Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: برای ترویج و تبیین فضائل فاطمی، سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور از عصر امروز در ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

او، با بیان اینکه این طرح تا ۱۱ بهمن ادامه دارد، افزود: در اجرای این طرح ۲۹ مبلغ اعزامی از قم و ۲۲۰ مبلغ بومی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مبلغان اعزامی از قم در بقاع شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، لنگرود و ماسال اقدام به ترویج معارف اهل بیت (علیهما سلام) می‌کنند.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: از مبلغان اعزامی و بومی در برپایی خیمه‌های معرفت در طول ایام فاطمیه، متشکل از غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره و ترویج وقف به ویژه تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای بهره برداری می‌شود.

او گفت: طرح سوگواره یاس نبوی شامل برگزاری محافل قرائت قرآن، کریم، سخنرانی، مداحی و عزاداری در ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (سلام الله علیه) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: با توجه به شرایط حساس ایران و منطقه و لزوم بصیرت انقلابی و دینی هرچه بیشتر مردم به ویژه لزوم تبلیغ و ترویج اندیشه‌های اسلام ناب محمدی و جلوگیری از هجمه تبلیغاتی دشمن، سعی شده با گرامیداشت یاد و نام سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، بر تروریست بودن سران آمریکای جهان خوار و رژیم غاصب صهیونیستی تاکید و در سخنرانی ها، مداحی ها، تریبون‌ها به موضوع امنیت، بصیرت و مقاومت پرداخته شود و بینش سیاسی مردم افزایش یابد.

حجت الاسلام ستار علیزاده، درباره ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) گفت: ویژه برنامه مراسم روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) از ساعت ۱۰ صبح روز نهم بهمن با حضور گسترده هیئات عزاداری و مردم در بقاع شاخص استان برگزار شده و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر خاتمه می‌یابد.

او افزود: قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارت نامه حضرت زهرا (سلام الله علیه) در مراسم و اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیرین از دیر برنامه‌های روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: همایش رهروان یاس نبوی ویژه‌ی بانوان، همزمان با عصر روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه) دو ساعت مانده به اذان مغرب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده افزود: ختم صلوات و ختم قرآن به یاد شهدا به ویژه شهدای حرم و شهدای امنیت، در ۱۰۴ بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی انجام می‌شود.

او، از اجرای طرح تبرکات فاطمی در قالب سوگواره یاس نبوی خبر داد و گفت: این طرح با هدف پررنگ کردن سیره و منش حضرت زهرا (سلام الله علیه) در توجه به محرومان و نیازمندان و انفاق به محرومان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: در طرح تبرکات فاطمی بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی برای یک ماه، تهیه و در قالب یک سبد غذایی در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا می‌شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده تصریح کرد: تمامی بقاع متبرکه‌ای که اقدام به برگزاری سوگواره یاس نبوی می‌کنند، ۱۸ هجده بسته غذایی، به تعداد سال‌های عمر مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیه) تهیه و توزیع می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف احکام شرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: حاج حسین هروی؛ این مبلغ را در قالب خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد مصرفی مورد نیاز شامل تهیه یو پی اس، تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل چشم پزشکی و قطعات دستگاه‌های دیالیز به بیمارستان حضرت زهرا (س) اختصاص داد.

 محمود ولایتی مقدم با قدردانی از اقدام خیرخواهانه این خیر افزود: امیدوارم با عنایت بیشتر خیرین سلامت به مقوله بهداشت و درمان، شاهد تحولات خوبی در راستای بهبود ارائه خدمات در حوزه سلامت شهرستان فریمان باشیم.

دیگر خبرها

  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود