۲ بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه‌هایی به مناسبت این ایام برای پخش از شبکه‌های استانی در نظر گرفته شده است. همچنین پیش‌بینی ویژه برنامه کاروان فجر برای اجرای برنامه در شهرستان‏‌ها و کارنامه خوانی انقلاب، تولید ۲۰ سرود با موضوع دهه مبارک فجر توسط هنرمندان در استان‌ها، دعوت از مبارزان دوران انقلاب و خانواده‌های مبارزان در برنامه‏‌های دهه فجر، راه‏‌اندازی پویش‏‌های سراسری «من انقلابی‌ام» برای بهره‌گیری از تولیدات مردمی و «ترانه‏‌خوان انقلابم» با هدف بازخوانی سرود‌ها و ترانه‌های انقلاب، طراحی مسابقه «دوربین من! رسانه من!» با هدف دریافت عکس‌های مردمی و خاطرات صوتی انقلاب برای انتشار در فضای مجازی و رادیو‌نما، تولید برنامه «چهل - ۵۷» شامل ۵ میزگرد ۵۰ دقیقه‌ای به صورت گفت‌‌وگو با چهره‌های سیاسی کشور و با موضوعات گام دوم انقلاب و محور مقاومت از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر است.

وی در بخش پرسش پاسخ این نشست خبری نیز به چند پرسش پاسخ گفت او با اشاره به کیفیت آثاری که به سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توجه دارند، اشاره کرد و گفت: درباره عظمت شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همین اندازه بس که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که شخصاً دستور ترور او را صادر کرده است. این نشان از عظمت سردار و ترسی است که استکبار از او داشته و دارد، اما آن‌ها غافلند شهادت سردار سلیمانی باعث ایجاد وحدت در بین مردم شد. برنامه‌های سیما قرار است ترسیم‌گر این موضوع باشند.

دارابی در انتها نقد در تولیدات سیما بیان کرد: نقد جریان‌ساز است به شرطی که مشفقانه باشد نه از سر عناد، زیرا برخی نقد‌ها با هدف سیاه‌نمایی انجام می‌شود که مورد قبول رسانه ملی نیست.   وی در پایان درباره ضبطی شدن برنامه‌های سیما اظهار کرد: مسئله ضبطی شدن برخی برنامه‌ها در تصمیمات اخیر سازمان صداوسیما، به معنای محدودیت در آزادی اندیشه یا تضارب آرا و یا بیان حقایق و واقعیت‌ها نیست بلکه به برخی از این برنامه‌ها از چندین ماه قبل توسط مدیران تذکر داده شده و ملاحظاتی نسبت به آن‌ها صورت گرفته است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: علی دارابی معاون امور استان ها اعلام برنامه های دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن

حسین محمودی گفت: مجتمع مس شهربابک در زمینه تولید اکسید مولیبدن طی پارسال با افزایش ۴۴/۹ درصدی به تولید ۲ هزار و ۲۶۷ تن رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

وی افزود: با تلاش مستمر کارکنان مجتمع مس سرچشمه، علاوه بر ثبت رکورد جدید در زمینه اکسید مولیبدن، کنسانتره تولیدی تغلیظ میدوک با افزایش ۵/۵ درصدی به میزان ۱۶۶ هزار و ۴۳۹ تن رسید و رکورد جدیدی به ثبت رسید. همچنین مجموع کنسانتره تولیدی پارسال در مجتمع مس شهربابک نیز برابر با ۱۹۰ هزار و ۳۶۸ تن است.

 مدیر مجتمع مس شهربابک به ثبت رکوردهای جدید تولیدی در زمینه های سنگ سولفور استخراجی معدن میدوک، سنگ سولفور فراوری شده تغلیظ و نرخ خوراک تغلیظ میدوک نیز اشاره کرد و گفت: سنگ سولفور استخراجی معدن میدوک با ۲/۴ درصد افزایش نسبت به رکورد قبل، به میزان ۸ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۳۴۶ تن در سال ۴۰۲ رسید. 

وی تصریح کرد: تولید سنگ سولفور فرآوری شده تغلیظ با ۱/۶ درصد افزایش به ۷ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۱۳ تن رسید و نرخ خوراک تغلیظ نیز با ۱/۳درصد افزایش به میزان ۹۳۲ تن در ساعت رسید و رکورد های جدیدی را به ثبت رسانده اند.

 محمودی ثبت رکوردهای تولیدی را مرهون سخت کوشی کارکنان مجتمع مس دانست و ابراز امیدواری کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بتوانیم گام های مثبتی در مسیر افزایش تولید و رونق اقتصادی برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم داشتن نگاه جدی به نفوذ دانش به بخش کشاورزی
  • ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • قدردانی مدیرکل صداوسیمای آذربایجان غربی از همکاران شبکه استانی
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه