Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:47:34 GMT

تدوام فعالیت خانه مسافر به صلاح نیست

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۷۴۹۹

تدوام فعالیت خانه مسافر به صلاح نیست

ایسنا/فارس رئیس اتحادیه مهمانپذیران فارس مدعی شد که تداوم فعالیت اماکنی که تحت عنوان خانه مسافر فعالیت می‌کنند، به دلیل شرایط حاکم بر آنها، جز بدنامی چیزی برای فارس و شیراز به دنبال نخواهد داشت.

هدایت فرهادی یکشنبه ۶ بهمن در جلسه استاندار فارس با اعضای صنوف گردشگری با تاکید براینکه موضوعی به نام خانه مسافر را قبول نداریم، گفت: در حال حاضر ۱۳۰ واحد اقامتی در استان فارس داریم و اگر وضعیت فعلی تداوم یپیدا کند باید پروانه کسب‌ها را به وزارت میراث فرهنگی برگردانیم و دیگر ادامه ندهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امروز وضعیت ما به جایی رسیده که توان ادامه دادن نداریم، حتی هزینه جاری ما هم تامین نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران فارس خاطرنشان کرد: به ما می‌گویند می‌خواهیم بسته حمایتی ارائه کنیم اما این چه بسته‌ای است که هنوز به دست ما نرسیده و از آن اطلاعی نداریم؟

فرهادی با بیان اینکه فعالان این حوزه باید به ۳۸ اداره و موسسه و نهاد پول بدهند، گفت: ضروری است یک بازدید از واحدهای اقامتی انجام شود تا وضعیت نابسامان را ببینید.

او اظهار کرد: قانون پیش‌بینی کرده که آب و برق و بیمه و تلفن ما برحسب تعرفه صنعتی محاسبه شود اما سازمان تامین اجتماعی بابت هر یک کارگر بیش از ۵۰۰ هزار تومان پول می‌گیرد. حتی عوارض پسماند را به دو اداره پرداخت می‌کنیم.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران فارس با بیان اینکه فارس پس از خراسان در ردیف دوم تعداد واحدهای اقامتی قرار دارد، عنوان کرد: نگین درخشانی به نام حرم احمد بن موسی(ع) در شیراز داریم که نوپردازی و دسترسی خوبی ندارد و تقاضا می‌شود مدیران مربوطه به این مهم در راستای رونق گردشگری اطزاف حرم توجه ویژه کنند.

حال آموزشگاه‌های گردشگری فارس خوب نیست

محسن یزدان‌پناه، رئیس انجمن آموزشگاه‎های گردشگری فارس نیز در ادامه این جلسه با تشریح وضعیت آموزشگاه‌های گردشگری در استان، گفت: ما در این آموزشگاه‌ها نیاز به آرامش داریم تا بتوانیم منبع انسانی که مورد نیاز صنعت گردشگری است را تربیت و تامین کنیم اما درگیر عدم معافیت مالیاتی و عوارض‌ها شده‌ایم.

او افزود: فارس پس از تهران رتبه نخست تعداد آموزشگاه‌های گردشگری را دارد و امروز اگرچه آموزش تاسیسات گردشگری دست ماست اما با عدم معافیت بیمه‌ای مواجه هستیم.

یزدان‌پناه تاکید کرد که فعالان صنوف مرتبط با گردشگری آرامش ندارند و حال آموزشگاه‌های گردشگری در فارس اصلا خوب نیست.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: طی هفته‌های آینده سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی در شیراز برگزار خواهد که تاکنون از بین آثار ارسال شده به دبیرخانه این سمپوزیوم، ۷۰ اثر مربوط به هنرمندان بین‌المللی است.

سولماز دهقانی، تاکید کرد که برگزاری رویدادهایی از این دست کمک می‌کند تا بخشی از تبلیغات منفی علیه کشور کاسته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خانه مسافر فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کاخ عالی‌قاپو اصفهان در ۳۰ فروردین

 مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: کاخ عالی‌قاپو اصفهان فردا پنجشنبه ۳۰ فروردین به‌دلیل نصب حفاظ‌های شیشه‌ای تعطیل است.


ساغر حمیدی با بیان اینکه این عملیات از عصر امروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد، افزود: حفاظ‌های شیشه‌ای در راه‌پله‌های شاهی کاخ عالی قاپو و به‌منظور حفاظت از دیوارنگاره‌های این عمارت، نصب خواهد شد.


او  با بیان اینکه مرمت راه‌پله‌های شاهی کاخ عالی قاپو از دی سال گذشته آغاز شده است، ادامه داد: عملیات مرمت این مجموعه همزمان با فعالیت ستاد نوروزی به‌طور موقت تعطیل شد.


کاخ عالی قاپو یکی از مهمترین بنا‌های تاریخی و گردشگری اصفهان است.


این کاخ  ورودی دولتخانه صفوی بوده که در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبه‌روی مسجد شیخ لطف الله  قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • تعطیلی کاخ عالی‌قاپو اصفهان در ۳۰ فروردین
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • فعالیت سامانه بارشی در فارس
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد